New Testament - Catholic Epistles
General data
Course ID: | WT-FW-LK |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | New Testament - Catholic Epistles |
Name in Polish: | Nowy Testament - Listy katolickie |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Level of course: Elementary Objectives of the course: Many-sided introduction: literary, historical-critical, and theological, to the following New Testament writings: Jas, 1-2 Pt, Jude. Prerequisites: Knowledge of the content of the following New Testament writings: Jas, 1-2 Pt, Jude, is required. |
Full description: |
Course contents: Historical-critical introduction to the above mentioned NT books: ancient manuscripts, author, date and place of origin, historical ambience, ect. An attentive exegesis of short passages chosen from them. Assessment methods:final oral examination |
Bibliography: |
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu (Biblia Tysiąclecia), opr. zespół biblistów polskich z inicjatywy benedyktynów tynieckich, wyd. 5, Poznań 2000. Papieska Komisja Biblijna, Naród żydowski i jego Święte Pisma w Biblii chrześcijańskiej, tłum. R. Rubinkiewicz, Kielce 2002. Wprowadzenie w myśl i wezwanie ksiąg biblijnych, red. J. Frankowski, t. 10, Warszawa 1992 (tom w całości poświęcony jest zagadnieniu Pism Janowych i Listów Katolickich). S. Hałas, Pierwszy list św. Piotra, NKB NT XVII, Częstochowa 2007. J. Kozyra, List świętego Jakuba, NKB NT XVI, Częstochowa 2011. E. Szymanek, Wykład Pisma Świętego Nowego Testamentu, Poznań 1990 (strony 446-513 dotyczą Pism Janowych i Listów katolickich). rrington, Revelation, Sacra Pagina 16: Collegeville 1993. P. J. Hartin, James, Sacra Pagina 14: Collegeville 2003. J. Painter, 1,2,3 John, Sacra Pagina 18: Collegeville 2002. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1 – student charakteryzuje podstawowe tematy teologicznelistów katolickich EK 2 – student opisuje adresatów, czas i miejsce powstania poszczególnych pism; EK 3 – student ma podstawową wiedzę na temat życia i działalności autorów pism. Umiejętności: EK 4 – student posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania i interpretowania listów katolickich EK 5 – student potrafi prezentować zastosowanie teologii listów katolickich w celu rozwiązywania konkretnych problemów moralnych współczesności. Kompetencje społeczne: EK 6 – student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (intelektualnego i religijno-duchowego). EK 7 – student docenia znaczenie nauki zawartej w listach katolickich w projektowaniu i realizowaniu działań na rzecz moralnego rozwoju społeczeństwa. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie wszystkich założonych efektów kształcenia. Metoda weryfikacji efektów kształcenia: zaliczenie wejściówek ze znajomości treści listów katolickich w trakcie trwania semestru oraz egzamin końcowy (w formie testu otwartego) na koniec semestru. O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje wynik zaliczenia wejściówek i kolokwium końcowego (w formie testu), przy czym ocena z wejściówek to 30% całości oceny, a ocena z kolokwium (testu) to 70% całości oceny. Kolokwium w formie testu podlega ocenie według następującego sposobu podliczania punktacji: 0-59% - NDST (2) 60-66% - DST (3) 67-76% - DST+ (3+) 77-86% - DB (4) 87-94% - DB+ (4+) 95-100% - BDB (5). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.