Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Troska o autorytet wychowawczy

General data

Course ID: WT-KRS-TA
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Troska o autorytet wychowawczy
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0.50 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Znajomość podstawowych terminów teologicznych i pedagogicznych.

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest pokazanie roli autorytetu w procesie wychowania.

Full description: (in Polish)

Udział w zajęciach ma dostarczyć studencką wiedzy na temat autorytetu w procesie wychowania. Poruszane są następujące zagadnienia:

1. Rola i znaczenie autorytetu w wychowaniu

2. Jak budować autorytet wychowawcy?

3. Etapy rozwoju człowieka a akceptacja autorytetów

Bibliography: (in Polish)

1. T. Kopiczko, Troska o autorytet w wychowaniu do wiary wobec współczesnych wyzwań kulturowych, „Studia Gilsoniana” 10 (2021) 3, s. 691-710.

2. J. Tarnowski, Jak wychowywać?, Warszawa 1993.

3. Zimny, J., Zasady chrześcijańskiego wychowania, http://www.pedkat.pl/index.php/255-ks-zimny-jan-zasady-chrzescijanskiego-wychowania. .

4. I. Jazukiewicz, Meandry autorytetu w wychowaniu, Studia z Teorii Wychowania PAN 2/1 (2), s. 53-62.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia zajęć jest:

obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.

Zaliczenie odbędzie się na podstawie kolokwium ustnego ze studentem.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 2 hours more information
Coordinators: Tomasz Kopiczko
Group instructors: Tomasz Kopiczko
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
Lectures - credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 2 hours more information
Coordinators: Tomasz Kopiczko
Group instructors: Tomasz Kopiczko
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - credit
Lectures - credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)