General Psychology - Course
General data
Course ID: | WT-FG-PSY |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | General Psychology - Course |
Name in Polish: | Psychologia ogólna |
Organizational unit: | Theological Faculty, Centre for Science and Research in Gdynia |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Nazywa, definiuje, tłumaczy i opisuje czynnosci wybranych układów , interpretuje relacje między zdroiem a środowiskiem,objasnia podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka. Klasyfikuje i porównuje dorobek psychologi i innych dyscyplin. Ustala kryteria działań praktycznych. Ma swiadomość swej wiedzy. Jest zdolny do nabywania dalszej. Postrzega problemy. Pracuje w zespole. |
Full description: |
(in Polish) WIEDZA: Nazywa ,definiuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Prezentuje budowę i czynności poszcególnych układów i narządów. Opisuje, tłumaczy etiopatogenezę, diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym. Wylicza i interpretuje istniejące relacje między zdrowiem a środowiskiem. Obiaśnia biologiczne, pedagogiczne, społeczne i filozoficzne podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka. wskazuje istotę funkcjonalności i dysffunkcjonalnosci, harmonii idysharmonii, normy i patologii. Student charakteryzuje i rozróżnia prawidłowy i zaburzony profil rozwoju UMIEJETNOŚCI: Analizuje, opracowuje, sporządza klarowne i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy dotyczące różnych zagadnień psychologicznych z wykorzystaniem różnych ujęćteoretycznych.klasyfikuje, tworzy, porównuje dorobek teoretyczny praktyczny psychologii i innych dyscyplin. Weryfikuje i ustala kryteria w celu analizowania podejmowanych działań przktycznych. Inicjuje i wdraża posługiwanie sie wybranymi ujęciami teoretycznymi w podejmowania działań praktycznych. KOMPETENCJE: Ma swiadomość poziomu swej wiedzy. Dąży do ciągłego rozwoju osobistego. Docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki. Kreuje prawidłowe więzi społeczne. Jest zdolny do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy psychologa. Postrzega problemy, które są poza zakresem jego kompetencji i wie do kogo sie zwrócić o pomoc. Zachowuje krytycyzm w wyrazaniu opinii w kontekście informacji medialnych. Jest wrazliwy na potrzeby uczniów, szczególnie na potrzeby bezpieczeństwa. Pracuje w zespole |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1.Wykorzystywana podczas zajęć: - Mietzel G. (1998) Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk, GWP. -Zimbardo, Ph (1999) Psychologia i życie. Warszawa, PWN -Strelau (red.) Psychologia podręcznik akademicki, t.1 Gdańsk, GWP 2. Studiowana samodzielnie przez studenta: -Maslach C. Leiter M.P. (2011) Prawda o wypaleniu zawodowym. Wydawnictwo Naukowe PWN, -Maruszewski T (2002) Psychologia poznania, Gdańsk GWP - Strelau J. (2000) Podstawy Psychologii, Gdańsk, GWP Literatura Uzupełniająca: -Strelau J. (2002) Psychologia Ogólna, Gdańsk, GWP -Shaughnessy J.J. Zechmeister E.B., Zechmeister F.J.S. (2002) metody badawcze psychologii, Gdańsk, GWP, -Sternberg R. (2002) Psychologia poznawcza, warszawa WSiP |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: Nazywa ,definiuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Prezentuje budowę i czynności poszcególnych układów i narządów. Opisuje, tłumaczy etiopatogenezę, diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym. Wylicza i interpretuje istniejące relacje między zdrowiem a środowiskiem. Obiaśnia biologiczne, pedagogiczne, społeczne i filozoficzne podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka. wskazuje istotę funkcjonalności i dysffunkcjonalnosci, harmonii idysharmonii, normy i patologii. Student charakteryzuje i rozróżnia prawidłowy i zaburzony profil rozwoju UMIEJETNOŚCI: Analizuje, opracowuje, sporządza klarowne i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy dotyczące różnych zagadnień psychologicznych z wykorzystaniem różnych ujęćteoretycznych.klasyfikuje, tworzy, porównuje dorobek teoretyczny praktyczny psychologii i innych dyscyplin. Weryfikuje i ustala kryteria w celu analizowania podejmowanych działań przktycznych. Inicjuje i wdraża posługiwanie sie wybranymi ujęciami teoretycznymi w podejmowania działań praktycznych. KOMPETENCJE: Ma swiadomość poziomu swej wiedzy. Dąży do ciągłego rozwoju osobistego. Docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki. Kreuje prawidłowe więzi społeczne. Jest zdolny do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy psychologa. Postrzega problemy, które są poza zakresem jego kompetencji i wie do kogo sie zwrócić o pomoc. Zachowuje krytycyzm w wyrazaniu opinii w kontekście informacji medialnych. Jest wrazliwy na potrzeby uczniów, szczególnie na potrzeby bezpieczeństwa. Pracuje w zespole |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) prace pisemne, testy |
Practical placement: |
(in Polish) w szkole , w placówkach wychowawczych |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.