New Technologies in the Mission of the Church
General data
Course ID: | WT-EM-NT |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | New Technologies in the Mission of the Church |
Name in Polish: | Nowe technologie w misji Kościoła |
Organizational unit: | Institute of Media Education and Journalism |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczące nowych technologii komunikowania w Sieci i możliwości ich zastosowań w Kościele. |
Full description: |
(in Polish) Założenia Web 2.0 i rozwój technologii internetowych pozwoliły na dwukierunkową komunikację. Od przełomu XX i XXI wieku użytkownik Internetu może być nie tylko czytelnikiem, ale i autorem treści w Sieci. Zwłaszcza social media oraz aplikacje społecznościowe dały nowy impuls komunikacji w Internecie, co doprowadziło do zupełnie nowych zjawisk społecznych oraz zastosowań w różnego typu podmiotach. Fenomeny te są mierzalne, co stwarza podstawę do prowadzenia badań ilościowych i jakościowych. Wykład przedstawia zastosowania Sieci 2.0 w specyficznym środowisku Kościoła. Ukazuje kreatywność liderów różnych wspólnot religijnych w implementowaniu założeń Web 2.0. Prześledzenie wdrażania nowych technologii internetowych na przykładzie społeczności religijnych, jest okazją do twórczych poszukiwań zastosowań w przyszłości założeń Web 2.0 w innych kręgach kulturowych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008. 2. Ciemniewski W., Kloch J., Przybysz M., Internet w komunikacji katolików świeckich i duchownych w Polsce, w: Sokołowski M., Oblicza Internetu. Sieciowe dyskursy. (Roz)poznawanie cyfrowego świata, Elbląg 2014, s. 102-131. 3. Domaszk A., Możliwości Zastosowania Internetu w misji Kościoła katolickiego, Kraków 2012. 4. Kloch J., Głoszenie Ewangelii odbiorcom witryn internetowych, w: Krajczyński J., Domaszk A. (red.), Fides, quae de verbo nascitur et nutritur. Nauczycielskie zadanie Kościoła wobec 1050. rocznicy Chrztu Polski, Płock 2016, s. 161-176. 5. Kloch J., Kościół w Polsce wobec Web 2.0, Kielce 2013 6. Kloch J., Religious Multimedia Platforms as a Part of the Media System. The case of Vatican (global) and Poland (national), “Media and Religion” 3 (2015), s. 144-157. 7. Levinson P., Nowe nowe media, Kraków 2010 8. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006. 9. Przybysz M., Kloch J., Kościół w social media i social media w Kościele w Polsce na przykładzie serwisu społecznościowego Twitter, w: Morbitzer J., Morańska D., Musiał E. (red.), Człowiek Media Edukacja, Dąbrowa Górnicza 2015, s. 294-309. 10. Spadaro A. Cyberteologia. Chrześcijaństwo w dobie Internetu, Kraków 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK nr 1 - wyjaśnia tendencje w zakresie rozwiązań komunikacyjnych w oparciu o współczesną kulturę materialną EK nr 2 - dobiera odpowiednie narzędzia komunikacji w social media i za pomocą aplikacji społecznościowych EK nr 3 - objaśnia funkcjonalność poszczególnych social media w kontekście zagrożeń w odniesieniu do dzieci i młodzieży – zwłaszcza używających smartfonów i tabletów (będących zwykle poza kontrolą rodziców) EK nr 4 - dobiera odpowiednią terminologię do naukowego opisu zjawisk mierzonych w przestrzeni Internetu EK nr 5 - analizuje (na podstawie tematycznych badań Internetu) procesy związane z religią, klasyfikuje je, porównuje oraz przewiduje tendencje, rozpoznaje motywy lub przyczyny Nakład pracy studenta/studentki: 30 godz. - aktywne uczestnictwo w wykładach 15 godz. - przygotowanie egzemplifikacji do poszczególnych tematów oraz danych liczbowych (raporty, badania itp.) 15 godz. - opracowanie prezentacji do projektu zaliczeniowego 60 godz. - razem 2 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Do zaliczenia mogą przystąpić studenci, którzy brali udział w 80% wykładów (honorowane są usprawiedliwienia od lekarza etc.). W czasie zajęć odnotowywana jest aktywność studenta. Zaliczenie końcowe w formie projektu zaliczeniowego na wyznaczony temat - ocena według ogólnie przyjętych zasad oceniania wypracowań. Do punktów zdobytych na pisemnym zaliczeniu dolicza się punkty za aktywność. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.