(in Polish) Podmioty duszpasterstwa
General data
Course ID: | WT-P-FW-PD |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Podmioty duszpasterstwa |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Słuchacz zna podstawowe różnice w tożsamości, rolach i zadaniach podmiotów duszpasterstwa |
Full description: |
(in Polish) Celem wykładu jest uporządkowanie wiedzy na temat trzech podmiotów duszpasterstwa, czyli osób duchownych, zakonnych i świeckich. Szczególna uwaga zostanie skupiona na ostatnim z tych podmiotów. Podczas wykładu zostanie zwrócona uwaga na podobieństwa i różnice dotyczące każdego z nich oraz przybliżona literatura pastoralna na ich temat. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W1 - ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę i twórczo stosować ją w swojej działalności; W2 - zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa i współczesne nauczanie dotyczące nich; W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe dla każdego podmiotu; U1 - posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa; U2 - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzę z różnych dyscyplin; U3 - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań; KS1 - rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny; KS2 - potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W1: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę i twórczo stosować ją w swojej działalności; - na ocenę dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę ale nie potrafi twórczo stosować jej w swojej działalności; - na ocenę dostateczną słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, ale nie widzi potrzeby jej rozwijania i stosowania w swojej działalności. W2 - na ocenę bardzo dobrą słuchacz zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa i współczesne nauczanie dotyczące nich; - na ocenę dobrą słuchacz zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa, ale nie orientuje się we współczesnym nauczaniu na ich temat; - na ocenę dostateczną słuchacz zna terminologię właściwą tylko dla jednego z podmiotów duszpasterstwa. W3 - na ocenę bardzo dobrą słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe dla każdego podmiotu; - na ocenę dobrą słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego ale nie orientuje się w zagrożeniach właściwych dla każdego podmiotu; - na ocenę dostateczną słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe tylko dla jednego podmiotu. U1: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa; - na ocenę dobrą słuchacz posiada podstawowe umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa; - na ocenę dostateczną słuchacz posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących tylko jednego z podmiotów duszpasterstwa. U2: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzę z różnych dyscyplin; - na ocenę dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze ale nie potrafi integrować wiedzy z różnych dyscyplin; - na ocenę dostateczną słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę, ale nie potrafi poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzy z różnych dyscyplin. U3: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań; - na ocenę dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, ale nie potrafi formułować wniosków oraz tworzyć syntetycznych podsumowań; - na ocenę dostateczną słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania ale nie potrafi dyskutować na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, formułować wniosków oraz tworzyć syntetycznych podsumowań. KS1: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny; - na ocenę dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów ale nie widzi potrzeby samodzielnego i krytycznego uzupełniania wiedzy i umiejętności, rozszerzonych o wymiar interdyscyplinarny; - na ocenę dostateczną słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, ale nie potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. KS2: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki; - na ocenę dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania, ale nie potrafi przewidywać ich skutki; - na ocenę dostateczną słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, ale nie potrafi określać priorytetów właściwych dla każdego z nich, służących realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki. |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 15 hours
|
|
Coordinators: | Mateusz Tutak | |
Group instructors: | Mateusz Tutak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Aktywny udział w wykładach: 30 godzin Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz Przygotowanie do odpowiedzi zaliczającej: 10 godzin Konsultacje z prowadzącym: 5 godzin Razem 75 godzin = 3 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.