Exegesis Mk 14
General data
Course ID: | WT-DMI-ME |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Exegesis Mk 14 |
Name in Polish: | Egzegeza Mk 14 |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Bibliography: |
(in Polish) Evans C.A., Mark 8:27 - 16:20 (WBC 34b), Nashville 2001. Focant C., L'evangile selon Marc (CbNT 2), Paris 2004. Dschulnigg P., Das Markusevangelium (ThKNT 2), Stuttgart 2007. Yarbro Collins A., Mark (Hermeneia), Minneapolis 2007. Marcus J., Mark 8 - 16 (AncB 27A), New Haven - London 2009. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student zna założenia metody historyczno-krytycznej i potrafi ją stosować przy interpretacji rozdziału 14. Ewangelii Marka. Student tłumaczy tekst grecki na język polski, dokonuje delimitacji i analizuje kontekst kolejnych perykop, zapoznaje się z propozycjami struktur oraz oddziela materiał tradycji od elementów redakcyjnych. Student objaśnia tekst wykorzystując osiągnięcia współczesnej egzegezy. Na ostatnim etapie wskazuje kerygmat tekstu. Umiejętności: Student potrafi samodzielnie przetłumaczyć tekst grecki, dokonać delimitacji tekstu, wskazać jego kerygmat. Posługując się komentarzami potrafi dokonać badań literackich i przeprowadzić egzegezę. Kompetencje: Student jest kompetentny w zakresie metody historyczno-krytycznej. Potrafi ją zastosować także do innych tekstów Ewangelii. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: - na ocenę 2 (ndst): nie zna nawet podstawowych informacji na zadany temat - na ocenę 3 (dst): zna tylko podstawowe informacje z danego tematu - na ocenę 4 (db): zna dobrze tematykę, ale bez szczegółów - na ocenę 5(bdb): zna nawet szczegóły. Umiejętności: - na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi przedstawić nawet podstawowych informacji; nie potrafi też lub nie chce ich znaleźć samodzielnie - na ocenę 3 (dst): student słabo przedstawia problematykę - na ocenę 4 (db): student dosyć umiejętnie przedstawia problematykę - na ocenę 5 (bdb): student przedstawia problematykę w sposób perfekcyjny, wzorcowy. Kompetencje: Oceniany jest stopień przygotowania do publicznego zabierania głosu w tej problematyce. Na ocenę końcową składają się: 1. Ocena za sposób prezentacji 2. Ocena za wiedzę okazaną na egzaminie. Ocena końcowa jest średnią ważoną ze sposobu prezentacji (1/3) i oceny za wiedzę (2/3). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.