Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rhetoric in the Letters of Paul

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DTE-WJRL
Kod Erasmus / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rhetoric in the Letters of Paul
Jednostka: Instytut Teologii Ogólnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie uczestników ze sztuką perswazji, zastosowaną w listach św. Pawła.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie uczestników z retoryką zastosowaną w listach św. Pawła.

Literatura:

1. Aune David E. The Westminster dictionary of New Testament and early Christian literature and rhetoric. Louisville ; London : Westminster John Knox Press, 2003.

2. Brookins, T. 'Rhetoric and Philosophy in the First Century: Their Relation with Respect to 1 Corinthians 1-4', Neotestamentica 44.2 (2010) 233-252.

3. Eriksson Anders [et al.] (eds.), Rhetorical argumentation in Biblical texts: essays from the Lund 2000 Conference. Harrisburg : Trinity Press International, 2002. [essays by Vos, Swearingen, Eriksson, Watson, Hester (Amador), Cosby, Ramsaran]

4. Heil, John Paul, The Rhetorical Role of Scripture in 1 Corinthians. Studies in Biblical Literature 15. Atlanta: Society of Biblical Literature, 2005.

5. Ho, Sin-pan Daniel. Paul and the creation of a counter-cultural community : a rhetorical analysis of 1 Cor. 5.1-11.1 in light of the social lives of the Corinthians. London ; New York : Bloomsbury, 2016.

6. Jeal, Roy R. Exploring Philemon: Freedom, Brotherhood, and Partnership in the New Society. Rhetoric of Religious Antiquity 2. Atlanta: SBL Press, 2015.

7. Marchal, Joseph A. Hierarchy, Unity, and Imitation: A Feminist Rhetorical Analysis of Power Dynamics in Paul's Letter to the Philippians. Academia Biblica 24. Atlanta: Society of Biblical Literature, 2006.

8. McNeel, Jennifer Houston. Paul as Infant and Nursing Mother: Metaphor, Rhetoric, and Identity in 1 Thessalonians 2:5-8. Early Christianity and Its Literature 12. Atlanta: SBL Press, 2014.

9. Oropeza, B.J. Exploring Second Corinthians: Death and Life, Hardship and Rivalry. Rhetoric of Religious Antiquity 3. Atlanta: Society of Biblical Literature, 2016.

10. Porter, Stanley E., Dyer Bryan R. (eds.). Paul and ancient rhetoric: theory and practice in the Hellenistic context. New York : Cambridge University Press, 2016.

11. Porter, Stanley E. Paul of Tarsus and His Letters. In: Porter Stanley E. (ed.), Handbook of classical rhetoric in the Hellenistic period (330 B.C.-A.D. 400). Atlanta : SBL Press, 1997, 533-585.

12. Sampley, J. Pau, Lampe, Peter (eds.), Paul and rhetoric. New York ; London : T & T Clark, 2010.

13. Tobin Thomas H. Paul's rhetoric in its contexts : the argument of Romans. Peabody: Hendrickson Publishers, 2004.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Udział w wykładach: 30 godz., przygotowanie do zajęć: 15 godz., samodzielna analiza treści zajęć: 30 godz., pisanie pracy semestralnej: 25 godz. - w sumie 100 godz. (4 punkty ECTS)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa: zależna od realizacji efektów kształcenia.

Dla uzyskania oceny pozytywnej liczba nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach nie może przekraczać 3.

Praca semestralna musi dotyczyć wybranego zagadnienia związanego z tematyką zajęć, obejmować min. 6000 znaków (ze spacjami) i uwzględniać min. 2-3 pozycje bibliograficzne z bibliografii do przedmiotu (z przypisami do nich).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)