(in Polish) Sufizm
General data
Course ID: | WT-RE-S |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Sufizm |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Wykłady o sufizmie przekazują podstawowe informacje dotyczące problematyki sufizmu: dzieje, doktryna, teologia i filozofia, praktyki religijne, ogólna klasyfikacja sufickich bractw. |
Full description: |
(in Polish) Zakres tematów: 1. Dzieje sufizmu w zarysie począwszy od w. VII a skończywszy na czasach współczesnych. 2. Zarys dogmatyki i doktryny w sufizmie. 3. Praktyki religijne. 4. Obrzędy i rytuały religijne. 5. Charakterystyka bractw i dróg (tarik) sufickich. 6. Nurty i stowarzyszenia sufickie na Zachodzie. 7. Sufickie piśmiennictwo religijne. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Koran (przekł. J. Bielawski), Warszawa 1986. 2. J. Bielawski, Islam, Warszawa 1980. 3. J. Bielawski, Klasyczna literatura arabska, Warszawa 1995. 4. J. Danecki, Opowieści Koranu, Warszawa 1991. 5. J. Nosowski, Teologia Koranu. Wykład Systematyczny, Warszawa 1970. 6. M.M. Dziekan, Dzieje kultury arabskiej, Warszawa 2008. 7. Z. Landowski, Sufizm, Warszawa 2010. 8. W. Baranowski, Świat islamu, Łódź 1987. 9. E. Szymański, Islam, "Euhemer" 30 (1986) nr 3 - 4, s. 15 - 30. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1. Na płaszczyźnie wiedzy: adepci wykładów zapoznają się w zarysie z historycznym tłem narodzin, rozwoju i działalności sufizmu jako duchowego wymiaru islamu; poznają jego doktrynę; dowiadują się o specyfice najważniejszych sufickich bractw i ich działalności. 2. Na płaszczyźnie umiejętności: słuchacze wykładów zyskują uporządkowaną wiedzę o specyfice sufizmu, jego poszczególnych nurtach i odłamach; nabierają ostrożności w ocenie religii islamu w złożonym kontekście politycznym dzisiejszego świata. 3. Na płaszczyźnie kompetencji: adepci wykładów mają świadomość specyfiki i odrębności cywilizacyjno - kulturowej świata islamu; są przygotowani do twórczego dialogu z wyznawcami islamu na płaszczyźnie doktrynalnej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na wykładach i aktywne w nich uczestniczenie. Nieobecność będzie miała wpływ na ocenę końcową. Znajomość literatury przedmiotu. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.