Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Propaganda functions

General data

Course ID: WT-DKS-WMFP
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Propaganda functions
Name in Polish: Funkcje propagandy
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Konwersatorium z elementami tradycyjnego wykładu oraz metodami aktywizującymi słuchaczy do dyskusji (oryginalne filmy amerykańskie i niemieckie, slajdy i ćwiczenia focusowe nawiązujące do tematyki zajęć).

Full description: (in Polish)

W trakcie zajęć studenci poznają następujące zagadnienia:

- Zarys historii propagandy,

- Pojęcia i terminologia - propaganda jako forma komunikowania,

- Propaganda jako ideologia,

- Typologie propagandy,

- Narzędzia przekonywania i perswazji,

- Propaganda i opinia publiczna,

- Propaganda i PR w kampaniach politycznych,

- Wykorzystywanie wyobraźni i filmu w propagandzie,

- Propaganda w internecie,

- Rola eventów, uroczystości państwowych i rocznic w propagandzie,

- Propaganda bolszewicka i sowiecka,

- Propaganda faszystowska i hitlerowska,

- Propaganda wojenna i wojna psychologiczna,

- Propaganda PRL,

- Propaganda "American way of life",

- Propaganda "dobrych serc" i postaw patriotycznych

Bibliography: (in Polish)

Cialdini R.B.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk 2003;

Dobek Ostrowska B., Fras J., Ociepka B.: Teoria i praktyka propagandy. Wrocław 1999;

Ellul J.: Historie de la propaganda. Paris 1967;

Fraser L.: Propaganda. London 1957;

Jowett G.S., O'Donnell V.: Propaganda. A Pluralistic Perspective. New York 1989;

Klemperer V.: LTI. Notatnik filologa. Warszawa 2014;

Kuśmierski S.: Teoretyczne problemy propagandy i opinii publicznej. Warszawa 1980;

Lepa A.: Świat propagandy. Częstochowa 2006;

Pratkanis A., Aronson E.: Wiek propagandy. Warszawa 2003;

Sztumski J.: Propaganda - jej problemy i metody. Katowice 1990;

Thomson O.: Historia propagandy. Warszawa 2001;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Studenci obecni na zajęciach, którzy przygotują pracę (w .ppt z komentarzem słownym) na temat: "Ilustracje współczesnej propagandy" są zwolnieni z egzaminu końcowego. Pozostałe osoby mogą zaliczyć przedmiot w formie pisemnej wypowiedzi dotyczącej wiedzy z omawianej na zajęciach tematyki.

Practical placement: (in Polish)

brak

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)