(in Polish) Relacje z mediami. Biuro prasowe. Zarządzanie i organizacja obsługi medialnej
General data
Course ID: | WT-DKS-U2-RM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Relacje z mediami. Biuro prasowe. Zarządzanie i organizacja obsługi medialnej |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów fakultatywnych POWER |
Course homepage: | http://ydm8h59 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi działania biura prasowego oraz zarządzania i obsługi medialnej, w tym projektowaniem działań komunikacyjnych, wykorzystaniem badań i analiz, rynkiem medialnym, kompetencjami rzecznika prasowego oraz budowaniem relacji firmy z dziennikarzami. Kurs ma charakter warsztatowy i wymaga wykonywania ćwiczeń podczas zajęć oraz przygotowywania prac domowych. Student będzie mógł poznać najnowsze trendy rynku medialnego oraz zasady prowadzenia biura prasowego dzięki zaproszonym ekspertom. |
Full description: |
(in Polish) Kurs zaznajamia studentów z rynkiem zarządzania mediami, organizacją i pracą biura prasowego (w tym wirtualnego biura prasowego), budowaniem relacji z mediami, tworzeniem identyfikacji wizualnej, prowadzeniem różnorodnych działań komunikacyjnych marki z otoczeniem oraz budowania pozycji marki na rynku. Kurs ma charakter warsztatowy i wymaga wykonywania zadań indywidualnych lub pracy w grupie. Kurs prowadzony jest dla studentów studiów stacjonarnych. Celem zajęć jest nauczenie studentów: 1. Umiejętności projektowania działań komunikacyjnych i PR; 2. Praktycznego wykorzystania badań w zarządzaniu mediami; 3. Znajomości zasad i tworzenia identyfikacji wizualnej zgodnej z wytycznymi; 4. Budowania własnej bazy mediów i długotrwałych relacji z dziennikarzami; 5. Znajomości nowoczesnych technologii komunikacyjnych i trendów rynku medialnego; 6. Odróżniania dobrych i złych praktyk prowadzenia biura prasowego (w tym wirtualnego biura prasowego); 7. Korzystania z nowoczesnych narzędzi pozwalających tworzyć wirtualne biuro prasowe. Podczas zajęć zostaną poruszone następujące tematy: 1. Biuro prasowe i rzecznik prasowy; 2. PR a komunikacja; 3. Praktyczne wykorzystanie badań i analiz w organizacji obsługi medialnej; 4. Firma jako wydawca; 5. Wirtualne biuro prasowe; 6. Kompetencje rzecznika prasowego PR – przegląd otoczenia i zapotrzebowania rynkowego (rynek agencji, działów PR i promocji). Zajęcia będą realizowane z udziałem gości z zewnątrz, pracującymi w biurach prasowych oraz przy obsłudze medialnej. Zaprezentują oni dobre praktyki, które wykorzystują w działań komunikacyjnych i promocyjnych firm. |
Bibliography: |
(in Polish) Podstawowa (dostępna w bibliotece UKSW) Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC/Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001 Budzyński W., Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 1999 Bussey C., Public relations. Jak zdobyć rozgłos bez dużych pieniędzy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013 Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, Gliwice 2013 Davis A., Wszystko, co powinieneś wiedzieć o public relations. Odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań, Rebis, Poznań 2008 Dejnaka A., Strategia reklamy marki, produktów i usług, Gliwice 2006. Gregory A., Public relations w praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997 Jabłoński W., Media relations. Kreowanie informacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji : sztuka komunikowania się, Difin, Warszawa 2015 Laermer R., Prichinello R., Public relations, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004 Levinson P., Nowe nowe media, Wydawnictwo WAM, Kraków 2010 Manovich L., Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006 Miczka T., O zmianach zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Katowice 2002 Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Difin, Warszawa 2012 Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016 Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003 Oliver S., Strategia public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005 Pluta E., Public relations - moda czy konieczność? Teoria i praktyka, Twigger, Warszawa 2001 Podraza U., Kryzysowe public relations, Difin, Warszawa 2008 Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004 Scott D. M., Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Jak błyskawicznie dotrzeć do rynku i nawiązać kontakt z klientem, Oficyna, Warszawa 2013 Scott D. M., Nowe zasady marketingu i PR, Oficyna, Warszawa 2019 Szyfter J. P., Public relations w internecie, Helion, Gliwice 2005 Tworzydło D., Olędzki J. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wydanie VI, Oficyna, Warszawa 2015 Uzupełniająca Ali M., Marketing i public relations w małej firmie, Helion, Gliwice 2005 Andrzejewski P., Kot W., Media relations. Budowanie reputacji firmy, Poltext, Warszawa 2002 Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2003 Donman D., Dennison D., Doman M., Badania marketingowe w małej firmie (Market Research Made Easy), tłum. Magda Witkowska, Gliwice 2005 Fabjaniak-Czerniak K., Internetowe media społecznościowe jako narzędzie public relations, (w:) Kubiak K. (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności. Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012 Forsyth P., Marketing dla nie wtajemniczonych, Warszawa 1996 Gackowski T., Łączyński M. (red.), Metody badania wizerunku w mediach, CeDeWu.pl, Warszawa 2009 Hope E., Public relations. Czy to się sprawdzi?, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004 Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 Królewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Warszawa 2014 Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2012. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzem, Wydawnictwo Message House, Warszawa 2015 Murdoch A., Język public relations. Jak promować firmę, Poltext, Warszawa 2000 Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations, Poltext, Warszawa 2002 opr. zbior., Praktycznie o PR. Case studies projektów nagrodzonych w konkursie ZFPR Złote Zpinacze, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2011 opr. zbior., Sztuka public relations. Wydanie drugie poszerzone, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2011 Rozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2002 Szczepanik R., Krzyżowska O., Nietypowe przypadki public relations, Helion 2003 Szymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004 Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w public relations, Newsline, Rzeszów 2010 Tworzydło D., Olędzki J. (red.), Leksykon public relations, Newsline/Bonus Liber, Rzeszów Witczak O., Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, (w:) Bajdak A. (red.), Komunikacja marketingowa – współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, „Studia Ekonomiczne”, nr 140. , 2013 Witczak O. , Postawy i opinie konsumentów indywidualnych wobec reklamy w nowych i tradycyjnych mediach, „Marketing i Rynek”, nr 8., 2015 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KOD PRZEDMIOTU NA PLATFORMIE MS TEAMS: ydm8h59 Student: - definiuje pojęcia dotyczące biura prasowego, rzecznika prasowego, komunikacji, obsługi medialnej, zarządzania informacji i inne - zna zasady tworzenia bazowych materiałów PR - potrafi przygotować teczkę prasową zawierającą materiały dla dziennikarzy - potrafi odróżnić i wykorzystać podstawowe narzędzia: media relations, content marketing, komunikację korporacyjną, komunikację wewnętrzną, komunikację kryzysową, public affairs i lobbying - zna metody badań społecznych i techniki nauk o mediach - potrafi wskazać dobrze i źle prowadzone wirtualne biuro prasowe - potrafi zarządzać informacją i komunikacją interaktywną - potrafi stworzyć własną bazę mediów (dziennikarską) - potrafi stworzyć identyfikację wizualną według wytycznych (dobór kolorów, zastosowanie cyfrowe i inne) - wskazuje najnowsze trendy na rynku medialnym oraz sposoby ich wykorzystania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - aktywność na zajęciach - prawidłowe wykonywanie zleconych prac - obecność na zajęciach - przygotowanie pracy zaliczeniowej (omówienie wraz ze studentami) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.