Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The apology of Christianity towards the new atheism

General data

Course ID: WT-R-APA
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: The apology of Christianity towards the new atheism
Name in Polish: Apologia chrześcijańska wobec nowego ateizmu
Organizational unit: Institute of General Theology
Course groups:
Course homepage: http://xmj2cr5
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

advanced

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Studenci rozpoznają główne idee nowego ateizmu oraz dokonują wobec nich apologii chrześcijaństwa

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA: Student...

1. definiuje pojęcie ruchu nowego ateizmu, wymienia jego formy oraz opisuje je.

2. zna argumenty apologijne wobec nowego ateizmu.

3. rozróżnia poszczególne nurty nowego ateizmu i główne wątki chrześcijańskiej apologii.

4. odtwarza etapy historycznego rozwoju nowego ateizmu i opisuje je.

5. wymienia główne elementy apologii chrześcijaństwa.

UMIEJĘTNOŚCI: Student...

1. analizuje aktualne relacje pomiędzy apologią a nowym ateizmem.

2. dowodzi na podstawie tekstów źródłowych, że nowy ateizm jest ideologią.

3. uzasadnia racje chrześcijaństwa.

4. rozpoznaje historyczne przyczyny powstania nowego ateizmu.

5. wyprowadza wnioski praktyczne dla duszpasterstwa na podstawie tekstów apologijnych.

KOMPETENCJE: Student...

1. zachowuje krytycyzm w ocenie nowego ateizmu .

2. nie odczuwa lęku przed spotkaniem z tym, którzy są zwolennikami nowego ateizmu

3. angażuje się osobiście w apologię chrześcijaństwa.

4. posiada ugruntowaną świadomość istoty chrześcijaństwa.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Uczestnicy ćwiczeń przygotowują prezentację i moderują dyskusję, co stanowi podstawę do zaliczenia przedmiotu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)