Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Bogowie hinduscy

General data

Course ID: WT-RE-BH
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Bogowie hinduscy
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem wykładów jest zapoznanie się z koncepcją „boga”, „bóstw” w religiach hinduskich, począwszy od religii wedyjskiej a skończywszy na czasach współczesnych.

Full description: (in Polish)

Zakres tematów:

Koncepcja „boga” w religii wedyjskiej;

Główni „bogowie” w religii wedyjskiej;

Koncepcja „boga” w monizmie

Wisznuizm śiwaizm, siaktyzm;

Koncepcja „Boga” w neohinduizmie.

Bibliography: (in Polish)

M. Jakimowicz – Shah, Metamorfozy bogów indyjskich, Warszawa 1983.

M. Jakimowicz – Shah, A. Jakimowicz, Mitologia indyjska, Warszawa 1986.

J. Jurewicz, O imionach i kształtach Jednego. Monizm indyjskiej filozofii Tradycji, Warszawa 1994.

A. Krawczyk, Mitologia starożytnej Indii, Warszawa 1986.

E. Słuszkiewicz, Pradzieje i legendy Indii, Warszawa 1980.

H. Wałówka, Kult zmarłych w Indiach starożytnych. Studia z etnografii Indii, Wrocław 1973.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1. Na płaszczyźnie wiedzy: adepci wykładów zapoznają się z drogami zbawienia oferowanymi przez Buddę i główne nurty buddyzmu, jakie rozwinęły się w historii tej religii: hinajana, mahajana, wadżrajana.

2. Na płaszczyźnie umiejętności: studenci poprawnie rozróżniają specyfikę i odrębność poszczególnych "ścieżek zbawienia" oferowanych przez różne szkoły buddyjskie: potrafią opracować bardziej szczegółowe tematy z tego obszaru wiedzy; poprawnie korzystają z literatury źródłowej.

3. Na płaszczyźnie kompetencji: adepci wykładów nabierają zdolności w zakresie komparatystyki religijnej; zachowują ostrożność w ocenie buddyzmu jako specyficznego fenomenu religijnego; chętnie dyskutują i podejmują się opracowań zagadnień na temat buddyzmu.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na wykładach i aktywne w nich uczestniczenie. Nieobecność będzie miała wpływ na ocenę końcową. Znajomość literatury przedmiotu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)