Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MOJO, Media Convergence and Mobility

General data

Course ID: WT-DKS-TMO
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: MOJO, Media Convergence and Mobility
Name in Polish: MOJO, Media Convergence and Mobility
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

UWAGA [informacje o zajęciach w trybie online w roku akademickim 2020/2021]

KOD ZESPOŁU w MS TEAMS w semestrze letnim 2020/2021: 0mvsi77

Głównym celem zajęć jest kształcenie kompetencji w zakresie analizy konwergencji mediów oraz ich mobilności, zwłaszcza w kontekście przemian na rynku medialnym. W efekcie zajęć student rozumie specyfikę konwergencji mediów w poszczególnych krajach oraz potrafi samodzielnie analizować i krytycznie weryfikować medialne komunikaty dotyczące tego tematu.

Full description:

The transition of traditional media into new media is perhaps most obvious when discussing the convergence between television and the computer

research on convergence of media and media technologies commonly approaches three interrelated aspects. The first one is the convergence of different media industries and of media itself. The second one deals with aspects of regulation and control. The third the research on different forms of interactivity and user participation within the media, and with the media.

Bibliography: (in Polish)

1. Agrawal P., Famolari D., Mobile Computing (1999) in Next Generation Wireless Networks, DIAL M 99, Seattle.

2. Aikat. D., News on the Web - usage trends of an Online newspaper. Journal of Research into New Media Technologies. 4(4). pp. 94-110.

3. Birkmaier C., Limited vision: the technopolitical war to control the future of digital mass media, netWorker: The Craft of Network Computing, Volume 1, Issue 2.

4. Godwin M., From Washington: net to worry, Communications of the ACM Volume 42 , Issue 12.

5. Grusin. R., Location, Location, Location. Journal of Research into New Media Technologies. 6(1). pp.48-61.

6. Hargittai. E., Radio’s Lessons for the Internet. Communications of the ACM. 43(1). pp.50-57.

7. Oswell. D. (1999). The Dark Side of Cyberspace - Internet Content Regulation and Child Protection. Journal of Research into New Media Technologies. 5(4). pp. 42-62.

8. Searls D, Linux for Suits: Now What: Are We Going to Let AOL Turn the Net into TV 2.0..., Linux Journal, Volume 2000 , Issue 72es (2000), Article No. 29.

9. Springel, S. (1999), The New Media Paradigm: Users as Creators of Content, in Personal Technologies 3:153-159.

10. A. De Tocqueville, Democracy in America, 2004.

11. C.S. Browning, International Security

12. D. McQuail ,McQuail's Mass Communication Theory, 2010.

13. F. George, Flashpoints

14. H. Kissinger, World Order

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK nr 1:

- na ocenę 2: nie potrafi wskazać ani omówić podstawowych problemów i wyzwań w kontekście konwergencji mediów.

- na ocenę 3: potrafi wskazać na współczesne problemy i wyzwania w kontekście konwergencji mediów,

ale nie potrafi rzetelnie przedstawić związku mediów z kwestiami bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności.

- na ocenę 4: potrafi omówić i przedstawić w rzetelny sposób problemy i wyzwania w kontekście konwergencji mediów oraz ich wpływ na kwestie bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności.

- na ocenę 5: dostrzega i wyraża własne oryginalne spostrzeżenia dotyczące problemów i wyzwań w kontekście konwergencji mediów oraz wpływu mediów na te kwestie bezpieczeństwa, polityki, gospodarki i mobilności.

EK nr 2:

-na ocenę 2: nie potrafi przeprowadzić analizy żadnego problemu i zagrożenia związanego z tematyką konwergencji mediów.

-na ocenę 3: proponuje wnioski o ogólnym charakterze, często nie doprecyzowując ich i nie wskazując powiązań z mediami.

- na ocenę 4: proponuje ważne i aktualne tematy związane z problemami i zagrożeniami związanymi z konwergencją mediów w poszczególnych krajach.

- na ocenę 5: przedstawia oryginalne i rzadko podejmowane w mediach tematy związane z problemami i zagrożeniami związanymi z konwergencją mediów.

EK nr 3:

- na ocenę 2: nie potrafi dokonać przeglądu informacji do zadanego tematu dziennikarskiego

związanego z kwestiami mobilności i konwergencji mediów.

- na ocenę 3: zebrane informacje są na zbyt dużym poziomie ogólności

- na ocenę 4: potrafi zebrać interesujące i ważne informacje na zadany temat dziennikarski związany z kwestiami mobilności i konwergencji mediów.

- na ocenę 5: przedstawia oryginalne materiały dotyczące podjętego zadanego tematu dziennikarskiego

związanego z kwestiami mobilności i konwergencji mediów.

EK nr 1 realizowany poprzez metody problemowe, metody aktywizujące z wykorzystaniem technik kreatywnych

EK nr 2 realizowany poprzez metody problemowe, zespołowe metody aktywizujące z wykorzystaniem technik kreatywnych, samodzielne zadanie badawcze przygotowanie eseju akademickiego na zgłoszony wcześniej temat, a następnie jego ewaluacja.

EK nr 3 realizowany poprzez metody praktyczne, samodzielne poszukiwanie informacji

EK nr 4 realizowany poprzez metody praktyczne, samodzielną i zespołową pracę podczas zajęć

EK nr 5 realizowany poprzez metody problemowe, lekturę i refleksję własną

EK nr 4:

- na ocenę 2: nie potrafi się zorganizować w pracy

- na ocenę 3: potrafi przygotować się do pracy dziennikarskiej, ale nie realizuje tego w wystarczającym stopniu, jest nierzetelny, nie przestrzega terminu

- na ocenę 4: przygotowuje się do pracy dziennikarskiej poprzez analizę informacji, analizę tematu dziennikarskiego, rzetelnie i z zachowaniem terminu

- na ocenę 5: ma stały wypracowany sposób organizacji własnej pracy dziennikarskiej

EK nr 5:

- na ocenę 2: nie umie ocenić przedstawionych mu współczesnych problemów dotyczących wpływu mediów na kwestie związane z mobilnością i konwergencją mediów i nie poszukuje informacji na ich temat

- na ocenę 3: potrafi znaleźć informacje na temat problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych, które są podejmowane i omawiane wspólnie, ale nie potrafi ich ocenić.

- na ocenę 4: potrafi znaleźć i ocenić informacje dotyczące problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych.

- na ocenę 5: wyraża i uzasadnia własny oryginalny pogląd dotyczący problemów i zagrożeń związanych z mobilnością i konwergencją mediów w kontekście różnych publikacji medialnych

30 godz. – aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach

5 godz. – konsultacje z prowadzącym ćwiczenia

15 godz. – przygotowanie do ćwiczeń

20 godz. – przygotowanie projektu – zadania badawczego

20 godz. – samodzielna lektura

90 godz. – razem

3 – ECTS

UWAGA [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]:

W związku z decyzją prorektora (7_2020) w sprawie w sprawie zaliczania zajęć i przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz zgodnie z informacją przekazaną do dziekanatu – zaliczenie przedmiotu odbywać się będzie w formie zdalnej (będzie to test online) za pośrednictwem platformy MS Teams.

Test zaliczeniowy [data testu zostanie podany w późniejszym terminie]. Formularz z testem dostępny w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Po upływie tego rozwiązanie testu nie jest możliwe.

Brak podejścia do testu w wyznaczonych godzinach będzie równoznaczny z niezaliczeniem testu końcowego, a w konsekwencji brakiem podstaw do zaliczenia przedmiotu.

[informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, a weryfikowane pisemnym egzaminem.

efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: klasyczna metoda problemowa oraz metoda sytuacyjna, a weryfikowane na zajęciach przy wykorzystaniu metody projektu.

efekty w obszarze kompetencji są osiągane takimi metodami jak: metoda symulacyjna oraz ćwiczeniowa oparta na wykorzystywaniu różnych źródeł wiedzy, a weryfikowane podobnie jak efekty umiejętności przy wykorzystaniu metody projektu.

Na ocenę końcową składa się aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach (wykonywanie zleconych ćwiczeń, analiza mediów oraz przygotowywanie autorskich tekstów o tematyce politycznej, ocenianych na bieżąco – student ma prawo do trzech nieusprawiedliwionych nieobecności) – ½ oraz praca indywidualna lub grupowa w formie projektu, a także przygotowywany indywidualnie esej akademicki w języku angielskim opracowany i złożony w wyznaczonym terminie – ½.

UWAGA [informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]:

W związku z decyzją prorektora (7_2020) w sprawie w sprawie zaliczania zajęć i przeprowadzania egzaminów z wykorzystaniem technologii informatycznych oraz zgodnie z informacją przekazaną do dziekanatu – zaliczenie przedmiotu odbywać się będzie w formie zdalnej (będzie to test online) za pośrednictwem platformy MS Teams.

Test zaliczeniowy [data testu zostanie podany w późniejszym terminie]. Formularz z testem dostępny w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Po upływie tego rozwiązanie testu nie jest możliwe.

Brak podejścia do testu w wyznaczonych godzinach będzie równoznaczny z niezaliczeniem testu końcowego, a w konsekwencji brakiem podstaw do zaliczenia przedmiotu.

[informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu - na czas nauczania zdalnego i kwarantanny]

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)