Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Filozofia dialogu i moralności w ujęciu Ferdinanda Ebnera

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-R-FFE
Kod Erasmus / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Filozofia dialogu i moralności w ujęciu Ferdinanda Ebnera
Jednostka: Instytut Teologii Ogólnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Punkty ECTS:


Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Skrócony opis:

Filozofia dialogu, czy filozofia spotkania rozwinęła się na początku XX wieku. Natomiast prekursorem myśli dialogicznej był Ferdynand Ebner, który szukał podstaw relacji międzyludzkich i spotkania, także w perspektywie moralnej. Wraz z upływem czasu filozofia dialogu stała się coraz bardziej znacząca i obecnie jest przedmiotem badań takich dziedzin jak: filozofia, pedagogika, literatura, socjologia, czy nauki teologiczne. Początki filozofii dialogu, które są mało znane, powstawały zarówno na gruncie religii żydowskiej jak i chrześcijańskiej. Filozofowie zajmujący się dialogiem i spotkaniem, tacy jak: Ferdynand Ebner, Franz Rosenzweig, Martin Buber czy Józef Tischner byli ludźmi głęboko wierzącymi, stąd często w swoich koncepcjach nawiązywali do Boga i moralności.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

a) wiedza

EK 1. Zna specyfikę koncepcji filozofii dialogu F. Ebnera

EK 2. Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie problematyki filozofii dialogu i spotkania na podstawie myśli Ebnera

b) umiejętności

EK 3. Potrafi wskazać główne elementy filozofii dialogu Ebnera

EK 4. Potrafi wskazać inspiracje religijne w filozofii dialogu Ebnera

c) kompetencje społeczne

EK 5. Docenia znaczenie filozofii dialogu w relacjach międzyludzkich

EK 6. Rozumie wpływ filozofii dialogu na otaczającą rzeczywistość

Opis ECTS:

- 30 godz. - aktywne uczestnictwo w wykładach

- 15 godz. - przygotowanie do wykładu

- 5 godz. - konsultacje z prowadzącym wykład

- 20 godz. przygotowanie do kolokwium

razem: 70 godz., 3 ECTS

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)