Interreligious dialogue
General data
Course ID: | WT-RE-DM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Interreligious dialogue |
Name in Polish: | Dialog międzyreligijny |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zarówno przekazanie podstawowych wiadomości o dialogu międzyreligijnym oraz przygotowanie do podjęcia i kontynuowania dzieła dialogu . Wykład ma ukształtować w słuchaczu postawę dowartościowania własnej religii oraz otwartości wobec wyznawców innych religii. |
Full description: |
(in Polish) 1. Podstawowe pojęcia i literatura 2. Potrzeba dialogu – racje antropologiczne i socjologiczne 3. Potrzeba dialogu – racje teologiczne 4. Biblijne podstawy dialogu 5. Dialog w tradycji patrystycznej i współczesnej 6. Dialog jako wartość sama w sobie 7. Dialog a przepowiadanie Ewangelii 8. Cechy dialogu 9. Tematy dialogu 10. Przeszkody dialogu 11. Formy dialogu 12. Owoce dialogu 13. Dialog chrześcijaństwa z judaizmem 14. Dialog chrześcijaństwa z islamem 15. Dialog chrześcijaństwa z religiami tradycyjnymi |
Bibliography: |
(in Polish) Budzik S., Kijas Z., Uniwersalizm chrześcijaństwa a pluralizm religii, Tarnów 2000. Dialog i przepowiadanie. Dokument Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego oraz Kongregacji Ewangelizacji Ludów, NURT SVD (1993) nr 3, s. 75-106. Kamykowski Ł., Pojęcie dialogu w Kościele katolickim. Wnioski z doświadczeń Kościoła w XX wieku, Kraków 2003. Sobór Watykański II, Konstytucje. Dekrety. Deklaracje. Tekst polski. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002. Urban J., Dialog międzyreligijny w posoborowych dokumentach Kościoła, Opole 1999. Zimoń H. (red.), Dialog międzyreligijny, Lublin 2004. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK 1 (por. TMA_W08) zna główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej, katechetycznej i charytatywnej Kościoła katolickiego, dialogu ekumenicznego i i międzyreligijnego EK 2 (por. RL_U03) słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji EK 3 (por. RL_U10) posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów EK 4 (por. RL_K02) jest otwarty na nowe idee i gotowy do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów EK 5 (por. RL_K09) ma świadomość znaczenia pluralizmu religijnego dla światowego dziedzictwa kulturowego i społecznego Udział w wykładach: 30 godz., praca własna studenta: 30 godz., przygotowanie do egzaminu: 15 godz. - w sumie 75 godz. (3 punkty ETCS) dla jednego semestru |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK 1, EK 2 - 2 nie zna głównych zasad działalności dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego, 3 - zna główne zasady działalności katechetycznej i charytatywnej Kościoła katolickiego, 4 - zna główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej, katechetycznej i charytatywnej Kościoła katolickiego, dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego oraz rozumie konieczność dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego, 5 - porusza się bardzo dobrze w zagadnieniu działalności ewangelizacyjnej, zna specyfikę Kościoła katolickiego w aspekcie jego działalności katechetycznej i charytatywnej, umie wskazać konieczność dialogu międzyreligijnego w kontekście współczesności EK 3, EK4 - 2 nie jest wstanie posługiwać się zdobyta wiedzą dotyczącą poglądów prezentowanych autorów i tworzyć na ich podstawie własnych opinii, 3 - jest w stanie przy wykorzystaniu poglądów innych autorów merytorycznie argumentować zmianę swoich poglądów dotyczących świata zewnętrznego i nowych idei, 4 - przyswaja sobie nowe idee, potrafi merytorycznie argumentować i dobrze prezentować poglądy poznawanych autorów, 5 - bardzo dobrze argumentuje i uzasadnia zmiany dokonujące się w otaczającym świecie i potrafi wskazywać autorów tych idei EK 5 - 2 nie ma świadomości pluralizmu religijnego, 3 - ma świadomość pluralizmu religijnego oraz potrafi wskazać jego znaczenie dla dziedzictwa kulturowego i społecznego, 4 - dobrze opisuje pluralizm religijny na świecie i potrafi wskazać jego znaczenie dla życia kulturalnego i społecznego, 5 - bardzo dobrze wskazuje potrzebę istnienia dialogicznego różnych religii w aspekcie kultury i życia społecznego Ocena końcowa: zależna od realizacji efektów kształcenia EK1 - 20%, EK2 - 20%, EK3 - 20%, EK4 - 20%, EK5 - 20%. Metoda zaliczenia egzamin ustny |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.