(in Polish) Ćwiczenia: Maryjność w życiu wybranych świętych
General data
Course ID: | WT-P-FW-M-ĆMŻWŚ |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Ćwiczenia: Maryjność w życiu wybranych świętych |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Doktoranci mają przygotować i przeprowadzić ćwiczenia na temat czci i kultu Najświętszej Maryi Panny w życiu wybranych świętych. Ukazując sylwetkę danej Świętej lub Świętego mają pokazać, jak pobożność maryjna wpłynęła na ich życie i świętość, jakie formy tej pobożności przekazali innym oraz które z tych form są dzisiaj szczególnie aktualne. |
Full description: |
(in Polish) 1. Myśl mariologiczna i maryjna w życiu i nauczaniu bł. Jana Dunsa Szkota. 2. Maryja u św. Alfonsa Marii Liguoriego. 3. Maryja w życiu bł. Ks. Johna Henry`ego Newmana. 4. Maryjność w życiu bł. Honorata Koźmińskiego. 5. Maryja i pobożność maryjna św. Józefa Sebastiana Pelczara. 6. Maryja w życiu św. s. Faustyny Kowalskiej. 7. Maryjność św. Maksymiliana Marii Kolbego. 8. Maryja w życiu św. Urszuli Ledóchowskiej. 9. Pobożność maryjna w życiu Sługi Bożego Kardynała Stefana Wyszyńskiego. 10. Maryja w życiu św. Jana Pawła II. |
Bibliography: |
(in Polish) W zależności od przygotowanego zagadnienia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii systematycznej, zwłaszcza fundamentalnej, dogmatycznej i moralnej. Potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej. Posiada umiejętności badawcze w zakresie teologii, obejmujące zwłaszcza analizę tekstów filozoficznych, biblijnych i teologicznych, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów. Posiada umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych, z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych. Ma krytyczną świadomość poziomu własnej dojrzałości osobowej, nabytej wiedzy i umiejętności. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Dyskusja oceniająca wśród uczestników i ostateczna ocena koordynatora praktyk. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.