(in Polish) Chrystologia fundamentalna
General data
Course ID: | WT-DTE-WMC |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Chrystologia fundamentalna |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Demonstration that Jesus is the fullness of God`s Revelation |
Full description: |
(in Polish) 1. Człowiek jak istota pytająca o swój byt; 2. Specyfika Objawienia Bożego; 3. Wiara jako odpowiedź na dar Objawienia; 4. Dzieje badań nad Jezusem historycznym; 5. Źródła pozakanoniczne o Jezusie; 6. Źródła kanoniczne o Jezusie; 7. Pierwsze rozpoznanie Jezusa - spotkanie z Janem Chrzcicielem; 8. Jezus z perspektywy tłumów; 9. Jezus w relacji do judaizmu; 10. Jezus jako Mesjasz; 11. Jezus jako Syn Człowieczy; 12. Jezus jako Syn Boga Izraela; 13. Jezus z perspektywy swoich przeciwników; 14. Między judaizmem i chrześcijaństwem; 15. Chrystus w blasku zmartwychwstania |
Bibliography: |
Basic literature: Skierkowski M., Uczłowieczony Bóg. Chrystologia fundamentalna, Płock 2013. Seweryniak H., Skierkowski M., red., Zmartwychwstanie dzisiaj, Płock 2009. Additional literature: Benedykt XVI/J. Ratzinger, Jezus z Nazaretu, cz. I: Od chrztu w Jordanie do Przemienienia, Kraków 2007; cz. II: Od wjazdu do Jerozolimy do Zmartwychwstania, Kielce 2011; Jezus z Nazaretu. Dzieciństwo, Kraków 2012. Seweryniak H., Tajemnica Jezusa, Warszawa 2001. Lisick P., Czy Jezus jest Bogiem? Od judaizmu do chrześcijaństwa, Kraków 2014. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) w zakresie wiedzy: EK 1 - ma uporządkowaną i pogłębioną, prowadząca do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii fundamentalnej i innych dyscyplin teologicznych (TMA_W07) w zakresie umiejętności: EK 2 - potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej w zakresie kompetencji społecznych: EK 3 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów Opis ECTS Aktywny udział w wykładach: 30 godz. Praca własna studenta: 20 godz. Razem: 50 godz. = 3 ETCS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin ustny trwający 15 minut dotyczący wszystkich wykładów. EK 1 Ndst (2): student nie zna podstawowych pojęć teologicznych; Dst (3): student zna tylko niektóre z podstawowych pojęć teologicznych; Db (4); student zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną teologiczną, ale nie wyraża jej w sposób precyzyjny BDB (5): student precyzyjnie prezentuje specyfikę przedmiotową i metodologiczną teologii. EK 2 Ndst (2): nieumiejętność interpretowania źródeł teologicznych Dst (3): pobieżna umiejętność interpretowania źródeł teologii Db (4): student potrafi interpretować źródła teologiczne, ale nie w sposób pełny i krytyczny Bdb (5): student w sposób pełny i pogłębiony interpretuje źródła teologiczne i na tej podstawie formułuje krytyczne sądy. EK 3 Ndst (2): naiwne podejście do rzeczywistości Dst (3): ogólnie i nieprecyzyjne podejście do złożoności rzeczywistości Db (4): student ma świadomość złożoności rzeczywistości, ale odczuwa w pełni potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do napotkanych problemów Bdb (5): student ma pełną świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie w sposób pogłębiony potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie założonych efektów kształcenia według następujących przedziałów procentowych zaprezentowanej wiedzy: dst - dst plus - 50-60%; db - db plus - 61-85%; bdb - 86-100%. Metody dydaktyczne: wykład z elementami dyskusji |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.