Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

General Psychology - Course

General data

Course ID: WT-FG-PSY
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: General Psychology - Course
Name in Polish: Psychologia ogólna
Organizational unit: Theological Faculty, Centre for Science and Research in Gdynia
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Nazywa, definiuje, tłumaczy i opisuje czynnosci wybranych układów , interpretuje relacje między zdroiem a środowiskiem,objasnia podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka.

Klasyfikuje i porównuje dorobek psychologi i innych dyscyplin. Ustala kryteria działań praktycznych.

Ma swiadomość swej wiedzy. Jest zdolny do nabywania dalszej. Postrzega problemy. Pracuje w zespole.

Full description: (in Polish)

WIEDZA:

Nazywa ,definiuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Prezentuje budowę i czynności poszcególnych układów i narządów. Opisuje, tłumaczy etiopatogenezę, diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym. Wylicza i interpretuje istniejące relacje między zdrowiem a środowiskiem. Obiaśnia biologiczne, pedagogiczne, społeczne i filozoficzne podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka. wskazuje istotę funkcjonalności i dysffunkcjonalnosci, harmonii idysharmonii, normy i patologii. Student charakteryzuje i rozróżnia prawidłowy i zaburzony profil rozwoju

UMIEJETNOŚCI:

Analizuje, opracowuje, sporządza klarowne i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy dotyczące różnych zagadnień psychologicznych z wykorzystaniem różnych ujęćteoretycznych.klasyfikuje, tworzy, porównuje dorobek teoretyczny praktyczny psychologii i innych dyscyplin. Weryfikuje i ustala kryteria w celu analizowania podejmowanych działań przktycznych. Inicjuje i wdraża posługiwanie sie wybranymi ujęciami teoretycznymi w podejmowania działań praktycznych.

KOMPETENCJE:

Ma swiadomość poziomu swej wiedzy. Dąży do ciągłego rozwoju osobistego. Docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki. Kreuje prawidłowe więzi społeczne. Jest zdolny do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy psychologa. Postrzega problemy, które są poza zakresem jego kompetencji i wie do kogo sie zwrócić o pomoc. Zachowuje krytycyzm w wyrazaniu opinii w kontekście informacji medialnych. Jest wrazliwy na potrzeby uczniów, szczególnie na potrzeby bezpieczeństwa. Pracuje w zespole

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1.Wykorzystywana podczas zajęć:

- Mietzel G. (1998) Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk, GWP.

-Zimbardo, Ph (1999) Psychologia i życie. Warszawa, PWN

-Strelau (red.) Psychologia podręcznik akademicki, t.1 Gdańsk, GWP

2. Studiowana samodzielnie przez studenta:

-Maslach C. Leiter M.P. (2011) Prawda o wypaleniu zawodowym. Wydawnictwo Naukowe PWN,

-Maruszewski T (2002) Psychologia poznania, Gdańsk GWP

- Strelau J. (2000) Podstawy Psychologii, Gdańsk, GWP

Literatura Uzupełniająca:

-Strelau J. (2002) Psychologia Ogólna, Gdańsk, GWP

-Shaughnessy J.J. Zechmeister E.B., Zechmeister F.J.S. (2002) metody badawcze psychologii, Gdańsk, GWP,

-Sternberg R. (2002) Psychologia poznawcza, warszawa WSiP

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

Nazywa ,definiuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Prezentuje budowę i czynności poszcególnych układów i narządów. Opisuje, tłumaczy etiopatogenezę, diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym. Wylicza i interpretuje istniejące relacje między zdrowiem a środowiskiem. Obiaśnia biologiczne, pedagogiczne, społeczne i filozoficzne podstawy psychicznego funkcjonowania człowieka. wskazuje istotę funkcjonalności i dysffunkcjonalnosci, harmonii idysharmonii, normy i patologii. Student charakteryzuje i rozróżnia prawidłowy i zaburzony profil rozwoju

UMIEJETNOŚCI:

Analizuje, opracowuje, sporządza klarowne i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy dotyczące różnych zagadnień psychologicznych z wykorzystaniem różnych ujęćteoretycznych.klasyfikuje, tworzy, porównuje dorobek teoretyczny praktyczny psychologii i innych dyscyplin. Weryfikuje i ustala kryteria w celu analizowania podejmowanych działań przktycznych. Inicjuje i wdraża posługiwanie sie wybranymi ujęciami teoretycznymi w podejmowania działań praktycznych.

KOMPETENCJE:

Ma swiadomość poziomu swej wiedzy. Dąży do ciągłego rozwoju osobistego. Docenia znaczenie nauk psychologicznych dla rozwoju jednostki. Kreuje prawidłowe więzi społeczne. Jest zdolny do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy psychologa. Postrzega problemy, które są poza zakresem jego kompetencji i wie do kogo sie zwrócić o pomoc. Zachowuje krytycyzm w wyrazaniu opinii w kontekście informacji medialnych. Jest wrazliwy na potrzeby uczniów, szczególnie na potrzeby bezpieczeństwa. Pracuje w zespole

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

prace pisemne, testy

Practical placement: (in Polish)

w szkole , w placówkach wychowawczych

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)