Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Podmioty duszpasterstwa

General data

Course ID: WT-P-FW-PD
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Podmioty duszpasterstwa
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Słuchacz zna podstawowe różnice w tożsamości, rolach i zadaniach podmiotów duszpasterstwa

Full description: (in Polish)

Celem wykładu jest uporządkowanie wiedzy na temat trzech podmiotów duszpasterstwa, czyli osób duchownych, zakonnych i świeckich. Szczególna uwaga zostanie skupiona na ostatnim z tych podmiotów. Podczas wykładu zostanie zwrócona uwaga na podobieństwa i różnice dotyczące każdego z nich oraz przybliżona literatura pastoralna na ich temat.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W1 - ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę i twórczo stosować ją w swojej działalności;

W2 - zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa i współczesne nauczanie dotyczące nich;

W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe dla każdego podmiotu;

U1 - posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa;

U2 - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzę z różnych dyscyplin;

U3 - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań;

KS1 - rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;

KS2 - potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W1:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę i twórczo stosować ją w swojej działalności;

- na ocenę dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, jest w stanie rozwijać tę wiedzę ale nie potrafi twórczo stosować jej w swojej działalności;

- na ocenę dostateczną słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat podmiotów duszpasterstwa, ale nie widzi potrzeby jej rozwijania i stosowania w swojej działalności.

W2

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa i współczesne nauczanie dotyczące nich;

- na ocenę dobrą słuchacz zna terminologię właściwą dla każdego z podmiotów duszpasterstwa, ale nie orientuje się we współczesnym nauczaniu na ich temat;

- na ocenę dostateczną słuchacz zna terminologię właściwą tylko dla jednego z podmiotów duszpasterstwa.

W3

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe dla każdego podmiotu;

- na ocenę dobrą słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego ale nie orientuje się w zagrożeniach właściwych dla każdego podmiotu;

- na ocenę dostateczną słuchacz zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz zagrożenia właściwe tylko dla jednego podmiotu.

U1:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa;

- na ocenę dobrą słuchacz posiada podstawowe umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących podmiotów duszpasterstwa;

- na ocenę dostateczną słuchacz posiada umiejętności badawcze w zakresie analizy i interpretacji tekstów dotyczących tylko jednego z podmiotów duszpasterstwa.

U2:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzę z różnych dyscyplin;

- na ocenę dobrą słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze ale nie potrafi integrować wiedzy z różnych dyscyplin;

- na ocenę dostateczną słuchacz umie samodzielnie zdobywać wiedzę, ale nie potrafi poszerzać umiejętności badawcze oraz integrować wiedzy z różnych dyscyplin.

U3:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań;

- na ocenę dobrą słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz zaczerpniętych z literatury, ale nie potrafi formułować wniosków oraz tworzyć syntetycznych podsumowań;

- na ocenę dostateczną słuchacz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania ale nie potrafi dyskutować na tematy dotyczące podmiotów duszpasterstwa, formułować wniosków oraz tworzyć syntetycznych podsumowań.

KS1:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny;

- na ocenę dobrą słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów ale nie widzi potrzeby samodzielnego i krytycznego uzupełniania wiedzy i umiejętności, rozszerzonych o wymiar interdyscyplinarny;

- na ocenę dostateczną słuchacz rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się jako podmiot duszpasterstwa, ale nie potrafi inspirować i organizować proces kształcenia innych podmiotów oraz samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny.

KS2:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki;

- na ocenę dobrą słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, określać priorytety właściwe dla każdego z nich, służące realizacji określonego zadania, ale nie potrafi przewidywać ich skutki;

- na ocenę dostateczną słuchacz potrafi współdziałać i pracować z podmiotami duszpasterstwa, ale nie potrafi określać priorytetów właściwych dla każdego z nich, służących realizacji określonego zadania i przewidywać ich skutki.

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours more information
Coordinators: Mateusz Tutak
Group instructors: Mateusz Tutak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Aktywny udział w wykładach: 30 godzin

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30 godz

Przygotowanie do odpowiedzi zaliczającej: 10 godzin

Konsultacje z prowadzącym: 5 godzin


Razem 75 godzin = 3 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)