Analysis of mystical texts in the early Middle Ages.
General data
Course ID: | WT-R-AMTS |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Analysis of mystical texts in the early Middle Ages. |
Name in Polish: | Analiza mistycznych tekstów we wczesnym średniowieczu |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
Course homepage: | http://r70j7vv |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Wykłady obejmują omówienie dorobku mistycznej literatury wczesnego średniowiecza. Celem zajęć jest prezentacja procesów życia mistycznego. Dokonuje się tego przez analizę wybranych tekstów mistyki tych okresów. |
Full description: |
(in Polish) 1.Teksty piśmiennicze wczesnego średniowiecza. 2. Mistyka wczesnego średniowiecza. 3. Przedstawiciele wczesnego średniowiecza. 4. Bojaźń Boża – element mistycznego średniowiecza. 5. Słuchanie – element mistycznego średniowiecza. 6. Posłuszeństwo – element mistycznego średniowiecza. 7. Discretio – element mistycznego średniowiecza. 8. Pokora – element mistycznego średniowiecza. 9. Miłość – element mistycznego średniowiecza. 10. Modlitwa i liturgia – element mistycznego średniowiecza. 11. Praca – element mistycznego średniowiecza. 12. Św. Grzegorz Wielki. 13. Regula Pastoralis – miejscem średniowiecznego mistycyzmu. 14. Antiphonarius (chorał) – miejscem średniowiecznego mistycyzmu. 15. Słowo Boże a życie duchowe. |
Bibliography: |
(in Polish) Reguła św. Benedykta; Św. Grzegorz: Regula Pastoralis; Antiphonarius (chorał)Homilie (kazania); B. Calati; R. Gergoire; A. Blasucci, Duchowość średniowiecza. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) kod przedmiotu: mstims 1kbnwf8 1)wiedza Ek_1: potrafi kompetentnie korzystać z terminologii i zna zagadnienia poruszane w ramach mistycznych tekstów we wczesnym średniowieczu - na ocenę 2 (ndst) nie zna podstawowych terminów z zakresu "dróg" zjednoczenia człowieka z Bogiem - na ocenę 3 (dost) poprawnie wykorzystuje podstawowe terminy i przedstawia podstawowe zagadnienia z zakresu teologii mistycznej w ujęciu historycznym - na ocenę 4 (db) potrafi przedstawić podstawowe zagadnienia związane z mistycznym zjednoczenia człowieka z Bogiem z uwzględnieniem przyjętych schematów |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1)wiedza Ek_1: potrafi kompetentnie korzystać z terminologii i zna zagadnienia poruszane w ramach mistycznych tekstów we wczesnym średniowieczu - na ocenę 2 (ndst) nie zna podstawowych terminów z zakresu "dróg" zjednoczenia człowieka z Bogiem - na ocenę 3 (dost) poprawnie wykorzystuje podstawowe terminy i przedstawia podstawowe zagadnienia z zakresu teologii mistycznej w ujęciu historycznym - na ocenę 4 (db) potrafi przedstawić podstawowe zagadnienia związane z mistycznym zjednoczenia człowieka z Bogiem z uwzględnieniem przyjętych schematów - na ocenę 5 (bdb) potrafi wykorzystywać zdobyte pojęcia i wiedzę historyczną dla oceny rożnych współczesnych sposobów mówienia o mistycznych tekstach w średniowieczu 2) umiejętności Ek-2: potrafi prezentować i dyskutować o wynikach swych badań; - na ocenę 2 (ndst) nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swych badań - na ocenę 3 (dost) poprawnie prezentuje podstawowe zagadnienia o mistycznym zjednoczeniu człowieka z Bogiem na ocenę 4 (db) efektywnie prezentuje zdobytą wiedzę, dokonuje analiz i porównań na ocenę 5 (bdb) - potrafi efektywnie prezentować i analizować zdobytą wiedzę 3) kompetencje społeczne Ek-3: ocenia wartość propozycji zjednoczenia człowieka z Bogiem w kontekście mistycznych tekstów wczesnego średniowiecza na ocenę 2 (ndst) nie dostrzega wpływu rozumienia przez człowieka procesu zjednoczenia z Bogiem w jego postrzeganiu rzeczywistości na ocenę 3 (dost) pobieżnie analizuje zagadnienie mistycznych tekstów we wczesnym średniowieczu, które są zawarte w omawianych tekstach, często odwołując się do wiedzy popularnej, przytaczając funkcjonujące w otaczającej go rzeczywistości schematy myślowe na ocenę 4(db) dostrzega zachodzące procesy społeczne i w ich kontekście potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy, podejmuje sensowne, świadome decyzje na ocenę 5 (bdb) uważnie śledzi zachodzące zmiany, formułuje wnioski i samodzielne twierdzenia |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.