Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Didactics

General data

Course ID: WT-SOP-D
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Didactics
Name in Polish: Dydaktyka
Organizational unit: Higher Theological Seminary of the Pallotines
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu:Podstawowy

Cele przedmiotu: Poznanie przez studentów operatywnej i innowacyjnej wiedzy na temat takich zagadnień jak:

1) epistemologiczne i psychofizyczne postawy nauczania uczenia się ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki współczesnego systemu edukacyjnego.

2) Cele i treści kształcenia z wyeksponowaniem ich uwarunkowań i tendencji reform programowych.

3) Teoria procesu nauczania, uczenia się, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod, form organizacyjnych oraz środków dydaktycznych.

4) Osiągnięcia szkolne charakteryzowane przez pryzmat powodzeń i niepowodzeń szkolnych

Wymagania wstępne:Teoria poznania

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:Zrozumienie osobowych i rzeczowych uwarunkowań procesów kształcenia (czynniki osobowe – płynące od nauczyciela i ucznia – przygotowanie, kompetencje, osobowość); zrozumienie źródeł, celów kształcenia, zasad ich stanowienia i form realizacji w procesie kształcenia (zapoznanie się z celami); zapoznanie ze współczesnymi koncepcjami w rozwoju i modernizacji procesu kształcenia; poznanie i zrozumienie zadań nauczyciela w organizacji i realizacji kształcenia; rozwijanie i wzbogacanie własnych umiejętności uczenia się, studiowania i samokształcenia.

Metody oceny:egzamin ustny

Bibliography: (in Polish)

C. Kupisiewicz, Dydaktyka ogólna, Warszawa 2002;

W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003;

K. Żegnałek, Dydaktyka ogólna, Warszawa 2005;

K. Konarzewski (Red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Warszawa 1998.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

- Ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu pedagogiki i dydaktyki w systemie nauk;

- Posiada wiedzę o kształtowaniu się tych nauk;

- Zna elementarną terminologię pedagogiki i dydaktyki;

- Ma uporządkowaną widzę na temat wychowania i kształcenia

- Potrafi opisać współczesne uwarunkowania procesu wychowania i kształcenia oraz jego podstaw;

- Zna wybrane koncepcje człowieka,jego go rozwoju i wychowania;

- Ma elementarną wiedzę o środowiskach wychowawczych;

- Zna nurty i systemy pedagogiczne;

- Zna metodologię badań pedagogicznych;

- Posiada podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki;

- Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych;

- Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do analizowania problemów edukacyjnych;

- Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej;

- Potrafi wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy pedagogiczne;

- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności;

- Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Zbigniew Babicki
Group instructors: Zbigniew Babicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)