Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Pedagogy

General data

Course ID: WT-FW-PE
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Pedagogy
Name in Polish: Pedagogika w praktyce szkolnej
Organizational unit: Institute of General Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) TnMA_W07 - ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych, a także pastoralno- charytatywnych

TnMA_W11 - ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych

TnMA_U01 - potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej i katechetycznej

TnMA_U02 - potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w powiązaniu z teologią w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, katechetycznych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

TnMA_K01 - ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogiczno-katechetycznych w środowisku społecznym i eklezjalnym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w zakresie katechezy szkolnej i pozaszkolnej; angażuje się we współpracę

TnMa_K06 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, planuje i wykonuje działania pedagogiczno-katechetyczne

TnMa_K07 - utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogiczno-katechetycznej; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowanie, planowanie i realizowanie działań pedagogiczno-katechetycznych

Preliminary Requirements:

(in Polish) potrzeba rozwijania swojej wiedzy i kompetencji do pracy dydaktycznej oraz podstawowa wiedza z zakresu filozofii i metodologii pracy umysłowej

Full description: (in Polish)

Przedmiot ma na celu uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki, nauczania i wychowania. W ramach zajęć podjęte będą kwestie skutecznego prowadzenia procesu wychowawczego i dydaktycznego z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych ucznia i wychowanka. Zostaną także zaprezentowane założenia pedagogiki chrześcijańskiej.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W1 - student dysponuje wiedzą specjalistyczną z zakresu pedagogiki szkolnej

W2 - student zna zasady i reguły dydaktyki szkolnej

U1 - student posiada umiejętności związane ze skutecznym wychowaniem

K1 - student posiada kompetencje konieczne do rozpoznania potrzeb rozwojowych ucznia

K2 - student potrafi stosować założenia pedagogiki chrześcijańskiej w praktyce szkolnej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Efekt W1:

- na ocenę bardzo dobrą student potrafi zaprezentować główne założenia pedagogiki szkolnej i wejść w głąb tych zagadnień;

- na ocenę dobrą student potrafi jedynie zaprezentować założenia pedagogiki szkolnej;

- na ocenę dostateczną student potrafi zaprezentować jedynie niektóre założenia pedagogiki szkolnej.

Efekt W2:

- na ocenę bardzo dobrą student potrafi wymienić i opisać wszystkie zasady i reguły dydaktyki szkolnej;

- na ocenę dobrą student potrafi tylko wymienić wszystkie zasady i reguły dydaktyki szkolnej;

- na ocenę dostateczną student potrafi wymienić tylko niektóre zasady i reguły dydaktyki szkolnej;

Efekt U1:

- na ocenę bardzo dobrą student zna i potrafi stosować w praktyce umięjętności związane ze skutecznym wychowaniem;

- na ocenę dobrą student jedynie zna umięjętności związane ze skutecznym wychowaniem;

- na ocenę dostateczną student zna jedynie niektóre umiejętności związane ze skutecznym wychowaniem.

Efekt K1:

- na ocenę bardzo dobrą student potrafi szczegółowo omówić i rozpoznać potrzeby rozwojowe ucznia;

- na ocenę dobrą student potrafi szczegółowo omówić potrzeby rozwojowe ucznia;

- na ocenę dostateczną student potrafi ogólnie omówić potrzeby rozwojowe ucznia.

Efekt K2:

- na ocenę bardzo dobrą student zna i potrafi zastosować założenia pedagogiki chrześcijańskiej w praktyce szkolnej;

- na ocenę dobrą student jedynie zna założenia pedagogiki chrześcijańskiej;

- na ocenę dostateczną student zna niektóre założenia pedagogiki chrześcijańskiej.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours more information
Coordinators: Mateusz Tutak
Group instructors: Mateusz Tutak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Aktywny udział w wykładach: 15 godzin

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz

Przygotowanie do testów zaliczających: 20 godzin

Konsultacje z prowadzącym: 5 godzin


Razem 70 godzin = 3 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-15 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)