Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Pedagogy - Didactics

General data

Course ID: WT-SLO-PD
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Pedagogy - Didactics
Name in Polish: Pedagogika i dydaktyka
Organizational unit: Higher Theological Seminary in Łomża
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu:

Podstawowy

Cele przedmiotu:

Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami z zakresu pedagogiki ogólnej nt. wychowania i kształcenia człowieka, z wyodrębnieniem kategorii sytuacji wychowawczej. Uzyskanie przez studentów przekonania o ważności procesów edukacyjnych z perspektywy rozwoju osobowego człowieka oraz przebiegu jego dziejów. Zaznajomienie studentów z zagadnieniami współczesnego wychowania w duchu soborowej Deklaracji o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimum educationis, która postuluje zapewnienie wszystkim ludziom prawa do naturalnego rozwoju osobowości, a ochrzczonym prawa do wychowania chrześcijańskiego

Wymagania wstępne:

Nie stawia się wstępnych wymagań merytorycznych/przedmiotowych. Konieczne jest żywe zainteresowanie przedmiotem, obecność na zajęciach, aktywne uczestniczenie

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

Podstawowe terminy: pedagogika, wychowanie, historia wychowania, ideał wychowawczy, nauczanie, uczenie się, kształcenie, wykształcenie, samokształcenie; podstawowe założenia pedagogiki chrześcijańskiej (teologia wychowania i jego biblijne podstawy; korelacja pojęciowa: nauka, religia, światopogląd, ideologia

Zarys historii pedagogiki

Nauczanie w zarysie historycznym

Nurty w pedagogice XX wieku

Wychowanie i samowychowanie w poszczególnych etapach rozwoju człowieka: pojęcie, kryteria i zasady samowychowania; ideał wychowania chrześcijańskiego

Uwarunkowania skutecznego nauczania-uczenia się

Metodologia procesu wychowawczego: cele, wartości i normy w wychowaniu; aspekty i wymiary procesu wychowania

Wychowanie w poszczególnych okresach rozwojowych.

Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej

Wybrane zagadnienia z pedagogiki rodzinnej

Metody oceny:

egzamin

Bibliography: (in Polish)

Pius XI , Encyklika O chrześcijańskim wychowaniu młodzieży Divini illius magistri

Sobór Watykański II, Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimum educationis

Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Kraków 2007.

Kot S., Historia wychowania, t. I i II, Warszawa 1995.

Kwieciński Z., B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2005.

Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 2004.

Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1995.

Mitek E., Pedagogika dla teologów, Wrocław 2002.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Jarosław Kotowski
Group instructors: Jarosław Kotowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Jarosław Kotowski
Group instructors: Jarosław Kotowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Jarosław Kotowski
Group instructors: Jarosław Kotowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Jarosław Kotowski
Group instructors: Jarosław Kotowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)