(in Polish) Internet i komunikacja cyfrowa w parafi
General data
Course ID: | WT-FW-CIK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Internet i komunikacja cyfrowa w parafi |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.50
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | theology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest nauka wykorzystywania dostępnych technologii w duszpasterstwie w szczególności systemów CMS, aplikacji do edycji grafiki, montażu wideo oraz mediów społecznościowych. Ukazanie w praktyczny sposób w jaki sposób Kościół widzi rolę nowych technologii (ze szczególnym uwzględnieniem mediów 2.0/3.0), w realizacji swojej misji, jak również ukazanie etycznych wyzwań jakie stoją przed twórcami tychże technologii i zagrożeń płynących z bezkrytycznego ich używania przez odbiorców. Zapoznanie się z nowymi technologiami i ich rolą w duszpasterstwie oraz różnymi formami ich wykorzystywania. |
Full description: |
(in Polish) Tematyka poruszana w ramach zajęć: komunikacja w internecie, socjologia Sieci, formy internetowe, ruch Open Source i Creative Commons, etyczne wyzwania związane z internetem, religia w internecie, nowe metody badania internetu, technologia mediów i internetu. |
Bibliography: |
(in Polish) Filmy: - Prawdziwa historia internetu, Discovery Science, cz. 1-3. - The Social Network (2010), reż. D. Fincher. Książki: - Barney D., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008. - Batorski, D. (2013). Polacy wobec technologii cyfrowych - uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania. - Diagnoza Społeczna 2013 Warunki i Jakość Życia Polaków - Raport. [Special issue]. Contemporary Economics, 7, 317-341 DOI: 10.5709/ce.1897-9254.114, http://ce.vizja.pl/en/download-pdf/volume/7/issue/3.1/id/316. - Benkler Y., Bogactwo sieci, Warszawa 2008. - Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań 2003. - Castells M., Koniec tysiąclecia, Warszawa 2009. - Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2011. - Castells M., Siła tożsamości, Warszawa 2009. - Gergen K., Nasycone Ja. Dylematy tożsamości w życiu współczesnym, Warszawa 2009. - van Dijk J. Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2010. - Filiciak M., Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Warszawa 2006. - Hofmokl J., Internet jako nowe dobro wspólne, Warszawa 2008. - Keen A., Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, Warszawa 2007. - Kloch J. (red.), Internet i Kościół, Warszawa 2011. - Lessig L., Wolna kultura, Warszawa 2005, http://www.futrega.org/wk/. - Lessig L., Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce, Warszawa 2009. - Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006. - Robak M., Zarzućcie Sieć. Chrześcijanie wobec wyzwań Internetu, Warszawa 2001. - Tapscott D., Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Warszawa 2010. - Tapscott D., Williams A.D., Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Warszawa 2008. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: -wyjaśnia istotę i zadania teologii pastoralnej i duszpasterstwa, -posiada wiedzę dotyczącą nauczania Magisterium w zakresie mediów i nowych technologii, -ma podstawową wiedzę n/t roli technologii (szczególnie mediów 2.0.) w realizacji misji Kościoła, -rozumie znaczenie etycznego działania w mediach, -ma podstawową wiedzę o możliwości i zakresie manipulacji w mediach. Umiejętności: -potrafi z Magisterium wyprowadzać zasady działalności zbawczej Kościoła, -potrafi analizować i wykorzystywać w praktyce zalecenia Magisterium dotyczące wykorzystania nowych technologii w duszpasterstwie, -potrafi definiować i oceniać technologie pod względem realizacji misji Kościół, -potrafi zauważać metody manipulacyjne stosowane w środkach społecznego przekazu, -twórczo wykorzystuje media w duszpasterstwie, uwzględniając najnowsze osiągnięcia technologiczne. Kompetencje: -docenia interdyscyplinarne podejście do rozwiązywania problemów metodologicznych, -ma świadomość korzyści i zagrożeń wynikających z wykorzystywania nowych technologii i jest otwarty na stosowanie ich w realizacji misji Kościoła, -potrafi sam stworzyć materiał do emisji w mediach wykorzystywanych przez duszpasterstwo. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody: Prowadzenie ćwiczeń dotyczących poszczególnych tematów będzie się odbywało za pomocą następujących metod: metoda podającej (wykład informacyjny, i konwersatoryjny), eksponującej (pokaz, prezentacja) oraz metoda partycypacyjna (aktywny udział w ćwiczeniach). Kryteria oceny: Podstawą zaliczenia przedmiotu jest twórcza obecność na ćwiczeniach oraz przygotowanie prezentacji dotyczącej jednego z dokumentów Kościoła poruszającego kwestię nowych technologii w duszpasterstwie lub/i materiału wideo bądź innej formy multimedialnej zaproponowanej przez studenta |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
|
Type of class: |
Classes, 6 hours
|
|
Coordinators: | Artur Górski | |
Group instructors: | Artur Górski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
|
Type of class: |
Classes, 6 hours
|
|
Coordinators: | Artur Górski | |
Group instructors: | Artur Górski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.