Dydaktyka katechetyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DTE-SDK |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka katechetyczna |
Jednostka: | Instytut Teologii Ogólnej |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://c3o4c7j |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | TMA_W12 TMA_U01 TMA_U03 TMA_K05 |
Skrócony opis: |
Zasady metodologiczne pisania prac magisterskich i doktorskich. Prowadzenie prac magisterskich i doktorskich. Poszukiwania w dziedzinie katechetyki, katechezy i nauczania religii w szkole, ze szczególnym uwzględnieniem nowych osiągnięć dydaktycznych. |
Pełny opis: |
1. Poznawanie podstawowych zasad dotyczących metodologii pisania prac magisterskich i doktorskich 2. Kwerenda źródeł i literatury pomocniczej 3. Formułowanie tematu pracy 4. Budowanie planu pracy 5. Struktura pracy 6. Język pracy 7. Odnośniki i przypisy 8. Wstęp i zakończenie pracy 9. Bibliografia i jej układ 10. Sposób traktowania cytatów 11. Struktura poszczególnych rozdziałów pracy 12. Specyfika badań katechetycznych 13. Dyskusja nad zaprezentowanymi fragmentami prac 14. Publiczne prezentowanie umiejętności robienia odnośników i przypisów 15. Plagiat i autoplagiat |
Literatura: |
Literatura podstawowa - J. E. Bielecki (opr.), Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993 - M. Majewski, Metodologia katechetyki w teorii i praktyce, Poligrafia Salezjańska, Kraków 1998. Literatura uzpełniająca: - B. J. F. Lonergan, Metoda w teologii, PAX, Warszawa 1976 - St. C. Napiórkowski, Jak uprawiać teologię, Wrocław 1994 - J. Wicks, Wprowadzenie do metody teologicznej, Kraków 1995. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Po zakończeniu seminarium student w zakresie wiedzy; EK 1: wymienia podstawowe zasady tworzenia pracy naukowej. Nazywa dokładnie poszczególne czynności w przygotowaniu i tworzeniu pracy naukowej. Charakteryzuje rodzaje kwerendy, przypisów, zasady tworzenia bibliografii. W zakresie umiejętności: EK 2: analizuje poszczególne pojęcia i zasady budowania pracy naukowej. Rozróżnia rodzaje analizy: teologicznej, katechetycznej, historycznej. Projektuje plan pracy. Tworzy strukturę pracy i ją wypełnia. W zakresie kompetencji: EK 3: dyskutuje nad metodologią pracy naukowej. Dostrzega potrzebę pracy w zespole nad tworzeniem dysertacji naukowej. Jest otwarty na współczesne zdobycze w zakresie metodologii pracy. Docenia znaczenie prac teologicznych i katechetycznych dla rozwoju nauki oraz kultury. Opis ECTS: udział w seminarium: 30 godz. praca własna studenta nad pracą magisterską: 50 godz. konsultacje z prowadzącym: 20 godz. Razem 4 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia seminarium jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kazimierz Misiaszek | |
Prowadzący grup: | Kazimierz Misiaszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM_MGR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kazimierz Misiaszek | |
Prowadzący grup: | Kazimierz Misiaszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zasady metodologiczne pisania prac magisterskich i doktorskich. Prowadzenie prac magisterskich i doktorskich. Poszukiwania w dziedzinie katechetyki, katechezy i nauczania religii w szkole, ze szczególnym uwzględnieniem nowych osiągnięć dydaktycznych. |
|
Pełny opis: |
1. Poznawanie podstawowych zasad dotyczących metodologii pisania prac magisterskich i doktorskich 2. Kwerenda źródeł i literatury pomocniczej 3. Formułowanie tematu pracy 4. Budowanie planu pracy 5. Struktura pracy 6. Język pracy 7. Odnośniki i przypisy 8. Wstęp i zakończenie pracy 9. Bibliografia i jej układ 10. Sposób traktowania cytatów 11. Struktura poszczególnych rozdziałów pracy 12. Specyfika badań katechetycznych 13. Dyskusja nad zaprezentowanymi fragmentami prac 14. Publiczne prezentowanie umiejętności robienia odnośników i przypisów 15. Plagiat i autoplagiat |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa - J. E. Bielecki (opr.), Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993 - M. Majewski, Metodologia katechetyki w teorii i praktyce, Poligrafia Salezjańska, Kraków 1998. Literatura uzpełniająca: - B. J. F. Lonergan, Metoda w teologii, PAX, Warszawa 1976 - St. C. Napiórkowski, Jak uprawiać teologię, Wrocław 1994 - J. Wicks, Wprowadzenie do metody teologicznej, Kraków 1995. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.