MOJO, Media Convergence and Mobility
General data
Course ID: | WT-DKS-TMO |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | MOJO, Media Convergence and Mobility |
Name in Polish: | MOJO, Media Convergence and Mobility |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) UWAGA [informacje o zajęciach w trybie online w roku akademickim 2020/2021] KOD ZESPOŁU w MS TEAMS w semestrze letnim 2020/2021: 0mvsi77 Głównym celem zajęć jest kształcenie kompetencji w zakresie analizy konwergencji mediów oraz ich mobilności, zwłaszcza w kontekście przemian na rynku medialnym. W efekcie zajęć student rozumie specyfikę konwergencji mediów w poszczególnych krajach oraz potrafi samodzielnie analizować i krytycznie weryfikować medialne komunikaty dotyczące tego tematu. |
Full description: |
The transition of traditional media into new media is perhaps most obvious when discussing the convergence between television and the computer research on convergence of media and media technologies commonly approaches three interrelated aspects. The first one is the convergence of different media industries and of media itself. The second one deals with aspects of regulation and control. The third the research on different forms of interactivity and user participation within the media, and with the media. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Agrawal P., Famolari D., Mobile Computing (1999) in Next Generation Wireless Networks, DIAL M 99, Seattle. 2. Aikat. D., News on the Web - usage trends of an Online newspaper. Journal of Research into New Media Technologies. 4(4). pp. 94-110. 3. Birkmaier C., Limited vision: the technopolitical war to control the future of digital mass media, netWorker: The Craft of Network Computing, Volume 1, Issue 2. 4. Godwin M., From Washington: net to worry, Communications of the ACM Volume 42 , Issue 12. 5. Grusin. R., Location, Location, Location. Journal of Research into New Media Technologies. 6(1). pp.48-61. 6. Hargittai. E., Radio’s Lessons for the Internet. Communications of the ACM. 43(1). pp.50-57. 7. Oswell. D. (1999). The Dark Side of Cyberspace - Internet Content Regulation and Child Protection. Journal of Research into New Media Technologies. 5(4). pp. 42-62. 8. Searls D, Linux for Suits: Now What: Are We Going to Let AOL Turn the Net into TV 2.0..., Linux Journal, Volume 2000 , Issue 72es (2000), Article No. 29. 9. Springel, S. (1999), The New Media Paradigm: Users as Creators of Content, in Personal Technologies 3:153-159. 10. A. De Tocqueville, Democracy in America, 2004. 11. C.S. Browning, International Security 12. D. McQuail ,McQuail's Mass Communication Theory, 2010. 13. F. George, Flashpoints 14. H. Kissinger, World Order |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK nr 1: - na ocenę 2: nie potrafi wskazać ani omówić podstawowych problemów i wyzwań w kontekście konwergencji mediów. - na ocenę 3: potrafi wskazać na współczesne problemy i wyzwania w kontekście konwergencji mediów, ale nie potrafi rzetelnie przedstawić związku mediów z kwestiami bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności. - na ocenę 4: potrafi omówić i przedstawić w rzetelny sposób problemy i wyzwania w kontekście konwergencji mediów oraz ich wpływ na kwestie bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności. - na ocenę 5: dostrzega i wyraża własne oryginalne spostrzeżenia dotyczące problemów i wyzwań w kontekście konwergencji mediów oraz wpływu mediów na te kwestie bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności. EK nr 2: -na ocenę 2: nie potrafi przeprowadzić analizy żadnego problemu i zagrożenia związanego z tematyką konwergencji mediów. -na ocenę 3: proponuje wnioski o ogólnym charakterze, często nie doprecyzowując ich i nie wskazując powiązań z mediami. - na ocenę 4: proponuje ważne i aktualne tematy związane z problemami i zagrożeniami związanymi z konwergencją mediów w poszczególnych krajach. - na ocenę 5: przedstawia oryginalne i rzadko podejmowane w mediach tematy związane z problemami i zagrożeniami związanymi z konwergencją mediów. EK nr 3: - na ocenę 2: nie potrafi dokonać przeglądu informacji do zadanego tematu dziennikarskiego związanego z kwestiami mobilności i konwergencji mediów. - na ocenę 3: zebrane informacje są na zbyt dużym poziomie ogólności - na ocenę 4: potrafi zebrać interesujące i ważne informacje na zadany temat dziennikarski związany z kwestiami mobilności i konwergencji mediów. - na ocenę 5: przedstawia oryginalne materiały dotyczące podjętego zadanego tematu dziennikarskiego związanego z kwestiami mobilności i konwergencji mediów. EK nr 1 realizowany poprzez metody problemowe, metody aktywizujące z wykorzystaniem technik kreatywnych EK nr 2 realizowany poprzez metody problemowe, zespołowe metody aktywizujące z wykorzystaniem technik kreatywnych, samodzielne zadanie badawcze przygotowanie eseju akademickiego na zgłoszony wcześniej temat, a następnie jego ewaluacja. EK nr 3 realizowany poprzez metody praktyczne, samodzielne poszukiwanie informacji EK nr 4 realizowany poprzez metody praktyczne, samodzielną i zespołową pracę podczas zajęć EK nr 5 realizowany poprzez metody problemowe, lekturę i refleksję własną EK nr 4: - na ocenę 2: nie potrafi się zorganizować w pracy - na ocenę 3: potrafi przygotować się do pracy dziennikarskiej, ale nie realizuje tego w wystarczającym stopniu, jest nierzetelny, nie przestrzega terminu - na ocenę 4: przygotowuje się do pracy dziennikarskiej poprzez analizę informacji, analizę tematu dziennikarskiego, rzetelnie i z zachowaniem terminu - na ocenę 5: ma stały wypracowany sposób organizacji własnej pracy dziennikarskiej EK nr 5: - na ocenę 2: nie umie ocenić przedstawionych mu współczesnych problemów dotyczących wpływu mediów na kwestie związane z mobilnością i konwergencją mediów i nie poszukuje informacji na ich temat - na ocenę 3: potrafi znaleźć informacje na temat problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych, które są podejmowane i omawiane wspólnie, ale nie potrafi ich ocenić. - na ocenę 4: potrafi znaleźć i ocenić informacje dotyczące problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych. - na ocenę 5: wyraża i uzasadnia własny oryginalny pogląd dotyczący problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych 30 godz. – aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 5 godz. – konsultacje z prowadzącym ćwiczenia 15 godz. – przygotowanie do ćwiczeń 20 godz. – przygotowanie projektu – zadania badawczego 20 godz. – samodzielna lektura 90 godz. – razem 3 – ECTS UWAGA [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]: W związku z decyzją prorektora (7_2020) w sprawie w sprawie zaliczania zajęć i przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz zgodnie z informacją przekazaną do dziekanatu – zaliczenie przedmiotu odbywać się będzie w formie zdalnej (będzie to test online) za pośrednictwem platformy MS Teams. Test zaliczeniowy [data testu zostanie podany w późniejszym terminie]. Formularz z testem dostępny w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Po upływie tego rozwiązanie testu nie jest możliwe. Brak podejścia do testu w wyznaczonych godzinach będzie równoznaczny z niezaliczeniem testu końcowego, a w konsekwencji brakiem podstaw do zaliczenia przedmiotu. [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny] |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, a weryfikowane pisemnym egzaminem. efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: klasyczna metoda problemowa oraz metoda sytuacyjna, a weryfikowane na zajęciach przy wykorzystaniu metody projektu. efekty w obszarze kompetencji są osiągane takimi metodami jak: metoda symulacyjna oraz ćwiczeniowa oparta na wykorzystywaniu różnych źródeł wiedzy, a weryfikowane podobnie jak efekty umiejętności przy wykorzystaniu metody projektu. Na ocenę końcową składa się aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach (wykonywanie zleconych ćwiczeń, analiza mediów oraz przygotowywanie autorskich tekstów o tematyce politycznej, ocenianych na bieżąco – student ma prawo do trzech nieusprawiedliwionych nieobecności) – ½ oraz praca indywidualna lub grupowa w formie projektu, a także przygotowywany indywidualnie esej akademicki w języku angielskim opracowany i złożony w wyznaczonym terminie – ½. UWAGA [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]: W związku z decyzją prorektora (7_2020) w sprawie w sprawie zaliczania zajęć i przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz zgodnie z informacją przekazaną do dziekanatu – zaliczenie przedmiotu odbywać się będzie w formie zdalnej (będzie to test online) za pośrednictwem platformy MS Teams. Test zaliczeniowy [data testu zostanie podany w późniejszym terminie]. Formularz z testem dostępny w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Po upływie tego rozwiązanie testu nie jest możliwe. Brak podejścia do testu w wyznaczonych godzinach będzie równoznaczny z niezaliczeniem testu końcowego, a w konsekwencji brakiem podstaw do zaliczenia przedmiotu. [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny] |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.