(in Polish) Savoir vivre i estetyka dziennikarza
General data
Course ID: | WT-DKS-U2-SV |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Savoir vivre i estetyka dziennikarza |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Ogólne zainteresowanie rynkiem mediów w Polsce i na świecie, podstawowa wiedza na temat różnych form medialnych: serwisów informacyjnych, wywiadów, pracy reportera. Zainteresowanie sprawami publicznymi na poziomie skończonego i przyswojonego programu "wiedza o społeczeństwie" ze szkoły średniej. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów dziennikarstwa z podstawowymi formami, jakie spotykamy w mediach. Celem jest też nabycie umiejętności myślenia kreatywnego o podstawowych zasadach savoir vivre w pracy dziennikarza. Dzięki warsztatom i dyskusjom na konkretnych przykładach z codziennej pracy dziennikarzy student powinien udoskonalić swoje kompetencje - na podstawowym poziomie - w zakresie pracy wydawcy, producenta, reportera i dziennikarza. Cel przedmiotu to również rozwinięcie krytycznego i samodzielnego myślenia wobec form i pomysłów w dzisiejszym dziennikarstwie oraz nabycie i udoskonalenie umiejętności dyskusji na forum publicznym we wspomnianych tematach. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W1 - student definiuje i nazywa podstawowe formuły i formy pracy w codziennym zawodzie dziennikarza U1 - student umie wskazać szereg kompetencji potrzebnych do codziennej pracy reportera, prowadzącego, wydawcy, producenta K1 - student potrafi wziąć udział w debacie publicznej poświęconej kondycji mediów w Polsce i konkretnych form stosowanych w mediach W2 - student zna podstawowe zwroty stosowane w codziennej pracy dziennikarza, reportera, prowadzącego, wydawcy, producenta U2 - student wykazuje się kreatywnością i potrafi wymyślić i wskazać swoje pomysły w zakresie zmian w codziennej pracy w mediach W3 - student potrafi opisać hierarchię priorytetów w pracy dziennikarza w zależności od miejsca jego pracy K2 - student zachowuje ostrożność w stawianych diagnozach i potrafi przedstawić sposób argumentacji - na forum publicznym - różnych sposobów podejścia do opisywanego wyzwania na polu savoir vivre i pracy w mediach |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W1 Na ocenę bardzo dobrą - student definiuje samodzielnie wszystkie pojęcia dotyczące formuły i formy pracy w mediach, potrafi wskazać przykłady, rozróżnia je, wykazuje kluczowe i szczegółowe różnice przy pracy przy nich Na ocenę dobrą - student definiuje część pojęć dotyczących formuły i formy pracy w mediach. Umie wskazać podstawowe różnice Na ocenę dostateczną - student definiuje podstawowe pojęcia w zakresie formuły i formy pracy w mediach . U1 - na ocenę bardzo dobrą. Student ilustruje szereg przykładów związanych z kompetencjami przy codziennej pracy reportera, prowadzącego, wydawcy, producenta. Umie wykazać różnice między nimi, a także zdefiniować kluczowe i szczegółowe trudności przy opisie tychżę Na ocenę dobrą: student ilustruje część przykładowych kompetencji przy codziennej pracy reportera i dziennikarza, umie wykazać podstawowe różnice w ich zadanaich Na ocenę dostateczna: student wykazuje podstawowe rozróżnienia w pracy w mediach. K1 - na ocenę bardzo dobrą. Student szeroko i szczegółowo potrafi przedstawić na forum publicznych swój głos w zakresie kondycji mediów w Polsce. Umie wykazać argumenty dla kilku-kilkunastu punktów widzenia i krytycznie podejść do każdego z nich Na ocenę dobrą: student potrafi na podstawowym poziomie uargumentować swoje zdanie w zakresie kondycji mediów w Polsce. Umie wskazać argumenty dla swojego punktu widzenia Na ocenę dostateczną: student potrafi zabrać głos podczas debaty o kondycji mediów w Polsce, nie myląc podstawowych pojęć. W2 - na ocenę bardzo dobrą: student potrafi wymienić i opisać szereg pojęć stosowanych w codziennej pracy w mediach Na ocenę dobrą: student potrafi wymienić i opisać część pojęć stosowanych w codziennej pracy w mediach Na ocenę dostateczną: student potrafi opisać - nie wymieniając ich z nazwy - część pojęć stosowanych w codziennej pracy w mediach U2 - na ocenę bardzo dobrą: student wykazuje się kreatywnością i potrafi wymyślić i wskazać swoje pomysły (kilka-kilkanaście) w zakresie zmian w codziennej pracy w mediach. Na ocenę dobrą: student wykazuje się umiarkowaną kreatywnością i potrafi opisać, czego oczekuje od dzisiejszych mediów. Na ocenę dostateczną: student bierze udział w dyskusji nad potrzebnymi zmianami w mediach. W3 - na ocenę bardzo dobrą: student potrafi precyzyjnie opisać hierarchię priorytetów w pracy dziennikarza w zależności od miejsca jego pracy. Umie wykazać się krytycznym myśleniem w zakresie doboru tematów, gości i kompetencji wymaganych od prowadzącego czy reportera, dziennikarza na ocenę dobrą: student potrafi na podstawowym poziomie opisać priorytety w pracy dziennikarza. na ocenę dostateczną: student potrafi uzasadnić, dlaczego hierarchia priorytetów w pracy dziennikarza może wpływać na jego pracę K2 - na ocenę bardzo dobrą: student zachowuje ostrożność w stawianych diagnozach i potrafi w sposób szczegółowy przedstawić sposób argumentacji - na forum publicznym - różnych sposobów podejścia do opisywanego wyzwania na polu savoir vivre i pracy w mediach na ocenę dobrą: student potrafi uargumentować swoje zdanie na forum publicznym w zakresie oceny savoir vivre w mediach na ocenę dostateczną: student potrafi opisać podstawowe problemy w zakresie zasad savoir vivre w mediach |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WAR
WAR
|
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marcin Fijołek | |
Group instructors: | Marcin Fijołek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Trzy punkty ECTS przyznane za zaliczenie przedmiotu odpowiadają 25-30 godzinom pracy studenta w różnych formach. Przede wszystkim chodzi o uczestnictwo w warsztatach, aktywny udział w dyskusji, umiejętność argumentacji, kreatywnego myślenia, praca w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym i koleżankami i kolegami z roku Praca własna - samodzielne przygotowanie eseju na koniec zajęć lub samodzielne przygotowanie się do egzaminu na podstawie warsztatów oraz lektur Udział w wykładzie: 30 godz. Przygotowanie do egzaminu: 5 godz. Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 25 godz. Konsultacje:15 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.