Basics of Islam
General data
Course ID: | WT-DMI-PIS |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Basics of Islam |
Name in Polish: | Podstawy islamu |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot dotyczy podstaw islamu, wraz z jego historią, kształtowaniem się systemu religijnego, a w konsekwencji także filozoficznego oraz politycznego. Okres podejmowanego tematu zawiera się w przedziale czasowym od ok. 570 r. do ok. 1258 r. |
Full description: |
(in Polish) 1. Czas przedmuzułmański 2. Życiorys Mahometa 3. Koran 4. Znaczenie Mekki i Medyny 5. Dogmatyka muzułmańska 6. Praktyki religijne wierzących 7. System prawny 8. Muzułmańskie szkoły prawne 9. Podziały wewnętrzne islamu 10. Znaczenie meczetu |
Bibliography: |
(in Polish) Koran z języka arabskiego przełożył i komentarzem opatrzył Józef Bielawski, Warszawa 2007. J. Danecki, Podstawowe wiadomości o islamie, Warszawa 2007. J. Danecki, Arabowie, Warszawa 2001. B. Rogerson, Prorok Mahomet. Biografia, Warszawa 2003. P. Hitti, Dzieje Arabów, Warszawa 1969. J., D. Sourdel, Cywilizacja islamu, Warszawa 1980. M. Gaudentowy-Demombynes, Narodziny islamu, Warszawa 1988. J. Bielawski, Islam, Warszawa 1980. J. Bielawski, Islam-religia państwa i prawa, Warszawa 1973. S. Witkowski, Wprowadzenie do prawa muzułmańskiego, Warszawa 2009. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) -student ma podstawową wiedzę na temat systemu religijnego obowiązującego w islamie; -student ma świadomość złożoności islamu; -student potrafi scharakteryzować podstawowe zagadnienia dotyczące islamu; -student zna główną terminologię dotyczącą islamu; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowym kryterium oceniania jest obecność na wykładach, stanowiąca punkt wyjścia do dalszego etapu egzaminowania. Metodą oceny jest przystąpienie do pisemnego testu sprawdzającego wiedzę, zdobytą podczas wykładów i pogłębioną indywidualną lekturą. Nieobecność na więcej niż 20% wykładów jest podstawą do niedopuszczenia do egzaminu. ocena bardzo dobra - student zna całość, złożonego systemu religijnego w latach (570-1258) - praca egzaminacyjna na poziomie 85% ocena dobra - student potrafi wyjaśnić czym jest islam, ale myli pojęcia - praca egzaminacyjna na poziomie 75% ocena dostateczna - student słabo zna podstawowe zagadnienia dotyczące islamu, nie potrafi wyjaśnić różnic - praca egzaminacyjna na poziomie 60% ocena niedostateczna - student nie posiada wiedzy na temat islamu, nie potrafi wyjaśnić terminologii, zagadnień, nie potrafi przyporządkować osób do okresów historycznych - praca pisemna poniżej 56% |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.