Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

New Technologies in the Mission of the Church

General data

Course ID: WT-EM-NT
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: New Technologies in the Mission of the Church
Name in Polish: Nowe technologie w misji Kościoła
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczące nowych technologii komunikowania w Sieci i możliwości ich zastosowań w Kościele.

Full description: (in Polish)

Założenia Web 2.0 i rozwój technologii internetowych pozwoliły na dwukierunkową komunikację. Od przełomu XX i XXI wieku użytkownik Internetu może być nie tylko czytelnikiem, ale i autorem treści w Sieci. Zwłaszcza social media oraz aplikacje społecznościowe dały nowy impuls komunikacji w Internecie, co doprowadziło do zupełnie nowych zjawisk społecznych oraz zastosowań w różnego typu podmiotach. Fenomeny te są mierzalne, co stwarza podstawę do prowadzenia badań ilościowych i jakościowych.

Wykład przedstawia zastosowania Sieci 2.0 w specyficznym środowisku Kościoła. Ukazuje kreatywność liderów różnych wspólnot religijnych w implementowaniu założeń Web 2.0. Prześledzenie wdrażania nowych technologii internetowych na przykładzie społeczności religijnych, jest okazją do twórczych poszukiwań zastosowań w przyszłości założeń Web 2.0 w innych kręgach kulturowych.

Bibliography: (in Polish)

1. Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008.

2. Ciemniewski W., Kloch J., Przybysz M., Internet w komunikacji katolików świeckich i duchownych w Polsce, w: Sokołowski M., Oblicza Internetu. Sieciowe dyskursy. (Roz)poznawanie cyfrowego świata, Elbląg 2014, s. 102-131.

3. Domaszk A., Możliwości Zastosowania Internetu w misji Kościoła katolickiego, Kraków 2012.

4. Kloch J., Głoszenie Ewangelii odbiorcom witryn internetowych, w: Krajczyński J., Domaszk A. (red.), Fides, quae de verbo nascitur et nutritur. Nauczycielskie zadanie Kościoła wobec 1050. rocznicy Chrztu Polski, Płock 2016, s. 161-176.

5. Kloch J., Kościół w Polsce wobec Web 2.0, Kielce 2013

6. Kloch J., Religious Multimedia Platforms as a Part of the Media System. The case of Vatican (global) and Poland (national), “Media and Religion” 3 (2015), s. 144-157.

7. Levinson P., Nowe nowe media, Kraków 2010

8. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.

9. Przybysz M., Kloch J., Kościół w social media i social media w Kościele w Polsce na przykładzie serwisu społecznościowego Twitter, w: Morbitzer J., Morańska D., Musiał E. (red.), Człowiek Media Edukacja, Dąbrowa Górnicza 2015, s. 294-309.

10. Spadaro A. Cyberteologia. Chrześcijaństwo w dobie Internetu, Kraków 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK nr 1 - wyjaśnia tendencje w zakresie rozwiązań komunikacyjnych w oparciu o współczesną kulturę materialną

EK nr 2 - dobiera odpowiednie narzędzia komunikacji w social media i za pomocą aplikacji społecznościowych

EK nr 3 - objaśnia funkcjonalność poszczególnych social media w kontekście zagrożeń w odniesieniu do dzieci i młodzieży – zwłaszcza używających smartfonów i tabletów (będących zwykle poza kontrolą rodziców)

EK nr 4 - dobiera odpowiednią terminologię do naukowego opisu zjawisk mierzonych w przestrzeni Internetu

EK nr 5 - analizuje (na podstawie tematycznych badań Internetu) procesy związane z religią, klasyfikuje je, porównuje oraz przewiduje tendencje, rozpoznaje motywy lub przyczyny

Nakład pracy studenta/studentki:

30 godz. - aktywne uczestnictwo w wykładach

15 godz. - przygotowanie egzemplifikacji do poszczególnych tematów oraz danych liczbowych (raporty, badania itp.)

15 godz. - opracowanie prezentacji do projektu zaliczeniowego

60 godz. - razem

2 punkty ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Do zaliczenia mogą przystąpić studenci, którzy brali udział w 80% wykładów (honorowane są usprawiedliwienia od lekarza etc.). W czasie zajęć odnotowywana jest aktywność studenta. Zaliczenie końcowe w formie projektu zaliczeniowego na wyznaczony temat - ocena według ogólnie przyjętych zasad oceniania wypracowań. Do punktów zdobytych na pisemnym zaliczeniu dolicza się punkty za aktywność.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)