Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Exegesis Mk 14

General data

Course ID: WT-DMI-ME
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Exegesis Mk 14
Name in Polish: Egzegeza Mk 14
Organizational unit: Institute of General Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Bibliography: (in Polish)

Evans C.A., Mark 8:27 - 16:20 (WBC 34b), Nashville 2001.

Focant C., L'evangile selon Marc (CbNT 2), Paris 2004.

Dschulnigg P., Das Markusevangelium (ThKNT 2), Stuttgart 2007.

Yarbro Collins A., Mark (Hermeneia), Minneapolis 2007.

Marcus J., Mark 8 - 16 (AncB 27A), New Haven - London 2009.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza: Student zna założenia metody historyczno-krytycznej i potrafi ją stosować przy interpretacji rozdziału 14. Ewangelii Marka. Student tłumaczy tekst grecki na język polski, dokonuje delimitacji i analizuje kontekst kolejnych perykop, zapoznaje się z propozycjami struktur oraz oddziela materiał tradycji od elementów redakcyjnych. Student objaśnia tekst wykorzystując osiągnięcia współczesnej egzegezy. Na ostatnim etapie wskazuje kerygmat tekstu.

Umiejętności: Student potrafi samodzielnie przetłumaczyć tekst grecki, dokonać delimitacji tekstu, wskazać jego kerygmat. Posługując się komentarzami potrafi dokonać badań literackich i przeprowadzić egzegezę.

Kompetencje: Student jest kompetentny w zakresie metody historyczno-krytycznej. Potrafi ją zastosować także do innych tekstów Ewangelii.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

- na ocenę 2 (ndst): nie zna nawet podstawowych informacji na zadany temat

- na ocenę 3 (dst): zna tylko podstawowe informacje z danego tematu

- na ocenę 4 (db): zna dobrze tematykę, ale bez szczegółów

- na ocenę 5(bdb): zna nawet szczegóły.

Umiejętności:

- na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi przedstawić nawet podstawowych informacji; nie potrafi też lub nie chce ich znaleźć samodzielnie

- na ocenę 3 (dst): student słabo przedstawia problematykę

- na ocenę 4 (db): student dosyć umiejętnie przedstawia problematykę

- na ocenę 5 (bdb): student przedstawia problematykę w sposób perfekcyjny, wzorcowy.

Kompetencje: Oceniany jest stopień przygotowania do publicznego zabierania głosu w tej problematyce.

Na ocenę końcową składają się:

1. Ocena za sposób prezentacji

2. Ocena za wiedzę okazaną na egzaminie.

Ocena końcowa jest średnią ważoną ze sposobu prezentacji (1/3) i oceny za wiedzę (2/3).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)