Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Educational Practice

General data

Course ID: WT-FG-PP
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Educational Practice
Name in Polish: Praktyki pedagogiczne
Organizational unit: Theological Faculty, Centre for Science and Research in Gdynia
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

(in Polish) TnMA_U08, TnMA_U09, TnMA_U10, TnMA_K05, TnMA_K06,

Short description: (in Polish)

Praktyczne wykorzystanie nabytej wiedzy psychologiczno - pedagogicznej.

Zajęcia odbywają się poza pomieszczeniami dydaktycznymi ośrodka naukowo badawczego.

Full description: (in Polish)

Poprzez praktykę student zdobywa doświadczenie związane z pracą opiekuńczo - wychowawczą z uczniami, w tym nabywa umiejętności w

zakresie zarządzania grupą i diagnozowania potrzeb uczniów.

Nabywa umiejętności:

- potrafi dokonywać obserwacji różnych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych

(aktywności uczniów, funkcjonowania uczniów i nauczyciela w grupie, interakcji i

komunikacji w grupach wychowawczych)

- potrafi współdziałać z opiekunem praktyk w zakresie podejmowania

zorganizowanych i wynikających z sytuacji zastanej działań opiekuńczo -

wychowawczych

- przygotowuje konspekt i przeprowadza zajęcia o charakterze opiekuńczo -

wychowawczym

Bibliography: (in Polish)

R.J. MacKenzie, "Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie"' Biblioteka Wychowawcy, 2008

C.H. Edwards, "Dyscyplina i kierowanie klasą", PWN, 2008

J. Strelau, A. Jurkowski, Z.Putkiewicz, "Podstawy psychologii dla nauczycieli", PWN, 1975

A.M. Gomez, "Gdy dziecko ma problemy w klasie", Wydawnictwo eSPe, 2002

S. Mika, "Psychologia społeczna dla nauczycieli", Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1998

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praktyka

- przygotowanie sprawozdań z prowadzonych obserwacji

- przygotowanie konspektów z przeprowadzonych zajęć

- uzyskanie pozytywnej opinii pracy opiekuńczo - wychowawczej od opiekuna praktyki

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)