(in Polish) Katecheza w służbie liturgii
General data
Course ID: | WT-FW-CKS |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Katecheza w służbie liturgii |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia przygotowują uczestników do prowadzenia katechez o tematyce liturgicznej. |
Full description: |
(in Polish) Ćwiczenia mają za zadanie przybliżyć podstawowe wiadomości z liturgii i katechezy oraz podkreślić istotną rolę wychowania liturgicznego. Pomóc w praktycznym przygotowaniu katechez liturgicznych. Zagadnienia: 1. Zagadnienia wstępne. Literatura przedmiotu i dostępne źródła. 2. Pojęcie liturgii, podstawowe informacje. 3. Rys historyczny, rozwój liturgii. 4. Katecheza, pojęcie, historia, podstawowe założenia i cele. 5. Przykłady katechez liturgicznych. 6. Analiza katechez liturgicznych. |
Bibliography: |
(in Polish) Murawski R., Historia Katechezy, Katecheza w pierwszych wiekach, Warszawa 2011. Murawski R., Historia Katechezy, Katecheza w średniowieczu, Warszawa 2011. Sinka T., Zarys liturgiki, Kraków 2004. Zając M. (red.), Katecheza w parafii, Lublin 2016. Stala J. (red.), Historia katechezy i katechetyka fundamentalna, Tarnów 2010. Misiaszek K. (red), Katecheza dorosłych we wspólnocie Kościoła, Warszawa 2002. Nadolski B., Leksykon liturgii, Poznań 2006. Katechezy liturgiczne, https://www.youtube.com/playlist?list=PLk0vHS0XO3qCAhmFNwznzm4LI6E6lbjs8 [10.10.2018]. Hołodok S., Liturgia i katecheza, https://opoka.org.pl/biblioteka/T/TA/TAL/w_sluzbie_02_2010_lit_i_kat.html [15.10.2018]. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: i4kd87b Udział w ćwiczeniach - 6 godzin. Lektura zalecanej literatury - 10 godzin. Przygotowanie katechezy liturgicznej - 9 godziny. EK1 definiowany jako "posiada pogłębioną wiedzę na temat wychowania oraz nauczania dzieci i młodzież, a także edukacji i samowychowania dorosłych" nzal - nie posiada pogłębionej wiedzy na temat wychowania oraz nauczania dzieci i młodzieży, a także edukacji i samowychowania dorosłych; zal - pogłębił wiedzę o wychowaniu i nauczaniu dzieci, młodzieży i dorosłych oraz edukacji i samowychowaniu; EK2 definiowany jako "potrafi dokonać obserwacji i interpretacji różnych zjawisk społecznych; podjąć właściwe kroki w celu zapobiegania niewłaściwym zachowaniom oraz stymulowania zachowań prawidłowych i rozwojowych" nzal - nie potrafi prowadzić obserwacji i zinterpretować różnych zjawisk społecznych; podejmować właściwych kroków zapobiegawczych niewłaściwym zachowaniom, stymulować prawidłowych i rozwojowych zachowań; zal - obserwuje i interpretuje zjawiska społeczne, potrafi zapobiegać niewłaściwym zachowaniom, stymuluje zachowania prawidłowe i rozwojowe; EK3 definiowany jako "utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznokatechetycznej; odznacza się rozwagą, empatią i radością w działaniu pedagogiczno-katechetycznym, angażuje się i angażuje innych w projektowanie, planowanie i realizowanie działań pedagogiczno-katechetycznych" nzal - nie utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami praktyki pedagogiczno-katechetycznej, brak mu rozwagi, empatii i radości w działaniu, nie potrafi zaangażować siebie i innych w planowanie i realizowanie swoich działań; zal - odznacza się rozwagą i empatią z radością angażuje siebie i innych w planowanie i realizowanie swoich działań pedagogiczno-katechetycznych, utożsamia się z celami, zadaniami i wartościami realizowanymi w swojej pracy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Udział w ćwiczeniach (lista obecności) Lektura zaproponowanej literatury (ocenianie ciągłe) Przygotowanie katechezy liturgicznej Aktywne uczestnictwo w zajęciach (trzeba posiadać kamerę i mikrofon aby korzystać z aplikacji MS Teams) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.