Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Interreligious dialogue

General data

Course ID: WT-RE-DM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Interreligious dialogue
Name in Polish: Dialog międzyreligijny
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zarówno przekazanie podstawowych wiadomości o dialogu międzyreligijnym oraz przygotowanie do podjęcia i kontynuowania dzieła dialogu . Wykład ma ukształtować w słuchaczu postawę dowartościowania własnej religii oraz otwartości wobec wyznawców innych religii.

Full description: (in Polish)

1. Podstawowe pojęcia i literatura

2. Potrzeba dialogu – racje antropologiczne i socjologiczne

3. Potrzeba dialogu – racje teologiczne

4. Biblijne podstawy dialogu

5. Dialog w tradycji patrystycznej i współczesnej

6. Dialog jako wartość sama w sobie

7. Dialog a przepowiadanie Ewangelii

8. Cechy dialogu

9. Tematy dialogu

10. Przeszkody dialogu

11. Formy dialogu

12. Owoce dialogu

13. Dialog chrześcijaństwa z judaizmem

14. Dialog chrześcijaństwa z islamem

15. Dialog chrześcijaństwa z religiami tradycyjnymi

Bibliography: (in Polish)

Budzik S., Kijas Z., Uniwersalizm chrześcijaństwa a pluralizm religii, Tarnów 2000.

Dialog i przepowiadanie. Dokument Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego oraz Kongregacji Ewangelizacji Ludów, NURT SVD (1993) nr 3, s. 75-106.

Kamykowski Ł., Pojęcie dialogu w Kościele katolickim. Wnioski z doświadczeń Kościoła w XX wieku, Kraków 2003.

Sobór Watykański II, Konstytucje. Dekrety. Deklaracje. Tekst polski. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002.

Urban J., Dialog międzyreligijny w posoborowych dokumentach Kościoła, Opole 1999.

Zimoń H. (red.), Dialog międzyreligijny, Lublin 2004.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK 1 (por. TMA_W08) zna główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej, katechetycznej i charytatywnej Kościoła katolickiego, dialogu ekumenicznego i i międzyreligijnego

EK 2 (por. RL_U03) słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji

EK 3 (por. RL_U10) posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów

EK 4 (por. RL_K02) jest otwarty na nowe idee i gotowy do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów

EK 5 (por. RL_K09) ma świadomość znaczenia pluralizmu religijnego dla światowego dziedzictwa kulturowego i społecznego

Udział w wykładach: 30 godz., praca własna studenta: 30 godz., przygotowanie do egzaminu: 15 godz. - w sumie 75 godz. (3 punkty ETCS) dla jednego semestru

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK 1, EK 2 - 2 nie zna głównych zasad działalności dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego, 3 - zna główne zasady działalności katechetycznej i charytatywnej Kościoła katolickiego, 4 - zna główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej, katechetycznej i charytatywnej Kościoła katolickiego, dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego oraz rozumie konieczność dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego, 5 - porusza się bardzo dobrze w zagadnieniu działalności ewangelizacyjnej, zna specyfikę Kościoła katolickiego w aspekcie jego działalności katechetycznej i charytatywnej, umie wskazać konieczność dialogu międzyreligijnego w kontekście współczesności

EK 3, EK4 - 2 nie jest wstanie posługiwać się zdobyta wiedzą dotyczącą poglądów prezentowanych autorów i tworzyć na ich podstawie własnych opinii, 3 - jest w stanie przy wykorzystaniu poglądów innych autorów merytorycznie argumentować zmianę swoich poglądów dotyczących świata zewnętrznego i nowych idei, 4 - przyswaja sobie nowe idee, potrafi merytorycznie argumentować i dobrze prezentować poglądy poznawanych autorów, 5 - bardzo dobrze argumentuje i uzasadnia zmiany dokonujące się w otaczającym świecie i potrafi wskazywać autorów tych idei

EK 5 - 2 nie ma świadomości pluralizmu religijnego, 3 - ma świadomość pluralizmu religijnego oraz potrafi wskazać jego znaczenie dla dziedzictwa kulturowego i społecznego, 4 - dobrze opisuje pluralizm religijny na świecie i potrafi wskazać jego znaczenie dla życia kulturalnego i społecznego, 5 - bardzo dobrze wskazuje potrzebę istnienia dialogicznego różnych religii w aspekcie kultury i życia społecznego

Ocena końcowa: zależna od realizacji efektów kształcenia EK1 - 20%, EK2 - 20%, EK3 - 20%, EK4 - 20%, EK5 - 20%.

Metoda zaliczenia egzamin ustny

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)