(in Polish) Katechetyka fundamentalna: praca katechety w szkole
General data
Course ID: | WT-FW-CKF |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Katechetyka fundamentalna: praca katechety w szkole |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.50
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | theology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak wymagań |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia z przedmiotu: Katechetyka fundamentalna: praca katechety w szkole mają na celu wykorzystanie posiadanej wiedzy i umiejętności studentów do przygotowania w pracy katechetycznej na różnych etapach edukacji szkolnej. |
Full description: |
(in Polish) Ćwiczenia są praktycznym wykorzystaniem wiedzy zdobytej na wykładach z tego przedmiotu. Polegają na analizie źródeł literackich (dokumentów, publikacji, artykułów) traktujących o pracy katechety w szkole. Poprzez samodzielną analizę źródeł, oraz pracę w grupie wykładowej ćwiczenia pomagają sformułować wnioski do pracy katechetycznej w przyszłości. |
Bibliography: |
(in Polish) Barciński Z., Vademecum Katechety, Wydawnictwo M, Kraków- Lublin 2006. Budzik W., Pisma katechetyczne/ św. Augustyn, Poznań : Jan Jachowski-Księgarnia Uniwersytecka, 1930; Jan Paweł II, Catechesi tradendae, Rzym 1979, w: Adhortacje apostolskie Ojca Świętego Jana Pawła II, op. P. Murzański, Kraków : Znak, 1997. Katechizm Kościoła Katolickiego, Wydawnictwo Pallotinum, Poznań 2012. Papieska Rada ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji, Dyrektorium o katechizacji, 2020, polskie wydanie Kielce : Wydawnictwo Jedność 2020, Podstawa programowa katechezy Kościoła Katolickiego w Polsce z roku 2010 Podstawa programowa katechezy Kościoła Katolickiego w Polsce z roku 2018 Program nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach z roku 2010 Program nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach z roku 2018 Stala J., Katechetyka szczegółowa, Wydawnictwo Biblos, Tarnów 2003. Szewczyk K., DOKUMENTACJA OBOWIĄZUJĄCA NAUCZYCIELA , dostęp: http://www.zsestaszow.eu/archiwum/2008_2009/dokumenty/publikacje/artykul.pdf Literatura uzupełniająca: Konferencja Episkopatu Polski, Dyrektorium katechetyczne Kościoła katolickiego w Poslce, Kraków: Wydawnictwo WAM, 2001. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) TMA_W04: student wymienia główne zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego TnMA_W10: student określa wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych; projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia zasady etyki zawodu nauczyciela; TnMA_U09: dostosowanie metod i środków pracy do możliwości i potrzeb ucznia; prawidłowe tworzenie własnej dokumentacji w pracy nauczyciela; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student, aby osiągnąć: 1) TMA_W04: - na ocenę 3 (dst.): wymienia niektóre zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego; - na ocenę 4 (db.): wymienia podstawowe zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego; - na ocenę 5 (bdb.): wymienia wszystkie główne zasady działalności katechetycznej Kościoła katolickiego; 2) TnMA_W10: - na ocenę 3 (dst.): student wymienia niektóre akty prawne; z pomocą wykładowcy projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia niektóre zasady etyki zawodu nauczyciela; - na ocenę 4 (db.): student wymienia podstawowe akty prawne; z pomocą wykładowcy projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia podstawowe zasady etyki zawodu nauczyciela; - na ocenę 5 (bdb.): student wymienia wszystkie akty prawne; projektuje ścieżkę własnego rozwoju oraz wymienia wszystkie zasady etyki zawodu nauczyciela; 3)TnMA_U09: - na ocenę 3 (dst.): dostosowuje niektóre metody i środki pracy do możliwości i potrzeb ucznia; z pomocą wykładowcy tworzy własną dokumentację w pracy nauczyciela; - na ocenę 4 (db.): dostosowuje większość metod i środków pracy do możliwości i potrzeb ucznia; z pomocą wykładowcy tworzy własną dokumentację w pracy nauczyciela; - na ocenę 5 (bdb.): dostosowuje wszystkie metody i środki pracy do możliwości i potrzeb ucznia; tworzy własną dokumentację w pracy nauczyciela; |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 6 hours
|
|
Coordinators: | Michalina Kędzierska | |
Group instructors: | Michalina Kędzierska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 6 hours
|
|
Coordinators: | Michalina Kędzierska | |
Group instructors: | Michalina Kędzierska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.