Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Katecheza w służbie liturgii

General data

Course ID: WT-FW-CKS
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Katecheza w służbie liturgii
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia przygotowują uczestników do prowadzenia katechez o tematyce liturgicznej.

Full description: (in Polish)

Ćwiczenia mają za zadanie przybliżyć podstawowe wiadomości z liturgii i katechezy oraz podkreślić istotną rolę

wychowania liturgicznego. Pomóc w praktycznym przygotowaniu katechez liturgicznych.

Zagadnienia:

1. Zagadnienia wstępne. Literatura przedmiotu i dostępne źródła.

2. Pojęcie liturgii, podstawowe informacje.

3. Rys historyczny, rozwój liturgii.

4. Katecheza, pojęcie, historia, podstawowe założenia i cele.

5. Przykłady katechez liturgicznych.

6. Analiza katechez liturgicznych.

Bibliography: (in Polish)

Murawski R., Historia Katechezy, Katecheza w pierwszych wiekach, Warszawa 2011.

Murawski R., Historia Katechezy, Katecheza w średniowieczu, Warszawa 2011.

Sinka T., Zarys liturgiki, Kraków 2004.

Zając M. (red.), Katecheza w parafii, Lublin 2016.

Stala J. (red.), Historia katechezy i katechetyka fundamentalna, Tarnów 2010.

Misiaszek K. (red), Katecheza dorosłych we wspólnocie Kościoła, Warszawa 2002.

Nadolski B., Leksykon liturgii, Poznań 2006.

Katechezy liturgiczne, https://www.youtube.com/playlist?list=PLk0vHS0XO3qCAhmFNwznzm4LI6E6lbjs8 [10.10.2018].

Hołodok S., Liturgia i katecheza, https://opoka.org.pl/biblioteka/T/TA/TAL/w_sluzbie_02_2010_lit_i_kat.html [15.10.2018].

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: i4kd87b

Udział w ćwiczeniach - 6 godzin.

Lektura zalecanej literatury - 10 godzin.

Przygotowanie katechezy liturgicznej - 9 godziny.

EK1 definiowany jako "posiada pogłębioną wiedzę na temat wychowania oraz nauczania dzieci i młodzież, a także edukacji i

samowychowania dorosłych"

nzal - nie posiada pogłębionej wiedzy na temat wychowania oraz nauczania dzieci i młodzieży, a także edukacji i

samowychowania dorosłych;

zal - pogłębił wiedzę o wychowaniu i nauczaniu dzieci, młodzieży i dorosłych oraz edukacji i samowychowaniu;

EK2 definiowany jako "potrafi dokonać obserwacji i interpretacji różnych zjawisk społecznych; podjąć właściwe kroki w celu

zapobiegania niewłaściwym zachowaniom oraz stymulowania zachowań prawidłowych i rozwojowych"

nzal - nie potrafi prowadzić obserwacji i zinterpretować różnych zjawisk społecznych; podejmować właściwych kroków

zapobiegawczych niewłaściwym zachowaniom, stymulować prawidłowych i rozwojowych zachowań;

zal - obserwuje i interpretuje zjawiska społeczne, potrafi zapobiegać niewłaściwym zachowaniom, stymuluje zachowania

prawidłowe i rozwojowe;

EK3 definiowany jako "utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznokatechetycznej;

odznacza się rozwagą, empatią i radością w działaniu pedagogiczno-katechetycznym, angażuje się i

angażuje innych w projektowanie, planowanie i realizowanie działań pedagogiczno-katechetycznych"

nzal - nie utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami praktyki pedagogiczno-katechetycznej, brak mu rozwagi, empatii i

radości w działaniu, nie potrafi zaangażować siebie i innych w planowanie i realizowanie swoich działań;

zal - odznacza się rozwagą i empatią z radością angażuje siebie i innych w planowanie i realizowanie swoich działań

pedagogiczno-katechetycznych, utożsamia się z celami, zadaniami i wartościami realizowanymi w swojej pracy.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Udział w ćwiczeniach (lista obecności)

Lektura zaproponowanej literatury (ocenianie ciągłe)

Przygotowanie katechezy liturgicznej

Aktywne uczestnictwo w zajęciach (trzeba posiadać kamerę i mikrofon aby korzystać z aplikacji MS Teams)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)