Ethies and Axiology of the Media
General data
Course ID: | WT-DKS-SE |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Ethies and Axiology of the Media |
Name in Polish: | Etyka i aksjologia mediów |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Znajomość podstaw nauk humanistycznych, w tym filozoficznych; zdolność interpretacji ludzkiego działania w procesie komunikacji medialnej i kulturowej. Rola wartości w kształtowaniu decyzji etycznej w oparciu o obiektywny świat wartości. |
Full description: |
(in Polish) 1. Wartości a postawy 2. Nowy ateizm 3. Bioetyka w przesłaniu medialnym 4. Komunikacja norm moralnych 5. Kodeksy etyczne mediów 6. Kondycja moralna współczesnego człowieka 7. Etyka zawodowa 8. Stałe i zmienne tożsamości osoby 9. Podmiot w procesie komunikacji 10. Antropologia i aksjologia mediów Szczegóły można znaleźć na stronie http://jaroslawsobkowiak.pl/wyklady-w-roku-akad-20162017/seminarium-magisterskie/ |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura metodyczna: Seminarium poprzedzą zajęcia z metodologii badań naukowych (poziom wyrównawczy). Szczegółowa literatura proponowana każdemu uczestnikowi seminarium w zależności od podejmowanych tematów badawczych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student w zakresie wiedzy: EK 1 – zna poszerzoną terminologię z zakresu nauk o mediach i nauk o zarządzaniu, rozumie ich źródła oraz wszechstronne zastosowania w obrębie zbliżonych dyscyplin naukowych EK 2 - ma pogłębioną wiedzę na temat medioznawstwa oraz nauk o zarządzaniu, ich miejscu w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi EK 3 - biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne), bezbłędnie dokonuje selekcji zdobywanych informacji, zauważa i wskazuje na zależności między nimi i ich wpływ na procesy społeczne i postawy indywidualne odbiorców EK 4 – posiada w stopniu biegłym praktyczną umiejętność przygotowania pisemnych tekstów w języku polskim, zgodnie z regułami i zasadami ortografii, gramatyki i stylistyki języka polskiego oraz wymaganiami komunikacji medialnej Ek 5 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób Opis ECTS: Aktywny udział w zajęciach: 30 godz. Praca własna studenta: 90 godz. Razem: 120 godz. = 4 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK nr 1 określany jako „zna poszerzoną terminologię z zakresu nauk o mediach i nauk o zarządzaniu, rozumie ich źródła oraz wszechstronne zastosowania w obrębie zbliżonych dyscyplin naukowychi” Na ocenę: Ndst (2): nie ma podstawowej wiedzy w zakresie omawianego efektu kształcenia Dst (3): zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk o mediach i zarządzaniu, potrafi odnieść je do aksjologii i etyki Db (4): poprawnie definiuje i omawia podstawowe teorie, nurty filozoficzne i etyczne Bdb (5): ma precyzyjnie uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu filozofii i etyki EK nr 2 określany jako „ma pogłębioną wiedzę na temat medioznawstwa oraz nauk o zarządzaniu, ich miejscu w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi” Na ocenę: Ndst (2) - nie zna podstawowych pojęć ze wskazanych zakresów Dst (3): umie dostrzegać podstawowe zagrożenia dla funkcjonowania norm etycznych we wskazanych obszarach Db (4): poprawnie definiuje i dokonuje aplikacji podstawowych norm etycznych w zakresie medioznawstwa i zarządzania Bdb (5): rozumie potrzebę jasnych kryteriów i norm etycznych w ocenie podstawowych procesów medioznawczych EK nr 3 określany jako „biegle konstruuje wszystkie formy informacyjne (pisemne i ustne), bezbłędnie dokonuje selekcji zdobywanych informacji, zauważa i wskazuje na zależności między nimi i ich wpływ na procesy społeczne i postawy indywidualne odbiorców” Na ocenę: Ndst (2): nie posiada podstawowych umiejętności badawczych w zakresie medioznawstwa i zarzązania Dst (3): poprawnie prezentuje wyniki badań, jednakże bez umiejętności ich analizy Db (4): efektywnie prezentuje wyniki, dokonuje ich analizy, potrafi prowadzić i uczestniczyć w dyskusji nad osiągniętymi wynikami Bdb (5): potrafi efektywnie prezentować, analizować, przedyskutować osiągnięte wyniki, a także zaproponować ewentualne dalsze badawcze modyfikacje EK nr 4 określany jako „posiada w stopniu biegłym praktyczną umiejętność przygotowania pisemnych tekstów w języku polskim, zgodnie z regułami i zasadami ortografii, gramatyki i stylistyki języka polskiego oraz wymaganiami komunikacji medialnej” Ndst (2): nie posiada wspomnianych umiejętności Dst (3): posiada w stopniu dostatecznym Db (4): rozumie szczególną rolę języka pisanego w procesie komunikacji Bdb (5): Docenia zdolność redakcji tekstów i kryteria poprawności językowej jako istotne elementy w procesie komunikowania wyników badań EK nr 5 określany jako „ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób” Ndst (2): nie wykazuje potrzeby osobistego rozwoju Dst (3): rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia własnej świadomości, szczególnie w zakresie aksjologii i etyki Db (4): identyfikuje i rozstrzyga dylematy moralne i etyczne- zwłaszcza dotyczące roli i działań człowieka w świecie mediów; Bdb (5): wyciąga wnioski i postulaty związane z dylematami etyczno-moralnymi i potrafi dokonywać aplikacji norm i zasad etycznych w ocenie konkretnych zjawisk medialnych, kulturowych i społecznych. Metoda weryfikacji efektów kształcenia: na podstawie udziału w dyskusji, pracy własnej i jakości prezentowanych tekstów. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia. O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z: - Udział w seminarium (maksymalnie 3 nieobecności w semestrze) - przygotowanie i prezentacja zagadnienia - 1 raz w semestrze - rok I, semestr I - sformułowanie tematu pracy magisterskiej, kwerenda bibliograficzna, plan pracy - rok I, semestr II - I rozdział - rok II - najpóźniej do kwietnia - całość pracy W ramach seminarium dokonuje się wspólnej ewaluacji proponowanych tematów, jak również wstępnego "dopuszczenia do obrony". Polega ono na autoreferacie magistranta, po którym następuje próba uzasadnienia przyjętego stanowiska, celu i kierunku badań, założonej metody i wykorzystanej literatury. Magistrant musi wykazać się zdolnością udzielania jasnych i precyzyjnych odpowiedzi na stawiane pytania. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.