Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Media ethics - contemporary challenges

General data

Course ID: WT-DKS-SME
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Media ethics - contemporary challenges
Name in Polish: Etyka mediów - współczesne wyzwania
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 7.00 OR 0.50 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

communication and media studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

DK2_W02, DK2_W04, DK2_W13, DK2_U17

Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu metodologii badań medioznawczych.

Short description: (in Polish)

Podstawowym założeniem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studenta do napisania pracy dyplomowej (pod względem zarówno metodologicznym, jak i merytorycznym) z zakresu etyki komunikacji/mediów.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wiedzą:

1. na temat medioznawstwa, jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi;

2. faktów, procesów społecznych i reguł nimi rządzących w zakresie komunikowania,

3. w zakresie zasad i norm etycznych

oraz

4. doskonalenie kompetencji językowych w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności

5. przekazanie umiejętności porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz

popularyzowania wiedzy.

Bibliography: (in Polish)

Bielecki J., Metodologia, Kraków 1993.

Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Włocławek 1997.

Guzewicz W., Abc pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn-Ełk 2010.

Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowcy, Włocławek 2001.

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018 (książka dostępna online: https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/135880835/Agnieszka%C2%A0Szymanska%2C+Malgorzata%C2%A0Lisowska-Magdziarz%2C+Agnieszka+Hess+(red).+METODY+BADAN+MEDIOZNAWCZYCH+I+ICH+ZASTOSOWANIA.pdf/5b8957cd-6880-435d-a4fe-7a4325ba08d9).

Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.

Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć student:

1. w zakresie wiedzy:

W02 - ma pogłębioną wiedzę na temat medioznawstwa, jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi;

W04 - ma pogłębioną faktów na temat procesów społecznych i reguł nimi rządzących w zakresie komunikowania,

W13 - ma pogłębioną wiedzę w zakresie zasad i norm etycznych;

2. w zakresie umiejętności:

U17 - ma umiejętności językowe w zakresie nauki o mediach zgodne

z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu

Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: posiada pogłębioną

umiejętność porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów

i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz

popularyzowania wiedzy.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Można wymienić poszczególne kryteria oceniania:

Efekt W02:

- na ocenę bardzo dobrą – student definiuje samodzielnie wszystkie pojęcia z medioznawstwa, zna w stopniu doskonałym jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi; analizuje te pojęcia, porównuje, dokonując samodzielnie syntezy na temat różnych teorii medioznawczych, opracowuje wybrane zagadnienia, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;

- na ocenę dobrą – student definiuje większość pojęć z medioznawstwa, zna jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi; analizuje te pojęcia, porównuje, dokonując samodzielnie syntezy na temat różnych teorii medioznawczych, objaśnia większość wprowadzonych terminów z zakresu medioznastwa i podaje przykłady;

- na ocenę dostateczną – student definiuje niektóre pojęcia z medioznawstwa, zna jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi z pomocą i podpowiedzią nauczyciela, objaśnia podstawowe wprowadzone terminy z zakresu medioznastwa i podaje kilka przykładów, wymienia i charakteryzuje podstawowe teorie komunikowania, opracowuje podstawowe zagadnienia, korzysta z literatury przedmiotu.

Efekt W04:

- na ocenę bardzo dobrą – student definiuje samodzielnie wszystkie fakty, procesy społeczne i reguły nimi rządzące w zakresie komunikowania, analizuje te pojęcia, porównuje, dokonując samodzielnie syntezy na ten temat, opracowuje wybrane zagadnienia, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;

- na ocenę dobrą – student definiuje większość pojęć z nauk społecznych, faktów, procesów społecznych i reguł nimi rządzących w zakresie komunikowania, analizuje te fakty, zjawiska, porównuje, dokonując z pomocą nauczyciela syntezy na ten temat, podaje przykłady;

- na ocenę dostateczną – student definiuje niektóre fakty, procesy społeczne i reguły nimi rządzące w zakresie komunikowania, objaśnia podstawowe wprowadzone terminy z tego zakresu, podaje kilka przykładów, opracowuje podstawowe zagadnienia społeczne, korzysta z literatury przedmiotu z podpowiedzią nauczyciela.

Efekt W13:

- na ocenę bardzo dobrą – student zna, wymienia zasady i normy etyczne, potrafi je omówić, porównać, wyciągnąć wnioski, podać przykłady ich nadużyć w konkretnych sytuacjach pracy dziennikarskiej, opracowuje wybrane zagadnienia, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu;

- na ocenę dobrą – student definiuje większość zasad i norm etycznych, analizuje te zasady, porównuje, dokonując samodzielnie syntezy na ten temat, objaśnia większość terminów, zjawisk z problematyki etycznej, podaje przykłady dobrych praktyk i nadużyć natury etycznej w dziennikarstwie, korzysta z literatury przedmiotu;

- na ocenę dostateczną – student wymienia i definiuje niektóre zasady i normy etyczne, z pomocą nauczyciela je analizuje, podaje przykłady dobrych etycznie praktyk w dziennikarstwie oraz nadużyć etycznych.

Efekt U17

- na ocenę bardzo dobrą – student wykazuje doskonałe umiejętności językowe w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: posiada pogłębioną umiejętność porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz popularyzowania wiedzy;

- na ocenę dobrą – student ma umiejętności językowe w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu dobrym, w większości przypadkach ma pogłębioną umiejętność porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz popularyzowania wiedzy;

- na ocenę dostateczną – student ma umiarkowane, dostateczne umiejętności językowe w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu dobrym.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
Seminar - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
Seminar - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do napisania pracy dyplomowej pod względem metodologicznym, a także merytorycznym.

Full description: (in Polish)

1. Wprowadzenie do nauk o komunikacji społecznej i mediach.

2. Czym jest praca dyplomowa? - ogólne uwagi, wprowadzenie (omówienie uchwały Rady Wydziału WT UKSW na temat przebiegu studiów ze szczególnym uwzględnieniem wytycznych na temat przebiegu seminarium naukowego).

3. Temat, tytuł pracy, formułowanie problemu i celu badawczego.

4. Znaczenie źródeł, kwestia ich doboru, omówienie szczegółowe źródeł w kontekście doboru metod i technik badawczych (2 x 1,5 godz.).

5. Metody i techniki badawcze w naukach o komunikacji społecznej i mediach (4 x 1,5 godz.).

6. Literatura przedmiotu i pomocnicza (gdzie jej szukać? W jaki sposób dobierać?).

7. Struktura i plan pracy.

8. Czym jest plagiat? Omówienie szczegółowe wytycznych na ten temat obowiązujących na WT UKSW.

9. Konstrukcja "Wstępu" i "Zakończenia" pracy dyplomowej.

10. Styl naukowy w pracy dyplomowej.

11. Najczęściej popełniane błędy w pracach dyplomowych oraz mocne strony pracy dyplomowej - najważniejsze elementy pracy, które stanowią o jej wysokiej i dobrej jakości.

Bibliography: (in Polish)

Bielecki J., Metodologia, Kraków 1993.

Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Włocławek 1997.

Guzewicz W., Abc pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn-Ełk 2010.

Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowcy, Włocławek 2001.

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018 (książka dostępna online: https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/135880835/Agnieszka%C2%A0Szymanska%2C+Malgorzata%C2%A0Lisowska-Magdziarz%2C+Agnieszka+Hess+(red).+METODY+BADAN+MEDIOZNAWCZYCH+I+ICH+ZASTOSOWANIA.pdf/5b8957cd-6880-435d-a4fe-7a4325ba08d9).

Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.

Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Na pierwszym roku termin oddania pierwszego rozdziału: 14 czerwca 2022 r.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie się pisania pracy dyplomowej: 60 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz.

Konsultacje: 90 godz.

SUMA GODZIN: 210 = 7 ECTS.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podstawowym założeniem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studenta do napisania pracy dyplomowej (pod względem zarówno metodologicznym, jak i merytorycznym) z zakresu etyki komunikacji/mediów.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wiedzą:

1. na temat medioznawstwa, jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi;

2. faktów, procesów społecznych i reguł nimi rządzących w zakresie komunikowania,

3. w zakresie zasad i norm etycznych

oraz

4. doskonalenie kompetencji językowych w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności

5. przekazanie umiejętności porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz

popularyzowania wiedzy.

Bibliography: (in Polish)

Bielecki J., Metodologia, Kraków 1993.

Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Włocławek 1997.

Guzewicz W., Abc pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn-Ełk 2010.

Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowcy, Włocławek 2001.

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018 (książka dostępna online: https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/135880835/Agnieszka%C2%A0Szymanska%2C+Malgorzata%C2%A0Lisowska-Magdziarz%2C+Agnieszka+Hess+(red).+METODY+BADAN+MEDIOZNAWCZYCH+I+ICH+ZASTOSOWANIA.pdf/5b8957cd-6880-435d-a4fe-7a4325ba08d9).

Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.

Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie się pisania pracy dyplomowej: 60 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz.

Konsultacje: 90 godz.

SUMA GODZIN: 210 = 7 ECTS.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podstawowym założeniem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studenta do napisania pracy dyplomowej (pod względem zarówno metodologicznym, jak i merytorycznym) z zakresu etyki komunikacji/mediów.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wiedzą:

1. na temat medioznawstwa, jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi;

2. faktów, procesów społecznych i reguł nimi rządzących w zakresie komunikowania,

3. w zakresie zasad i norm etycznych

oraz

4. doskonalenie kompetencji językowych w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności

5. przekazanie umiejętności porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz

popularyzowania wiedzy.

Bibliography: (in Polish)

Bielecki J., Metodologia, Kraków 1993.

Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Włocławek 1997.

Guzewicz W., Abc pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn-Ełk 2010.

Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowcy, Włocławek 2001.

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018 (książka dostępna online: https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/135880835/Agnieszka%C2%A0Szymanska%2C+Malgorzata%C2%A0Lisowska-Magdziarz%2C+Agnieszka+Hess+(red).+METODY+BADAN+MEDIOZNAWCZYCH+I+ICH+ZASTOSOWANIA.pdf/5b8957cd-6880-435d-a4fe-7a4325ba08d9).

Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.

Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie się pisania pracy dyplomowej: 60 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz.

Konsultacje: 90 godz.

SUMA GODZIN: 210 = 7 ECTS.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podstawowym założeniem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studenta do napisania pracy dyplomowej (pod względem zarówno metodologicznym, jak i merytorycznym) z zakresu etyki komunikacji/mediów.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wiedzą:

1. na temat medioznawstwa, jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi;

2. faktów, procesów społecznych i reguł nimi rządzących w zakresie komunikowania,

3. w zakresie zasad i norm etycznych

oraz

4. doskonalenie kompetencji językowych w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności

5. przekazanie umiejętności porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz

popularyzowania wiedzy.

Bibliography: (in Polish)

Bielecki J., Metodologia, Kraków 1993.

Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Włocławek 1997.

Guzewicz W., Abc pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn-Ełk 2010.

Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowcy, Włocławek 2001.

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018 (książka dostępna online: https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/135880835/Agnieszka%C2%A0Szymanska%2C+Malgorzata%C2%A0Lisowska-Magdziarz%2C+Agnieszka+Hess+(red).+METODY+BADAN+MEDIOZNAWCZYCH+I+ICH+ZASTOSOWANIA.pdf/5b8957cd-6880-435d-a4fe-7a4325ba08d9).

Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.

Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
Seminar - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie się pisania pracy dyplomowej: 60 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz.

Konsultacje: 90 godz.

SUMA GODZIN: 210 = 7 ECTS.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podstawowym założeniem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studenta do napisania pracy dyplomowej (pod względem zarówno metodologicznym, jak i merytorycznym) z zakresu etyki komunikacji/mediów.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wiedzą:

1. na temat medioznawstwa, jego miejsca w systemie nauk i przedmiotowych oraz metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi;

2. faktów, procesów społecznych i reguł nimi rządzących w zakresie komunikowania,

3. w zakresie zasad i norm etycznych

oraz

4. doskonalenie kompetencji językowych w zakresie nauki o komunikacji społecznej i mediach zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności

5. przekazanie umiejętności porozumiewania się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w swojej dziedzinie oraz

popularyzowania wiedzy.

Bibliography: (in Polish)

Bielecki J., Metodologia, Kraków 1993.

Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Włocławek 1997.

Guzewicz W., Abc pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn-Ełk 2010.

Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowcy, Włocławek 2001.

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018 (książka dostępna online: https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/135880835/Agnieszka%C2%A0Szymanska%2C+Malgorzata%C2%A0Lisowska-Magdziarz%2C+Agnieszka+Hess+(red).+METODY+BADAN+MEDIOZNAWCZYCH+I+ICH+ZASTOSOWANIA.pdf/5b8957cd-6880-435d-a4fe-7a4325ba08d9).

Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.

Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, Warszawa 1985.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)