Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The genesis of the Church in a fundamental theological perspective

General data

Course ID: WT-DTE-WMGK
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: The genesis of the Church in a fundamental theological perspective
Name in Polish: Geneza Kościoła w perspektywie fundamentalnoteologicznej
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
Course homepage: http://n3mprdn
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Full description: (in Polish)

1. Geneza Kościoła – perspektywa fundamentalnoteologiczna

2. Współczesne stanowiska na temat genezy chrześcijaństwa

3. Co mówią źródła o początkach Kościoła?

4. Apokryfy i literatura rabiniczna o genezie chrześcijaństwa

5. Etapy rozwoju pierwotnego Kościoła

6. Archeologia biblijna o genezie Kościoła

7. Świadectwo Listu do Hebrajczyków i św. Ignacego z Antiochii na temat początków

8. Apologia genezy Kościoła wobec współczesnych zarzutów

9. Chrystologiczne źródła eklezjologii

10. Duch Święty u początków Kościoła

11. Eklezjogeneza – podsumowanie i wnioski

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA: Student...

1. definiuje genezą Kościoła, wymienia jego etapy oraz opisuje je.

2. zna argumenty apologijne wobec redukcjonistycznych koncepcji.

3. rozróżnia poszczególne nurty dotyczące genezy Kościoła.

4. odtwarza etapy historycznego rozwoju chrześcijaństwa.

5. wymienia główne elementy apologii nowotestamentowej genezy Kościoła.

UMIEJĘTNOŚCI: Student...

1. analizuje aktualne poglądy na temat genezy Kościoła.

2. dowodzi na podstawie tekstów źródłowych, że jak zrodził się Kościół

3. uzasadnia racje istnienia chrześcijaństwa.

4. rozpoznaje historyczne przyczyny powstania Kościoła.

5. wyprowadza wnioski praktyczne dla duszpasterstwa na podstawie tekstów źródłowych.

KOMPETENCJE: Student...

1. zachowuje krytycyzm w ocenie redukcjonistycznych poglądów na genezę Kościoła.

2. nie odczuwa lęku przed spotkaniem z tym, którzy są nie są zwolennikami Kościoła.

3. angażuje się osobiście w apologię genezy chrześcijaństwa.

4. posiada ugruntowaną świadomość istoty Kościoła.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Doktoranci - egzamin ustny na podstawie wszystkich tematów zajęć

Studenci - egzamin ustny na podstawie wybranych zagadnień

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)