The genesis of the Church in a fundamental theological perspective
General data
Course ID: | WT-DTE-WMGK |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | The genesis of the Church in a fundamental theological perspective |
Name in Polish: | Geneza Kościoła w perspektywie fundamentalnoteologicznej |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://n3mprdn |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) 1. Geneza Kościoła – perspektywa fundamentalnoteologiczna 2. Współczesne stanowiska na temat genezy chrześcijaństwa 3. Co mówią źródła o początkach Kościoła? 4. Apokryfy i literatura rabiniczna o genezie chrześcijaństwa 5. Etapy rozwoju pierwotnego Kościoła 6. Archeologia biblijna o genezie Kościoła 7. Świadectwo Listu do Hebrajczyków i św. Ignacego z Antiochii na temat początków 8. Apologia genezy Kościoła wobec współczesnych zarzutów 9. Chrystologiczne źródła eklezjologii 10. Duch Święty u początków Kościoła 11. Eklezjogeneza – podsumowanie i wnioski |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: Student... 1. definiuje genezą Kościoła, wymienia jego etapy oraz opisuje je. 2. zna argumenty apologijne wobec redukcjonistycznych koncepcji. 3. rozróżnia poszczególne nurty dotyczące genezy Kościoła. 4. odtwarza etapy historycznego rozwoju chrześcijaństwa. 5. wymienia główne elementy apologii nowotestamentowej genezy Kościoła. UMIEJĘTNOŚCI: Student... 1. analizuje aktualne poglądy na temat genezy Kościoła. 2. dowodzi na podstawie tekstów źródłowych, że jak zrodził się Kościół 3. uzasadnia racje istnienia chrześcijaństwa. 4. rozpoznaje historyczne przyczyny powstania Kościoła. 5. wyprowadza wnioski praktyczne dla duszpasterstwa na podstawie tekstów źródłowych. KOMPETENCJE: Student... 1. zachowuje krytycyzm w ocenie redukcjonistycznych poglądów na genezę Kościoła. 2. nie odczuwa lęku przed spotkaniem z tym, którzy są nie są zwolennikami Kościoła. 3. angażuje się osobiście w apologię genezy chrześcijaństwa. 4. posiada ugruntowaną świadomość istoty Kościoła. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Doktoranci - egzamin ustny na podstawie wszystkich tematów zajęć Studenci - egzamin ustny na podstawie wybranych zagadnień |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.