Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Edition and Circle Electronics Documents

General data

Course ID: WT-EM-EOD
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Edition and Circle Electronics Documents
Name in Polish: Edycja i obieg dokumentów elektronicznych
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
Course homepage: http://technikimedialne.cba.pl
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description:

Level of course:

Basic

Objectives of the course:

Main objective of the course is to gain knowledge about the most advanced methods of electronic text editing. During the exercises, students will gain practice in preparing of large publications such as books or scientific projects. Course will allow students to prepare to work in places such as edition office or publishing house. Students will train 10 fingers typing technique and fast text editing. Other objectives are to learn how to prepare 500-page book in less than 30 minutes. They will be also introduced into basic terms of typography and designing rules.

Prerequisites:

Basic computer skills.

Full description:

Course contents:

Advanced text editing. Knowledge of text formats. Master skills of keyboard shortcuts for fast editing. 10-fingers typing technique. Adding graphics to text. Formatting of text using styles. Automated view and flow document control. Preparation of books: table of contents, pagination, chapter flow control, title pages, headers and footers. Bases of typography. Group text editing. Date bases and mail merge. Basic usage of a spreadsheet.

Assessment methods:

Test: keyboard shortcuts knowledge

Test: 10 fingers typing

Test: rapid books preparing

Bibliography:

Dziewoński Mirosław, OpenOffice 3.x PL. Oficjalny podręcznik, Gliwice 2010

Howil Waldemar, Po prostu OpenOffice ux.pl 3.x, Gliwice 2010

Gajda Bartosz, OpenOffice 2.0 PL. Funkcje arkusza kalkulacyjnego, Gliwice 2008

Jaronicki Adam, 122 sposoby na OpenOffice.ux.pl 2.0, Gliwice 2007

Sokół Maria, Po prostu OpenOffice.ux.pl 2.0, Gliwice 2006

Dziewoński Mirosław, OpenOffice 2.0 PL. Oficjalny podręcznik, Gliwice 2005.

Siemieniacki Michał, OpenOffice, Gliwice 2003

Chwałowski Robert, Typografia typowej książki, Gliwice 2002

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1. Potrafi szybko edytować dokument tekstowy.

2. Potrafi przystosować formy graficzne do wymagań dokumentu tekstowego

3. Łączy różne obiekty w dokumencie.

4. Zna i wykorzystuje możliwości szybkiej edycji pliku tekstowego.

5. Posiada umiejętność korzystania z podstawowych funkcji: programu do prezentacji multimedialnych, arkusza kalkulacyjnego oraz bazy danych.

6. Potrafi pisać bezwzrokowo na klawiaturze komputera.

7. Posiada umiejętność pracy w grupie i czuje się odpowiedzialny za jej wyniki .

30 godzin – uczestnictwo w ćwiczeniach

5 godzin – prace domowe

5 godzin – przygotowanie do kolokwiów

5 godzin – przygotowanie do prezentacji multimedialnej

15 godzin – ćwiczenia z pisania bezwzrokowego na klawiaturze

Razem: 60 godzin = 2 punkty ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W realizacji efektów kształcenia zostaną zastosowane metody: wykład informacyjny, ćwiczenia praktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektu.

EK nr 1 - umie szybko edytować dokument tekstowy:

Na ocenę 2 – nie jest w stanie dokonać podstawowych zmian w strukturze tekstu. Nie zna zastosowań stylów, nie potrafi projektować sekcji w dokumentach.

Na ocenę 3 – spełnia minimalne wymogi edycji, jest w stanie podstawowymi sposobami sformatować dokumenty.

Na ocenę 4 – zna praktyki formatowania i edycji dokumentu, radzi sobie z symulacją przekształcania tekstów w dokumencie.

Na ocenę 5 – umiejętnie edytuje dokument tekstowy, zna podstawowe skróty klawiaturowe, stosuje wiedzę dotyczącą formatowania znaków i akapitów, jest samodzielny w wyborze stylu w zależności od profilu publikacji.

EK nr 2 - potrafi przystosować grafikę do tekstu elektronicznego:

Na ocenę 2 – nie potrafi pracować z grafiką w tekście, nie zna podstawowych funkcji skalowania i przystosowywani materiałów graficznych.

Na ocenę 3 – umie skalować grafikę oraz zagnieżdżać ją w otoczeniu tekstu.

Na ocenę 4 – w sposób swobodny posługuje się funkcjami edytora graficznego i używa ich do osiągnięcia odpowiedniego layoutu.

Na ocenę 5 – student zna większość funkcji edytora tekstu dotyczących przystosowywania grafiki. Potrafi zaprojektować rozmieszenie tej grafiki w dokumencie, samodzielnie dobierając odpowiednie rozmieszczenie.

EK nr 3 - łączy różne obiekty w dokumencie:

Na ocenę 2 – nie jest w stanie zastosować żadnej funkcji związanej z obiektami, nie zna obiektów w edytorze tekstowym.

Na ocenę 3 – nie radzi sobie z każdą funkcją obiektu w dokumencie, zna podstawy i umie dodawać nowe elementy do dokumentu.

Na ocenę 4 – umie stosować i swobodnie przekształca ramki, kolumny i inne obiekty towarzyszące.

Na ocenę 5 – w swobodny sposób łączy wiele elementów w dokumencie. Zna wszystkie podstawowe funkcje obiektów towarzyszących przy tworzeniu profesjonalnego layoutu.

EK nr 4 - zna możliwości szybkiej edycji pliku tekstowego:

Na ocenę 2 – nie umie stosować podstawowych mechanizmów przyspieszania pracy z dokumentem.

Na ocenę 3 – słabo radzi sobie z szybką edycją pliku tekstowego, jest w stanie przygotować dokument we wskazanym czasie.

Na ocenę 4 – umie poradzić sobie w dynamiczny sposób z dokumentem tekstowym, nie zawsze korzystając ze wszystkich usprawnień.

Na ocenę 5 – korzysta z wszystkich udogodnień, jakie oferuje edytor tekstowy przy formatowaniu dokumentów, jak np.: korespondencja seryjna przy zewnętrznym źródle danych.

EK nr 5 - ma podstawy korzystania z podstawowych funkcji: programu do prezentacji, arkusza kalkulacyjnego oraz bazy danych:

Na ocenę 2 – nie zna celu tworzenia i obiegu danych w bazie, nie jest w stanie zbudować prezentacji w oparciu o dyrektywy wykładowcy, nie zna podstaw posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym.

Na ocenę 3 – nie umie zastosować efektów przystosowujących ekspozycję slajdów, potrafi budować tylko podstawowe działania na liczbach w arkuszu kalkulacyjnym, umie tworzyć tabele i kwerendy w bazie danych i zna ich zastosowanie.

Na ocenę 4 – potrafi stworzyć podstawową prezentację i zastosować efekty animacji oraz chronometrażu. Zna podstawowe funkcje liczące i logiczne w arkuszu kalkulacyjnym, tworzy i dostosowuje: tabele, kwerendy, formularze oraz raporty.

Na ocenę 5 – swobodnie kreuje dokumenty w programie do prezentacji, arkuszu kalkulacyjnym i bazie danych. Potrafi połączyć zasoby stworzone w tych programach z dokumentem tekstowym (hiperłącza i zagnieżdżanie).

EK nr 6 - potrafi pisać bezwzrokowo na klawiaturze komputera:

Na ocenę 2 – student nie potrafi stosować pozycji wyjściowej dla układu palców na klawiaturze lub osiąga szybkość pisania bezwzrokowego, przy zachowaniu układu palców, mniejszą bądź równą 69 znakom na minutę prze liczbie błędów 0.

Na ocenę 3 – potrafi pisać bezwzrokowo przy zachowaniu rozkładu palców na klawiaturze z szybkością między: 70, a 79 znaków na minutę, przy ogólnej liczbie błędów równej 0.

Na ocenę 4 – potrafi pisać bezwzrokowo przy zachowaniu rozkładu palców na klawiaturze z szybkością między: 80, a 89 znaków na minutę przy ogólnej liczbie błędów równej 0.

Na ocenę 5 – potrafi pisać bezwzrokowo na klawiaturze przy zachowaniu odpowiedniej pozycji wyjściowej z szybkością od 90 znaków na minutę i szybciej. Liczba błędów w czasie testu wynosi 0.

OCENA PODSUMOWUJĄCA:

Student otrzymuje ocenę z ćwiczeń, na którą składają się: ocena z testu bezwzrokowego pisania na klawiaturze, kolokwium ze skrótów klawiaturowych, test z przygotowania tekstu publikacji wielostronicowej w formie elektronicznej oraz średnia wynikająca z ocen zebranych na ćwiczeniach i pracach domowych. Ocena końcowa wyliczana jest na podstawie średniej arytmetycznej.)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)