Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Dialog jako narzędzie teologiczne

General data

Course ID: WT-FW-CDT1
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Dialog jako narzędzie teologiczne
Organizational unit: Institute of General Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia mają za zadanie podjąć temat dialogu jako narzędzia teologicznego w różnych aspektach.

Full description: (in Polish)

1. Dialog jako doświadczenie ludzkie

2. Dialogiczność Objawienia

3. Dialogiczna tożsamość Kościoła i synodalność

4. Dialog na Soborze Watykańskim II, czy zwykły efekt stylistyczny?

5. Nie ma dialogu bez godności: wolność sumienia i wolność religijna

6. Dialog ekumeniczny, międzyreligijny i budowanie ludzkiego braterstwa

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK 1 Student zna podstawowe rozróżnienie dialogu wobec innych pojęć należących do rodziny znaczeniowej. Definiuje ontologiczną strukturę człowieka w jego relacyjności (dialogiczności), a co za tym idzie - powołaniu do świętości. Posiada zarys wiedzy o rożnym rozumieniu dialogu na przestrzeni epok.

EK 2 Student zna podstawowe terminy dotyczące dialogu i dialogiczności Objawienia, tożsamości Kościoła, synodalności. Określa konieczne postawy do tego, aby dialog mógł mieć miejsce w relacji teologii wobec świata. Potrafi samodzielnie wyszukiwać, porównywać, analizować i oceniać informacje dotyczące miejsca dialogu w różnych obszarach teologii.

EK 3 Student posiada krytyczną postawę wobec współczesnych braków dialogu jako narzędzia teologicznego w relacjach wewnątrz Kościoła, ekumenicznych, międzyreligijnych i w dialogu ze światem sekularnym.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest osiągnięcie założonych celów kształcenia, obecność na zajęciach i aktywna praca na zajęciach.

Metoda weryfikacji efektów kształcenia: krótkie prace pisemne zawierające refleksje studenta po każdych zajęciach.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)