(in Polish) Katecheza a kultura, wybrane zagadnienia
General data
Course ID: | WT-FW-CKK1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Katecheza a kultura, wybrane zagadnienia |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | culture and religion studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak wymagań |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest zapoznanie z wybranymi zagadnieniami dotyczącymi relacji katechezy i kultury zarówno w aspekcie pozytywnym jak i negatywnym. Zapoznanie z nimi ma pomóc świadomie radzić sobie ze współczesnymi wyzwaniami stawianymi przez współczesny świat. |
Full description: |
(in Polish) Katecheza i katechizowanie z uwzględnieniem współczesnych wyzwań (nowe Dyrektorium o Katechizacji). Rozumienie współczesnej kultury (wybrane pojęcia), ponowoczesność, kultura cyfrowa, bańki informacyjne, nowe media szanse i zagrożenia. Sekularyzacja, nowy ateizm i "zły kościół". |
Bibliography: |
(in Polish) Papieska Rada ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji, Dyrektorium o katechizacji, Kielce 2020. Katechizm Kościoła Katolickiego, Poznań 2012. K. Misiaszek, Katecheza i kultura, w: Wybrane zagadnienia z katechetyki, red. J. Stala, Tarnów 2003. Media w duszpasterstwie, red. M. Przybysz, T. Wielebski, Warszawa 2014. C. Guerreschi, Nowe uzależnienia, Kraków 2005. K. Piersa, Złota rybka w szambie jak pokonać uzależnienie od smartfona i internetu. F. J. Sheen, Nowe stare błędy, Poznań 2019. U. L. Lehner, Bóg nie jest miły, pułapka pluszowego chrześcijaństwa, Poznań 2020. B. Malinowski, Jak Facebook zamyka nas w bańce informacyjnej. Algorytm filtrujący newsfeed a zjawisko filter bubble, „Zarządzanie Mediami” 2016, t. 4, s. 15-22. R. Mattei, Dyktatura relatywizmu, Warszawa 2009. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) TMA_W29 - dowodzi orientacji we współczesnym życiu kulturalnym, ze szczególnym uwzględnieniem kultury chrześcijańskiej i jej zagrożeń TMA_U18 - prawidłowo interpretuje i wyjaśnia zjawiska społeczne, od których zależna jest jego działalność naukowa lub zawodowa TMA_K19 - krytycznie ocenia współczesne działania społeczne sprzeczne z chrześcijańskim systemem wartości TkMA_U01 - przedstawia sposoby przekazywania i popularyzowania wiedzy teologicznej przez posługę duszpasterską i katechetyczną Kościoła katolickiego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student, aby osiągnąć: 1) TMA_W29: - na ocenę 3 (dst.): dowodzi orientacji we współczesnym życiu kulturalnym, ze szczególnym uwzględnieniem kultury chrześcijańskiej i jej zagrożeń (niektóre zagadnienia) - na ocenę 4 (db.): dowodzi orientacji we współczesnym życiu kulturalnym, ze szczególnym uwzględnieniem kultury chrześcijańskiej i jej zagrożeń (podstawowe zagadnienia) - na ocenę 5 (bdb.): dowodzi orientacji we współczesnym życiu kulturalnym, ze szczególnym uwzględnieniem kultury chrześcijańskiej i jej zagrożeń (większość zagadnień) 2) TMA_U18: - na ocenę 3 (dst.): prawidłowo interpretuje i wyjaśnia niektóre zjawiska społeczne, od których zależna jest jego działalność naukowa lub zawodowa - na ocenę 4 (db.): prawidłowo interpretuje i wyjaśnia podstawowe zjawiska społeczne, od których zależna jest jego działalność naukowa lub zawodowa - na ocenę 5 (bdb.): prawidłowo interpretuje i wyjaśnia większość zjawisk społecznych, od których zależna jest jego działalność naukowa lub zawodowa 3) TMA_K19: - na ocenę 3 (dst.): krytycznie ocenia niektóre współczesne działania społeczne sprzeczne z chrześcijańskim systemem wartości - na ocenę 4 (db.): krytycznie ocenia podstawowe współczesne działania społeczne sprzeczne z chrześcijańskim systemem wartości - na ocenę 5 (bdb.): krytycznie ocenia współczesne działania społeczne sprzeczne z chrześcijańskim systemem wartości 4) TkMA_U01: - na ocenę 3 (dst.): przedstawia niektóre sposoby przekazywania i popularyzowania wiedzy teologicznej przez posługę duszpasterską i katechetyczną Kościoła katolickiego - na ocenę 4 (db.): przedstawia podstawowe sposoby przekazywania i popularyzowania wiedzy teologicznej przez posługę duszpasterską i katechetyczną Kościoła katolickiego - na ocenę 5 (bdb.): przedstawia sposoby przekazywania i popularyzowania wiedzy teologicznej przez posługę duszpasterską i katechetyczną Kościoła katolickiego |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 6 hours
|
|
Coordinators: | Marek Barszczewski | |
Group instructors: | Marek Barszczewski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 6 hours
|
|
Coordinators: | Marek Barszczewski | |
Group instructors: | Marek Barszczewski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.