Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podcasty

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-WOP
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podcasty
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy: Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM)
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Skrócony opis:

Podcast (inaczej podcasting) jest to pojęcie nowe, obecne w mediach od niedawna. Mianem podcastingu określa się zarówno tworzenie podcastów, jak i technologię służącą do ich odbioru. Odbiorca może zarówno subskrybować, jak i magazynować podcasty. W naturalny sposób pojęcie to kojarzone są z radiem. Zajęcia mają za zadanie wyjaśnić czym się charakteryzuje to pojęcie. Student uczy się opisywać, rozróżniać rodzaje podcastów oraz przygotowywać tego typu formę radiową.

Pełny opis:

Tematy podejmowane na zajęciach:

1. Podcasty - definicja i ogólna charakterystyka

2. Treściowe i formalne zróżnicowanie podcastów

3. Podcasting i podcast a produkcja radiowa

4. Podcasty w Polsce

5. Podcasty zagraniczne

6. Warsztat podcastera

7. Sposoby nagrywania podcastów

8. Montaż podcastów

9. Sposób dystrybucji podcastów

10. Przyszłość podcastów jako nowoczesnej formy audio

Literatura:

Bonini T., The “Second Age” of Podcasting: Reframing Podcasting as a New Digital Mass Medium, „Quaderns del CAC” 2015, nr 41 (18), s. 21–30.

Bottomley A.J., Podcasting: A Decade in the Life of a “New” Audio Medium, „Journal of Radio and Audio Media” 2015, nr 22 (2), s. 164–169.

E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015.

Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015.

Goban-Klas T., Radiomorfoza w kontekście ewolucji, adaptacji i konwergencji mediów, „Studia Medioznawcze” 2006, nr 26, s. 15–22.

Stachyra G., Gatunki audycji w radiu sformatowanym, Lublin 2008.

Stachyra G., Współczesne gatunki radiowe jako konglomeraty i kolekcje, w: E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015, s. 25–49.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

EK nr 1 - wiedza - posiada wiedzę dotyczącą podcastingu; potrafi krytycznie ocenić dostępne nowości techniczne dla rozwoju mediów audio.

EK nr 2 - umiejętności - zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.

EK nr 3 - umiejętności - potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów

EK nr 4 - kompetencje - uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami

Nakład pracy studenta/studentki

30 godzin - aktywny udział w zajęciach

3 godziny - konsultacja z prowadzącym

10 godziny - przygotowanie studenta do wykładu

17 godzin - praca własna/ przygotowanie do kolokwium

Metody i kryteria oceniania:

EK nr 1 - wiedza - posiada wiedzę dotyczącą podcastingu; potrafi krytycznie ocenić dostępne nowości techniczne audio.

Na ocenę:

5 - Bardzo dobrze zna pojęcie dotyczące podcastingu, bardzo dobrze zna dostępne na rynku nowości techniczne audio.

4 - W stopniu dobrym zna pojęcie dotyczące podcastingu, dobrze zna dostępne na rynku nowości techniczne audio.

3 - W stopniu dostatecznym zna podstawowe pojęcia dotyczące podcastingu oraz dostępne na rynku nowości techniczne audio.

2- Nie zna podstawowych zna pojęć dotyczących podcastingu, nie zna obecnych na rynku nowości technicznych audio.

EK nr 2 - umiejętności - zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.

5- bardzo dobrze zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.

4 – w stopniu dobrym zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.

3 - w stopniu dostatecznym zna formy zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.

2 - nie zna form zapisu podcastów, ich kompresji, archiwizacji, obróbki niezbędnych w tworzeniu tego typu audio.

EK nr 3 - umiejętności - potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów

5 - na poziomie bardzo dobrym potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów

4- na poziomie dobrym potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów

3- w sposób dostateczny potrafi krytycznie interpretować medialne przekazy audio występujące w formie podcastów

2- nie potrafi krytycznie interpretować medialnych przekazów audio występujących w formie podcastów

EK nr 4 - kompetencje - uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami

5 - wyróżnia się uczestnictwem we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami

4 - czynnie uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami

3 - biernie obserwuje komunikację radiową interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami

2 - nie uczestniczy we współczesnej komunikacji radiowej, nie interesując się nowoczesnymi formami audio - podcastami

Praktyki zawodowe:

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Gawrońska-Piotrowska
Prowadzący grup: Anna Gawrońska-Piotrowska
Strona przedmiotu: https://ectcder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Wykład - Kolokwium końcowe
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

PO/S1 - obszar nauk społecznych - I stopień/JM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)