Ecclesiology and apologetic praxeology
General data
Course ID: | WT-DTE-SEP |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Ecclesiology and apologetic praxeology |
Name in Polish: | Eklezjologia i prakseologia apologijna |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://98alwsf |
ECTS credit allocation (and other scores): |
7.00
OR
0.50
OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Seminarium polega na wdrażaniu studentów w arkana metodyki pracy naukowej i pisania prac magisterskich, przede wszysrtkim zaś na dyskutowaniu tematów, planów, osiągnęć i błędów w tworzeniu tych prac. |
Full description: |
(in Polish) 1. Istota seminarium naukowego, jego wybór, rodzaje seminariów, zadania kierownika seminarium i uczestników, atmosfera 0pracy 2. Definicja, zadania i przedmiot teologii 3. Loci theologici, sprawa naukowości teologii 4. Próba ookreślenia teologii kontekstualnych (teologia kultury, teologia mediów) 5. Rodzaje prac promocyjnych, ich elementy, strona merytoryczna i strona formalna 6. Przypisy i odsyłacze – ich rola i funkcja, rodzaje przypisów, ogólne zasady konstruowania przypisów, reguły szczegółowe 7. Przypisy i odsyłacze – ćwiczenia praktyczne 8. Charakterystyka tematu pracy, jego wybór przez uczestników rozpoczynających udział w seminarium 9. Przypisy i odsyłacze – ćwiczenia praktyczne 10. Organizacja procesu pisania pracy 11. Charakterystyka planu, tworzenie, prezentacja i szlifowanie planu przez poszczególnych członków seminarium 12. Refleksja nad literaturą pracy i jej podziałem; dzielenie się doświadczeniami z kwerendy; z wykorzystania źródeł elektronicznych 13. Kompletowanie literatury podmiotu i przedmiotu 14. Rozpoczęcie redagowania wybranego rozdziału przez uczestników początkujących 15. Dzielenie się owocami pisania prac przez starszych uczestników seminarium 16. Istota metody w teologii i jej podstawowe składniki (komponenty); metody interdyscyplinarne w obrębie teologii; metody w „teologiach pogranicza” 17. Konstrukcja głównych elementów pracy (strona tytułowa, wstęp, rozdziałym zakończenie) 18. Elementy formalne wstępu, jego redakcja, szkic wstępu a jego końcowy kształt 19. Zakończenie: warunki właściwego zakończenia, objętość 20. Podział bibliografii 21. Podział bibliografii – ćwiczenia na przykładach pisanych prac 22. Cytowanie, parafrazowanie – ćwiczeniaNajczęstsze błędy na przykladach wybranych fragmentów prac 23. Edycja i formatowanie tekstu 24. Ostatnia redakcja prac najstarszych uczestników 25. Uwagi korektorskie 26. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac 27. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac 28. Wspólna refleksja nad napisanymi przez poszczególnych uczestników rozdziałami prac 29. Obrona – zebranie doświadczeń starszych uczestników seminarium 30. Określenie zadań wakacyjnych |
Bibliography: |
(in Polish) H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura, media, teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013. Dzidek T., Kamykowski Ł., Napiórkowski A. (Red.), Teologia fundamentalna, t. IV, Poznanie teologiczne, Kraków 2006. Szymik J., W poszukiwaniu teologicznej głębi literatury. Literatura piękna jako locus theologicus, Katowice 1994. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Przybylska R., Przyczyna W., Pisownia słownictwa religijnego, Tarnów 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Przez kolejne 3 lata pracy na seminarium studenci poznają i wdrażają reguły pracy naukowej, ostrzą narzędzia pisarstwa naukowego, dążą do podtrzymywania relacji mistrz – uczeń, uczą się przyjaznego dalogu i dyskusji, odkrywają wartość naukową i osobistą rzetelnie redagowanych prac dyplomowych. Opis ECTS: 10 - udział w seminarium 20 - przygotwanie do zajęć 60 - pisanie pracy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Uczestnik mojego seminarium magistranckiego ma obowiązek: na roku III - wybrać ten, określić wstępnie plan, wjeść dobrze w arkana pisania pracy (przypisy, zbieranie bibliografii), napisać 1 rozdział: na roku IV - skompletować bibliografię (oczytać się i zebrać całą potrzebną literaturę), napisać kolejny rozdział lub rozdziały: na roku V - napisać ostatni rozdział, zredagować wstęp, zakończenie, sporządzić wykaz bibliografii, przygotować edycję pracy i ją obronić. Analogicznie, choć z innymi interwałami czasowymi, pracujemy na seminarium doktoranckim. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEM
FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Przemysław Artemiuk | |
Group instructors: | Przemysław Artemiuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH SEM
FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Przemysław Artemiuk | |
Group instructors: | Przemysław Artemiuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.