Apology of the divinity of Jesus against reductionist concepts
General data
Course ID: | WT-SST-ABJ |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | Apology of the divinity of Jesus against reductionist concepts |
Name in Polish: | Apologia boskości Jezusa wobec koncepcji redukcjonistycznych |
Organizational unit: | Institute of General Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | theology |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Podstawowa wiedza z filozofii i teologii |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot stanowi prezentację współczesnych koncepcji redukujących boskość Jezusa oraz dokonuje wobec nich apologii. KOD PRZEDMIOTU t6969eh |
Full description: |
(in Polish) 1. Fundamentalnoteologiczne uzasadnienie boskości Jezusa. 2. Dogmatyczne uzasadnienie boskości Jezusa. 3. Przegląd i krytyka koncepcji redukcjonistycznych (G. Vermes, P. Fredriksen, M. Casey, R. Aslan, J.P. Meier, T. Polak, P. Augustyniak). 4. Koncepcje afirmujące boskość Jezusa (R. Bauckham, L.W. Hurtado, G.D. Fee). 5. Czy Jezus jest Bogiem? Uzasadnienie apologetyczne P. Lisickiego 6. Czy Jezus jest Bogiem? Uzasadnienie nowotestamentowe F. Dreyfusa |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: Student... 1. definiuje koncepcje redukcjonistyczne, wymienia je nurty oraz opisuje. 2. zna cechy charakterystyczne nurtów współczesnej apologii boskości Jezusa. 3. rozróżnia poszczególne nurty. 4. odtwarza proces ich powstania i kontekst. 5. wymienia główne elementy poszczególnych nurtów apologii boskości. UMIEJĘTNOŚCI: Student... 1. analizuje aktualne poglądy na temat koncepcji redukcjonistycznych 2. dowodzi na podstawie tekstów źródłowych, że jak narodziła się współczesna apologia boskości Jezusa 3. uzasadnia racje boskości Jezusa. 4. rozpoznaje historyczne przyczyny powstania koncepcji redukcjonistycznych. 5. wyprowadza wnioski praktyczne dla duszpasterstwa na podstawie tekstów źródłowych. KOMPETENCJE: Student... 1. zachowuje krytycyzm w ocenie współczesnych koncepcji redykcjonistycznych. 2. nie odczuwa lęku przed spotkaniem z tym, którzy są nie są zwolennikami boskości Jezusa. 3. angażuje się osobiście w apologię boskości Jezusa. 4. posiada ugruntowaną świadomość istoty katolickiej chrystologii. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Doktoranci - egzamin ustny na podstawie wszystkich tematów zajęć Studenci – egzamin ustny na podstawie wybranych zagadnień Wszyscy uczestnicy wykłady mają przygotować pracę semestralną na zaproponowany przez prowadzącego temat (kolokwium śródsemestralne). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie założonych efektów kształcenia według następujących przedziałów procentowych zaprezentowanej wiedzy: dst - dst plus - 50-60%; db - db plus - 61-85%; bdb - 86-100%. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Przemysław Artemiuk | |
Group instructors: | Przemysław Artemiuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.