Pedagogy
General data
Course ID: | WT-FW-PE |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Pedagogy |
Name in Polish: | Pedagogika w praktyce szkolnej |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) TnMA_W07 - ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych, a także pastoralno- charytatywnych TnMA_W11 - ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych TnMA_U01 - potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej i katechetycznej TnMA_U02 - potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w powiązaniu z teologią w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, katechetycznych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań TnMA_K01 - ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogiczno-katechetycznych w środowisku społecznym i eklezjalnym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w zakresie katechezy szkolnej i pozaszkolnej; angażuje się we współpracę TnMa_K06 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, planuje i wykonuje działania pedagogiczno-katechetyczne TnMa_K07 - utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogiczno-katechetycznej; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowanie, planowanie i realizowanie działań pedagogiczno-katechetycznych |
Preliminary Requirements: | (in Polish) potrzeba rozwijania swojej wiedzy i kompetencji do pracy dydaktycznej oraz podstawowa wiedza z zakresu filozofii i metodologii pracy umysłowej |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot ma na celu uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki, nauczania i wychowania. W ramach zajęć podjęte będą kwestie skutecznego prowadzenia procesu wychowawczego i dydaktycznego z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych ucznia i wychowanka. Zostaną także zaprezentowane założenia pedagogiki chrześcijańskiej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W1 - student dysponuje wiedzą specjalistyczną z zakresu pedagogiki szkolnej W2 - student zna zasady i reguły dydaktyki szkolnej U1 - student posiada umiejętności związane ze skutecznym wychowaniem K1 - student posiada kompetencje konieczne do rozpoznania potrzeb rozwojowych ucznia K2 - student potrafi stosować założenia pedagogiki chrześcijańskiej w praktyce szkolnej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekt W1: - na ocenę bardzo dobrą student potrafi zaprezentować główne założenia pedagogiki szkolnej i wejść w głąb tych zagadnień; - na ocenę dobrą student potrafi jedynie zaprezentować założenia pedagogiki szkolnej; - na ocenę dostateczną student potrafi zaprezentować jedynie niektóre założenia pedagogiki szkolnej. Efekt W2: - na ocenę bardzo dobrą student potrafi wymienić i opisać wszystkie zasady i reguły dydaktyki szkolnej; - na ocenę dobrą student potrafi tylko wymienić wszystkie zasady i reguły dydaktyki szkolnej; - na ocenę dostateczną student potrafi wymienić tylko niektóre zasady i reguły dydaktyki szkolnej; Efekt U1: - na ocenę bardzo dobrą student zna i potrafi stosować w praktyce umięjętności związane ze skutecznym wychowaniem; - na ocenę dobrą student jedynie zna umięjętności związane ze skutecznym wychowaniem; - na ocenę dostateczną student zna jedynie niektóre umiejętności związane ze skutecznym wychowaniem. Efekt K1: - na ocenę bardzo dobrą student potrafi szczegółowo omówić i rozpoznać potrzeby rozwojowe ucznia; - na ocenę dobrą student potrafi szczegółowo omówić potrzeby rozwojowe ucznia; - na ocenę dostateczną student potrafi ogólnie omówić potrzeby rozwojowe ucznia. Efekt K2: - na ocenę bardzo dobrą student zna i potrafi zastosować założenia pedagogiki chrześcijańskiej w praktyce szkolnej; - na ocenę dobrą student jedynie zna założenia pedagogiki chrześcijańskiej; - na ocenę dostateczną student zna niektóre założenia pedagogiki chrześcijańskiej. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
WYK
|
Type of class: |
Lectures, 15 hours
|
|
Coordinators: | Mateusz Tutak | |
Group instructors: | Mateusz Tutak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Aktywny udział w wykładach: 15 godzin Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz Przygotowanie do testów zaliczających: 20 godzin Konsultacje z prowadzącym: 5 godzin Razem 70 godzin = 3 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | (unknown) | |
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.