Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Duszpasterstwo młodzieży

General data

Course ID: WT-FW-CDM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Duszpasterstwo młodzieży
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

theology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) STL_W0; STL_W06; STL_W07; STL_W08

STL_U01; STL_U05; STL_U09;

STL_K04; STL_K07

od 2022/23: TMA_W05; TMA_W18;TMA_W19; TMA_U09;

Preliminary Requirements:

(in Polish) podstawowa wiedza i doświadczenie w pracy z młodzieżą

Full description: (in Polish)

Ćwiczenia mają przekazać wiedzę o duszpasterstwie młodzieży i jego uwarunkowaniach. Do tego jest wykorzystana wiedza nie tylko z zakresu teologii ale także socjologii, psychologii i pedagogiki. Podczas zajęć słuchacze poznają teologiczne podstawy funkcjonowania duszpasterstwa młodzieży oraz współczesne nauczanie Kościoła na ten temat. Odrębną część ćwiczeń stanowi prezentacja wiedzy o inicjatywach duszpasterskich, realizowanych w Polsce i skierowanych do młodzieży. Ich ocena i wyznaczenie praktycznych kierunków zostanie przeprowadzona w świetle wiedzy na temat rozwoju młodego człowieka. Uwzględnione będą także najnowsze badania na temat młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem zmian jej religijności.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W1 - ma wiedzę na temat powiązania teologii z naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla duszpasterstwa młodzieży

W2 - ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa

W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożenia

U1 - potrafi posługiwać się informacjami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat młodzieży;

U2 - potrafi tworzyć duszpasterstwo młodzieży i na jego rzecz nawiązywać współpracę z różnymi podmiotami

KS1 - ma świadomość odpowiedzialności za młodego pokolenie i potrafi organizować dla niego duszpasterstwo

KS2 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży przy zachowania priorytetów teologicznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Efekt W1:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat powiązania teologii z naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla duszpasterstwa młodzieży;

- na ocenę dobrą słuchacz ma wiedzę na temat powiązania teologii z innymi naukami, ale nie potrafi jej odpowiednio wykorzystać dla duszpasterstwa młodzieży;

na ocenę dostateczną słuchacz dysponuje jedynie wiedzą teologiczną na temat duszpasterstwa młodzieży.

Efekt W2:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa;

- na ocenę dobrą słuchacz posiada wybiórczą znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa;

- na ocenę dostateczną słuchacz dysponują podstawową znajomością nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa;

Efekt W3:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz bardzo dobrze zna i operuje procesami i uwarunkowaniami rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożenia;

- na ocenę dobrą słuchacz bardzo dobrze zna procesami i uwarunkowaniami rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożenia;

- na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo orientuje się w procesach i uwarunkowaniach rozwoju religijno-duchowego młodego pokolenia oraz jego zagrożeniami.

Efekt U1:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz swobodnie posługuje się informacjami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat młodzieży;

- na ocenę dobrą słuchacz bardzo dobrze posługuje się informacjami na temat młodzieży ale nie potrafi ich integrować do obiektywnej wiedzy;

- na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo posługuje się informacjami na temat młodzieży.

Efekt U2:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz wykazuje się umiejętnością tworzenia duszpasterstwo młodzieży i na jego rzecz nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami;

- na ocenę dobrą słuchacz potrafi tworzyć duszpasterstwo młodzieży bez umiejętności nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami;

- na ocenę dostateczną słuchacz zna zasady tworzenia duszpasterstwa młodzieży.

Efekt KS1:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za młodego pokolenie i potrafi organizować dla niego duszpasterstwo;

- na ocenę dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za młode pokolenie ale nie potrafi organizować dla niego duszpasterstwa;

- na ocenę dostateczną słuchacz rozumie znaczenie młodego pokolenia we współczesnym świecie.

Efekt KS2:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży przy zachowania priorytetów teologicznych;

- na ocenę dobrą słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży ale nie potrafi ustalić w nim priorytetów teologicznych;

- na ocenę dostateczną słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości ale nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z duszpasterstwem młodzieży.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Mateusz Tutak
Group instructors: Mateusz Tutak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Aktywny udział w zajęciach: 15 godzin

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz

Konsultacje z prowadzącym: 10 godzin


Razem 55 godzin = 2 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-15 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)