Psychologia ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-SOP-PSY1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia ogólna |
Jednostka: | Wyższe Seminarium Duchowne Księży Pallotynów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Punkty ECTS: | |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza EK_1 student umie zdefiniować czym jest psychologia jako nauka i jej cel EK_2 student umie rozróżnić kierunki i działy w psychologii i przedstawicieli poszczególnych kierunków Ek_3 student rozumie na czym polegają główne nurty w psychologii, zna mechanizmy obronne osobowości Umiejętności EK_4 student potrafi rozpoznać z jakiego nurtu w psychologii jest dany autor EK_5 umie zinterpretować zjawiska w konkretnym kierunku Kompetencje EK_6 student jest zorientowany w najważniejszych kierunkach i działach w psychologii EK_7 potrafi odróżnić interpretacje psychologiczne w różnych kierunkach psychologii i rozeznaje mechanizmy obronne |
Literatura: |
Strelau J., Psychologia, Gdańsk 2008 Płużek Z., Psychologia pastoralna, Kraków 2002 Psychologia akademicka t.1 Strelau J., Doliński D., Gdańsk 2010 Psychologia akademicka t.2 Strelau J., Doliński D., Gdańsk 2010 Psychologia Podręcznik akademicki t. 1 Strelau J., Gdańsk 2000 Psychologia Podręcznik akademicki t. 2 Strelau J., Gdańsk 2000 Psychologia Podręcznik akademicki t. 3 Strelau J., Gdańsk 2000 Pervin A.L., Psychologia osobowości, Gdańsk 2005 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KOD DOSTĘPU DO PRZEDMIOTU NA MS TEAMS: 68d8adh udział w wykładzie - 15 lektura tekstów - 10 przygotowanie wykładu - 10 konsultacje - 5 przygotowanie do egzaminu - 10 liczba ECTS - 2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2.0 Nie zna elementarnej terminologii psychologicznej, Nie zna wybranych koncepcji psychologicznych człowieka. Nie potrafi wykorzystywać podstawowej wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii, aby zinterpretować ludzkie zachowania. Nie umie opisać funkcjonowania podstawowych procesów psychicznych człowieka Na ocenę 3.0 Zna podstawową terminologię psychologiczną, ale nie rozumie jej źródeł i ma trudności w zastosowaniu. Umie wymienić podstawowe koncepcje psychologiczne człowieka. Potrafi dokonać obserwacji zjawisk psychologicznych, ale ma trudności z ich interpretacją. Posiada podstawową wiedzę psychologiczną na temat emocji, motywów i wzorów ludzkich zachowań. Na ocenę 3.5 Zna podstawową terminologie psychologiczną, rozumie jej źródła, ale ma trudności w jej zastosowaniu. Orientuje się w odstawowych koncepcjach psychologicznych człowieka, potrafi je scharakteryzować (ale nie wszystkie). Potrafi zaobserwować i zinterpretować zjawiska psychologiczne. Zna procesy poznawcze, emocje i motywacje. Na ocenę 4.0 Zna podstawową terminologie psychologiczną, rozumie jej źródła i zastosowanie. Potrafi wymienić i scharakteryzować więcej podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka, ale nie zawsze pamięta jej autorów. Orientuje się w procesach poznawczych, emocji i motywacji. Umie wyjaśnić jak funkcjonowanie w poszczególnych sferach przekłada się na zachowanie człowieka. Na ocenę 4.5 Zna podstawową terminologie psychologiczną, rozumie jej źródła i zastosowanie, potrafi wyjaśnić znaczenie terminów specjalistycznych i odnieść je do analizowanych problemów. Potrafi wymienić i scharakteryzować więcej podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka Potrafi wskazać przedstawicieli danego kierunku psychologicznego, wyjaśnić charakterystyczne pojęcia dla danego nurtu. Orientuje się w procesach poznawczych, emocji i motywacji. Umie wyjaśnić jak funkcjonowanie w poszczególnych sferach przekłada się na zachowanie człowieka. Potrafi dokonać analizy motywów i wzorów ludzkich zachowań. Na ocenę 5.0 Zna podstawową terminologie psychologiczną, rozumie jej źródła i zastosowanie, potrafi wyjaśnić znaczenie terminów specjalistycznych i odnieść je do analizowanych problemów. Potrafi wymienić i scharakteryzować więcej podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka Potrafi wskazać przedstawicieli danego kierunku psychologicznego, wyjaśnić charakterystyczne pojęcia dla danego nurtu i potrafi wskazać przyczyny powstania nowego kierunku. Podczas analizy określonych zjawisk potrafi odnieść się do konkretnej koncepcji teoretycznej. Orientuje się w procesach poznawczych, emocji i motywacji. Rozumie podstawowe pojęcia na temat inteligencji człowieka. Potrafi wnioskować na temat konsekwencji obserwowanych zjawisk w kontekście psychologicznym. Posiada dobrą orientacje w całości materiału. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Sztajerwald | |
Prowadzący grup: | Tomasz Sztajerwald | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Jarosz | |
Prowadzący grup: | Marek Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.