Eklezjologia i prakseologia apologijna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DTE-SEP |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Eklezjologia i prakseologia apologijna |
Jednostka: | Instytut Teologii Ogólnej |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://98alwsf |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
LUB
0.50
LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: 98alwsf TMA_W07 TMA_W11 TMA_U02 TMA_U08 TMA_K05 TMA_K07 |
Skrócony opis: |
Seminarium polega na wdrażaniu studentów w arkana metodyki pracy naukowej i pisania prac magisterskich, przede wszysrtkim zaś na dyskutowaniu tematów, planów, osiągnęć i błędów w tworzeniu tych prac. |
Pełny opis: |
1. Istota seminarium naukowego, jego wybór, rodzaje seminariów, zadania kierownika seminarium i uczestników, atmosfera 0pracy 2. Definicja, zadania i przedmiot teologii 3. Loci theologici, sprawa naukowości teologii 4. Próba ookreślenia teologii kontekstualnych (teologia kultury, teologia mediów) 5. Rodzaje prac promocyjnych, ich elementy, strona merytoryczna i strona formalna 6. Przypisy i odsyłacze – ich rola i funkcja, rodzaje przypisów, ogólne zasady konstruowania przypisów, reguły szczegółowe 7. Przypisy i odsyłacze – ćwiczenia praktyczne 8. Charakterystyka tematu pracy, jego wybór przez uczestników rozpoczynających udział w seminarium 9. Przypisy i odsyłacze – ćwiczenia praktyczne 10. Organizacja procesu pisania pracy 11. Charakterystyka planu, tworzenie, prezentacja i szlifowanie planu przez poszczególnych członków seminarium 12. Refleksja nad literaturą pracy i jej podziałem; dzielenie się doświadczeniami z kwerendy; z wykorzystania źródeł elektronicznych 13. Kompletowanie literatury podmiotu i przedmiotu 14. Rozpoczęcie redagowania wybranego rozdziału przez uczestników początkujących 15. Dzielenie się owocami pisania prac przez starszych uczestników seminarium 16. Istota metody w teologii i jej podstawowe składniki (komponenty); metody interdyscyplinarne w obrębie teologii; metody w „teologiach pogranicza” 17. Konstrukcja głównych elementów pracy (strona tytułowa, wstęp, rozdziałym zakończenie) 18. Elementy formalne wstępu, jego redakcja, szkic wstępu a jego końcowy kształt 19. Zakończenie: warunki właściwego zakończenia, objętość 20. Podział bibliografii 21. Podział bibliografii – ćwiczenia na przykładach pisanych prac 22. Cytowanie, parafrazowanie – ćwiczeniaNajczęstsze błędy na przykladach wybranych fragmentów prac 23. Edycja i formatowanie tekstu 24. Ostatnia redakcja prac najstarszych uczestników 25. Uwagi korektorskie 26. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac 27. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac 28. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac 29. Obrona – zebranie doświadczeń starszych uczestników seminarium 30. Określenie zadań wakacyjnych |
Literatura: |
H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura, media, teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. Dzidek T., Kamykowski Ł., Napiórkowski A. (Red.), Teologia fundamentalna, t. IV, Poznanie teologiczne, Kraków 2006. Szymik J., W poszukiwaniu teologicznej głębi literatury. Literatura piękna jako locus theologicus, Katowice 1994. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Przybylska R., Przyczyna W., Pisownia słownictwa religijnego, Tarnów 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Przez kolejne 3 lata pracy na seminarium studenci poznają i wdrażają reguły pracy naukowej, ostrzą narzędzia pisarstwa naukowego, dążą do podtrzymywania relacji mistrz – uczeń, uczą się przyjaznego dalogu i dyskusji, odkrywają wartość naukową i osobistą rzetelnie redagowanych prac dyplomowych. Opis ECTS: 10 - udział w seminarium 20 - przygotwanie do zajęć 60 - pisanie pracy |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnik mojego seminarium magistranckiego ma obowiązek: na roku III - wybrać ten, określić wstępnie plan, wjeść dobrze w arkana pisania pracy (przypisy, zbieranie bibliografii), napisać 1 rozdział: na roku IV - skompletować bibliografię (oczytać się i zebrać całą potrzebną literaturę), napisać kolejny rozdział lub rozdziały: na roku V - napisać ostatni rozdział, zredagować wstęp, zakończenie, sporządzić wykaz bibliografii, przygotować edycję pracy i ją obronić. Analogicznie, choć z innymi interwałami czasowymi, pracujemy na seminarium doktoranckim. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Artemiuk | |
Prowadzący grup: | Przemysław Artemiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Artemiuk | |
Prowadzący grup: | Przemysław Artemiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.