Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Propedeutics of scientific work

General data

Course ID: WT-EM-PP
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Propedeutics of scientific work
Name in Polish: Propedeutyka pracy naukowej
Organizational unit: Institute of Media Education and Journalism
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia służą przygotowaniu studenta do poprawnej redakcji pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

1. Pojęcie nauki. Systematyka nauk. Dziedziny nauki w Polsce. Problemy naukowe.

2. Style piśmiennictwa w ogólności. Rodzaje piśmiennictwa naukowego: prace ćwiczebne (w tym praca licencjacka i magisterska), praca doktorska, rozprawa habilitacyjna.

3. Metody pracy naukowej: ogólna charakterystyczna metod stosowanych w naukach w odniesieniu do postawionego problemu (metoda indukcyjna i dedukcyjna). Metody badań historycznych, socjologicznych, psychologicznych itp.

4. Cele pracy dyplomowej i etapy ich osiągania

5. Ustalenie celu i opracowywanie planu. Główne etapy przygotowania pracy magisterskiej

6. Wybór tematu pracy magisterskiej. Sformułowanie problemu naukowego w pracy magisterskiej. Kryteria poprawności redakcji tytułów

7. Struktura pracy magisterskiej.

8. Redakcja "Wstępu do pracy" -ćwiczenia

9. Oryginalność i pracochłonność pracy

10. Skróty i symbole

11. Cytaty i sposób cytowania. Przypisy

12. Bibliografia

13. Układ pracy i tekstu. Korekta. Zewnętrzna forma pracy

14. Normy UKSW w odniesieniu do prac magisterskich i licencjackich. Obrona pracy.

15. Plagiat. Etyka pracy naukowej

16. Tytuły i stopnie naukowe; wymogi dla poszczególnych stopni i tytułów naukowych

17. Wystąpienia publiczne i prezentacje multimedialne

18. Pisanie tekstów użytkowych i ich edytowanie (używanie edytorów tekstowych)

19. Fiszki - jako pomoc w zapamiętywaniu (pomoc komputerowa)

20. Analiza prac ćwiczebnych

21. Metodyka uczenia się

Bibliography: (in Polish)

Bielecki J. E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.

Cottrell S., Podręcznik umiejętności studiowania, Poznań 2007.

Drączkowski F., ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.

Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.

Ozorowski M., Przewodnik dla piszących pracę naukową, Warszawa 2006.

Seweryniak H. – Sitkowska K. – Robak M., Kultura – Media – Teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013.

Wyczawski H., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991.

Zenderowski R., „Technika pisania prac magisterskich i licencjackich”, Warszawa 2008.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W zakresie wiedzy

- ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu teologicznego, kulturowego i dziennikarskiego.

W zakresie umiejętności

- posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania różnych wypowiedzi na piśmie w języku polskim i z wykorzystaniem wybranego języka obcego.

W zakresie kompetencji społecznych

- interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK nr 1 ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu

Na ocenę:

Ndst (2): nie zna podstawowych pojęć z zakresu

Dst (3): zna kluczowe pojęcia, potrafi ogólnie odnieść je do zasad interpretacji

Db (4): potrafi samodzielnie korzystać z posiadanej wiedzy

Bdb (5): precyzyjnie definiuje pojęcia, korzysta z wiedzy wyprowadzając samodzielne, trafne i rozwijające wnioski.

EK nr 2 posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania różnych wypowiedzi na piśmie w języku polskim i z wykorzystaniem wybranego języka obcego.

Ndst (2): Nie potrafi przygotować wypowiedzi pisemnej

Dst (3): Jest w stanie przygotować prostą wypowiedz z użyciem odsyłaczy, bibliografii z podpowiedzią wykładowcy

Db (4): Przygotowuje samodzielnie pełną wypowiedz pisemną z odniesieniami do badań

Bdb (5): Przygotowuje samodzielnie pełną wypowiedz pisemną z odniesieniami do własnych badań.

EK nr 3 określany jako interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii.

Na ocenę:

Ndst (2): nie odczuwa potrzeby krytycznego i analitycznego myślenia

Dst (3): Analizuje pobieżnie, niejednokrotnie przytaczając popularne w społeczeństwie ogólne sądy

Db (4): stosuje celowe metody badawcze w kontekście do badanego zagadnienia

Bdb (5): stosuje celowe metody badawcze w kontekście do badanego zagadnienia, uważnie śledzi zachodzące zmiany, analizuje je i wyciąga dojrzałe wnioski.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)