Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Relacje z mediami. Biuro prasowe. Zarządzanie i organizacja obsługi medialnej

General data

Course ID: WT-DKS-U2-RM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Relacje z mediami. Biuro prasowe. Zarządzanie i organizacja obsługi medialnej
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups: (in Polish) Grupa przedmiotów fakultatywnych POWER
Course homepage: http://ydm8h59
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi działania biura prasowego oraz zarządzania i obsługi medialnej, w tym projektowaniem działań komunikacyjnych, wykorzystaniem badań i analiz, rynkiem medialnym, kompetencjami rzecznika prasowego oraz budowaniem relacji firmy z dziennikarzami. Kurs ma charakter warsztatowy i wymaga wykonywania ćwiczeń podczas zajęć oraz przygotowywania prac domowych. Student będzie mógł poznać najnowsze trendy rynku medialnego oraz zasady prowadzenia biura prasowego dzięki zaproszonym ekspertom.

Full description: (in Polish)

Kurs zaznajamia studentów z rynkiem zarządzania mediami, organizacją i pracą biura prasowego (w tym wirtualnego biura prasowego), budowaniem relacji z mediami, tworzeniem identyfikacji wizualnej, prowadzeniem różnorodnych działań komunikacyjnych marki z otoczeniem oraz budowania pozycji marki na rynku. Kurs ma charakter warsztatowy i wymaga wykonywania zadań indywidualnych lub pracy w grupie. Kurs prowadzony jest dla studentów studiów stacjonarnych.

Celem zajęć jest nauczenie studentów:

1. Umiejętności projektowania działań komunikacyjnych i PR;

2. Praktycznego wykorzystania badań w zarządzaniu mediami;

3. Znajomości zasad i tworzenia identyfikacji wizualnej zgodnej z wytycznymi;

4. Budowania własnej bazy mediów i długotrwałych relacji z dziennikarzami;

5. Znajomości nowoczesnych technologii komunikacyjnych i trendów rynku medialnego;

6. Odróżniania dobrych i złych praktyk prowadzenia biura prasowego (w tym wirtualnego biura prasowego);

7. Korzystania z nowoczesnych narzędzi pozwalających tworzyć wirtualne biuro prasowe.

Podczas zajęć zostaną poruszone następujące tematy:

1. Biuro prasowe i rzecznik prasowy;

2. PR a komunikacja;

3. Praktyczne wykorzystanie badań i analiz w organizacji obsługi medialnej;

4. Firma jako wydawca;

5. Wirtualne biuro prasowe;

6. Kompetencje rzecznika prasowego PR – przegląd otoczenia i zapotrzebowania rynkowego (rynek agencji, działów PR i promocji).

Zajęcia będą realizowane z udziałem gości z zewnątrz, pracującymi w biurach prasowych oraz przy obsłudze medialnej. Zaprezentują oni dobre praktyki, które wykorzystują w działań komunikacyjnych i promocyjnych firm.

Bibliography: (in Polish)

Podstawowa

(dostępna w bibliotece UKSW)

Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC/Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001

Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1999

Bussey C., Public relations. Jak zdobyć rozgłos bez dużych pieniędzy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013

Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, Gliwice 2013

Davis A., Wszystko, co powinieneś wiedzieć o public relations. Odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań, Rebis, Poznań 2008

Dejnaka A., Strategia reklamy marki, produktów i usług, Gliwice 2006.

Gregory A., Public relations w praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997

Jabłoński W., Media relations. Kreowanie informacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji : sztuka komunikowania się, Difin, Warszawa 2015

Laermer R., Prichinello R., Public relations, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004

Levinson P., Nowe nowe media, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010

Manovich L., Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006

Miczka T., O zmianach zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Katowice 2002

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Difin, Warszawa 2012

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016

Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003

Oliver S., Strategia public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005

Pluta E., Public relations - moda czy konieczność? Teoria i praktyka, Twigger, Warszawa 2001

Podraza U., Kryzysowe public relations, Difin, Warszawa 2008

Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004

Scott D. M., Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Jak błyskawicznie dotrzeć do rynku i nawiązać kontakt z klientem, Oficyna, Warszawa 2013

Scott D. M., Nowe zasady marketingu i PR, Oficyna, Warszawa 2019

Szyfter J. P., Public relations w internecie, Helion, Gliwice 2005

Tworzydło D., Olędzki J. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wydanie VI, Oficyna, Warszawa 2015

Uzupełniająca

Ali M., Marketing i public relations w małej firmie, Helion, Gliwice 2005

Andrzejewski P., Kot W., Media relations. Budowanie reputacji firmy, Poltext, Warszawa 2002

Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2003

Donman D., Dennison D., Doman M., Badania marketingowe w małej firmie (Market Research Made Easy), tłum. Magda Witkowska, Gliwice 2005

Fabjaniak-Czerniak K., Internetowe media społecznościowe jako narzędzie public relations, (w:) Kubiak K. (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności. Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012

Forsyth P., Marketing dla nie wtajemniczonych, Warszawa 1996

Gackowski T., Łączyński M. (red.), Metody badania wizerunku w mediach, CeDeWu.pl, Warszawa 2009

Hope E., Public relations. Czy to się sprawdzi?, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer, Warszawa 2016

Królewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa 2014

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2012.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzem, Wydawnictwo Message House, Warszawa 2015

Murdoch A., Język public relations. Jak promować firmę, Poltext, Warszawa 2000

Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, Poltext, Warszawa 2002

opr. zbior., Praktycznie o PR. Case studies projektów nagrodzonych w konkursie ZFPR Złote Zpinacze, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2011

opr. zbior., Sztuka public relations. Wydanie drugie poszerzone, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2011

Rozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002

Szczepanik R., Krzyżowska O., Nietypowe przypadki public relations, Helion 2003

Szymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004

Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w public relations, Newsline, Rzeszów 2010

Tworzydło D., Olędzki J. (red.), Leksykon public relations, Newsline/Bonus Liber, Rzeszów

Witczak O., Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, (w:) Bajdak A. (red.), Komunikacja marketingowa – współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, „Studia Ekonomiczne”, nr 140. , 2013

Witczak O. , Postawy i opinie konsumentów indywidualnych wobec reklamy w nowych i tradycyjnych mediach, „Marketing i Rynek”, nr 8., 2015

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

KOD PRZEDMIOTU NA PLATFORMIE MS TEAMS:

ydm8h59

Student:

- definiuje pojęcia dotyczące biura prasowego, rzecznika prasowego, komunikacji, obsługi medialnej, zarządzania informacji i inne

- zna zasady tworzenia bazowych materiałów PR

- potrafi przygotować teczkę prasową zawierającą materiały dla dziennikarzy

- potrafi odróżnić i wykorzystać podstawowe narzędzia: media relations, content marketing, komunikację korporacyjną, komunikację wewnętrzną, komunikację kryzysową, public affairs i lobbying

- zna metody badań społecznych i techniki nauk o mediach

- potrafi wskazać dobrze i źle prowadzone wirtualne biuro prasowe

- potrafi zarządzać informacją i komunikacją interaktywną

- potrafi stworzyć własną bazę mediów (dziennikarską)

- potrafi stworzyć identyfikację wizualną według wytycznych (dobór kolorów, zastosowanie cyfrowe i inne)

- wskazuje najnowsze trendy na rynku medialnym oraz sposoby ich wykorzystania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- aktywność na zajęciach

- prawidłowe wykonywanie zleconych prac

- obecność na zajęciach

- przygotowanie pracy zaliczeniowej (omówienie wraz ze studentami)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)