Public relations
General data
Course ID: | WT-DKS-PUR |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Public relations |
Name in Polish: | Public relations |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu: Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych organizacji. Wymagania wstępne: brak |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Zajęcia prezentują okoliczności i genezę powstania koncepcji public relations w Stanach Zjednoczonych i w Europie, pierwsze doświadczenia i rozwój teorii oraz praktyki działania w firmach komercyjnych i instytucjach publicznych. Omawiane są następujące główne tematy: 1. Komunikowanie społeczne i PR, 2. Historia PR, 3. Wizerunek i tożsamość, 4. Narzędzia wewnętrzne i zewnętrzne PR, 5. Media relations, 6. Publiczności i interesariusze PR 7. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - CSR i PR 8. Planowanie i zarządzanie PR, 9. Modele PR i model doskonałości PR wg J. Gruniga 10. Marketing, PR i reklama, 11.Reklama społeczna i PR, 12. PR w sytuacji kryzysowej, 13. Marketing polityczny i wyborczy. 14. Tzw. "czarny PR" i "Litigation PR", 15. Rola etyki w PR. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. S. Black: Public relations, Warszawa 1998, lub: A. Davies: Public relations, Warszawa 2007 2. J. Olędzki: Etyka w polskim public relations, Warszawa 2009 3. F.P. Seitel: Public relations w praktyce, Warszawa 2003 4. K. Wojcik: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005 lub kolejne wydania. Literatura uzupełniająca: 1. J. Olędzki (red.): Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Warszawa 2010 2. J. Olędzki,D. Tworzydło (red.): Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006 3. B. Rozwadowska: Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002 4. Sztuka public relations. Praca zbiorowa. Związek Firm Public Relations, |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekt wiedzy: Studenci poza wiedzą ogólną na temat komunikowania społecznego dysponują także wiedzą specjalistyczną o zadaniach i formach prowadzenia działalności public relations dla przedsiębiorstwa i instytucji, pozwalającą im podjąć pracę komunikatora w każdej instytucji. Efekt umiejętności: Student rozumie znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów public relations, posiada umiejętności pozwalające mu na podjęcie współpracy z agencjami PR lub na samodzielne prowadzenie takiej działalności w każdym przedsiębiorstwie lub instytucji użytku publicznego. Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych. Inne kompetencje: Student poprawnie artykułuje różnice między PR a propagandą, reklamą i autopromocją, posiada zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych firm i osób jak i potrafi umiejętnie wpływać na rozwój udziału organizacji w dyskursie publicznym. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywność podczas zajęć jak i wiedza oceniane są według skali punktowej. W sumie słuchacz może otrzymać max. 20 pkt. za aktywną obecność na zajęciach (kontrolowana poprzez system prac pisemnych) i 80 pkt. za test egzaminacyjny z zakresu tematycznego wykładów. Końcowy egzamin testowy oparty na treści wykładów. Skala ocen końcowych: 45 – 60 pkt. = dst 61 – 70 pkt. = dst+ 71 – 80 pkt. = db 81 – 90 pkt. = db+ 91- 100 pkt. = bdb ZESTAW PROBLEMÓW/ZAGADNIEN DO EGZAMINU: Warianty definicyjnych znaczen terminu: public relations. Wizerunek PR w społeczeństwie polskim Filozofia PR. Narodziny public relations w USA Katalizatory tworzenia sie PR w USA Obszary stymulacji rozwoju PR w świecie Podstawowe funkcje PR Public relations i marketing. Pięć modeli działalności PR Podstawowe różnice między PR a dziennikarstwem Odmiany wizerunku organizacji/osoby Czynniki zależne i niezależne od organizacji, które mają wpływ na jej wizerunek. Elementy tożsamości organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu – CSR Podstawowe cele i etapy kampanii społecznych Segmentacja, targeting i pozycjonowanie w PR Marketing wyborczy i polityczny Metody kampanii negatywnych Kodeksy etyki PR Grzechy główne polskich PR-owców Tzw. „czarny PR” i "Litigation PR" |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.