Culture of the Islam
General data
Course ID: | WT-RE-KI |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Culture of the Islam |
Name in Polish: | Kultura Islamu |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot dotyczy szeroko rozumianej kultury muzułmańskiej: przyczyn jej ekspansji, popularności i rozwoju. Wskazuje także cechy charakterystyczne oraz dziedzictwo świata muzułmańskiego, kształtujące współczesność. Wykład stanowi kontynuację wykładu zatytułowanego "podstawy islamu", obejmując tym samym okres od ok. 632 r. do czasów obecnych. |
Full description: |
(in Polish) 1. Znaczenie złożoności „Kultura islamu” 2. Dżahilijja, arabizacja i islamizacja 3. Etapy rozwoju islamu i kalifowie prawowierni (632-661) 4. Czasy kalifatu damasceńskiego 5. Czasy kalifatu bagdadzkiego 6. Wkład islamu w rozwój cywilizacji światowej: a) astronomia i astrologia b) filozofia c) medycyna d) matematyka e) nauka i edukacja 7. Szkolnictwo: edukacja powszechna i adresy, edukacja religijna 8. Rozwój języka arabskiego i style piśmiennictwa 9. Sztuka i architektura islamu a) ikonoklazm muzułmański b) znaczenie ornamentu w islamie c) charakterystyczne elementy architektury muzułmańskiej 10. Sulejman Wspaniały i Sinan – życie i twórczość 11. Architektura i funkcja meczetu 12. Znaczenie ubioru w tradycji muzułmańskiej i jego rodzaje 13. Savoir vivre w tradycji muzułmańskiej |
Bibliography: |
(in Polish) Przedmiot dotyczy szeroko rozumianej kultury muzułmańskiej: przyczyn jej ekspansji, popularności i rozwoju. Wskazuje także cechy charakterystyczne oraz dziedzictwo świata muzułmańskiego, kształtujące współczesność. Wykład stanowi kontynuację wykładu zatytułowanego "podstawy islamu", obejmując tym samym okres od ok. 632 r. do czasów obecnych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) -student ma rozszerzoną wiedzę na temat systemu kulturowego obowiązującego w islamie; -student ma świadomość złożoności kultury islamu; -student potrafi scharakteryzować złożone zagadnienia dotyczące kultury islamu; -student zna poszerzoną terminologię dotyczącą kultury islamu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowym kryterium oceniania jest obecność na wykładach, stanowiąca punkt wyjścia do dalszego etapu egzaminowania. Metodą oceny jest przystąpienie do pisemnego testu sprawdzającego wiedzę, zdobytą podczas wykładów i pogłębioną indywidualną lekturą. Nieobecność na więcej niż 20% wykładów jest podstawą do niedopuszczenia do kolokwium/egzaminu. ocena bardzo dobra - student zna całość, złożonego systemu religijneo-kulturowego w latach (632-2014) - praca egzaminacyjna na poziomie 85% ocena dobra - student potrafi wyjaśnić czym jest kultura islamu, ale myli pojęcia - praca egzaminacyjna na poziomie 75% ocena dostateczna - student słabo zna podstawowe zagadnienia dotyczące kultury islamu, nie potrafi wyjaśnić różnic - praca egzaminacyjna na poziomie 60% ocena niedostateczna - student nie posiada wiedzy na temat kultury islamu, nie potrafi wyjaśnić terminologii, zagadnień, nie potrafi przyporządkować osób do okresów historycznych - praca pisemna poniżej 56% |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.