Church History - Contemporary times
General data
Course ID: | WT-SGD-HKOW |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Church History - Contemporary times |
Name in Polish: | Historia Kościoła-Okres współczesny |
Organizational unit: | Higher Theological Seminary in Gdańsk |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Wykład ma na celu zapoznać studentów z najważniejszymi wydarzeniami w historii Kościoła katolickiego okresu od Oświecenia do czasów obecnych. Uwzględnia kontekst wydarzeń w panoramie historii powszechnej. |
Full description: |
(in Polish) Wykład stanowi kontynuację omawiania dziejów Kościoła. Słuchacze dowiadują się o znaczących momentach dziejowych dla Kościoła katolickiego. Starają się dostrzec ich związek z historią powszechną od okresu oświecenia, przez epokę modernizmu, czas soboru watykańskiego II, aż do czasów obecnych. Szczególną uwagę zwraca się na dzieje Kościoła w Polsce. Każdy temat poprzedzony jest krótkim wyjaśnieniem kontekstu dziejowego, po czym przedstawiana jest zasadnicza treść, w odniesieniu do Kościoła. Wykład ma na celu nie tylko przywołanie przeszłości, ale i twórcze zastanowienie się nad teraźniejszością i przyszłością. W ten sposób studenci mogą mieć poczucie bycia następcami i przekazicielami tradycji poprzednich pokoleń wiernych Kościoła katolickiego na drodze historii zbawienia. |
Bibliography: |
(in Polish) M. Banaszak, Historia Kościoła Katolickiego, Warszawa (UKSW) 1991, t. III M. Banaszak, Historia Kościoła Katolickiego, Warszawa (UKSW) 1992, t. IV L.J. Rogier (red.), Historia Kościoła, Warszawa (PAX) 1987, t. IV R. Aubert (red.), Historia Kościoła, Warszawa (PAX) 1985, t. V |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student orientuje się w ogólnej faktografii, potrafi opisać dane zagadnienie na tle odpowiedniej sytuacji geopolitycznej. Umie określić rolę i znaczenie Kościoła katolickiego w danym momencie, a także dokonać krytycznego spojrzenia na czynniki decydujące o kształcie owej sytuacji. Bardziej zaawansowani słuchacze potrafią zarysować linię rozwoju problemu, od jego genezy, do momentu sytuacji omawianej. Jeśli to możliwe, umieją także zarysować prognozę dalszych zmian w ramach omawianego zagadnienia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena przedmiotu wyliczana jest na podstawie egzaminu ustnego z treści wykładów. Dodatkowym atutem, mającym wpływ na wartość oceny, jest korzystanie z wiedzy pozawykładowej. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.