(in Polish) Rola ojcostwa w formacji i posłudze diakonów stałych
General data
Course ID: | WT-SST-ROF |
Erasmus code / ISCED: |
08.2
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rola ojcostwa w formacji i posłudze diakonów stałych |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) podstawowa znajomość terminologii z zakresu teologii duchowości i diakonatu. Posiadanie wiedzy na temat rozwoju duchowego duchowego człowieka. |
Short description: |
(in Polish) Kod zespołu Teams: b6iwgte |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W1 - ma wiedzę na temat powiązania formacji duchowej diakonów stałych w kontekście roli ojcostwa z teologią, naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla formacji duchowo – ludzkiej człowieka. W2 - ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat teologii życia diakonów stałych. W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju diakonów stałych poprzez ojcostwo oraz jego zagrożenia U1 - potrafi posługiwać się faktami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat posługi diakonów stałych U2 - potrafi ukazać teologię życia diakonów stałych na rzecz nawiązywać współpracę z różnymi podmiotami; KS1 - ma świadomość odpowiedzialności za drugiego człowieka i potrafi organizować dla niego formację duchowo - ludzką; KS2 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją przy zachowania priorytetów teologicznych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekt W1: - na ocenę bardzo dobrą, słuchacz posiada pogłębioną wiedzę na temat powiązania teologii duchowości z życiem diakonów stałych oraz z naukami humanistycznymi i społecznymi, w zakresie przydatnym dla rozwoju wewnętrznego człowieka; - na ocenę dobrą, słuchacz posiada ogólną wiedzę na temat powiązania teologii duchowości z życiem diakonów stałych oraz z naukami humanistycznymi i społecznymi, w zakresie przydatnym dla rozwoju wewnętrznego człowieka;; - na ocenę dostateczną, słuchacz dysponuje, jedynie wiedzą teologiczną i jej wpływem na duchowy rozwój człowieka. Efekt W2: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na rozwoju duchowego człowieka; - na ocenę dobrą słuchacz posiada podstawową znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat rozwoju duchowego człowieka; - na ocenę dostateczną słuchacz dysponują wybiórczą znajomością nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa; Efekt W 3: - na ocenę bardzo dobrą, słuchacz opanował pogłębioną wiedzę z zakresu procesów duchowych rozwoju człowieka, zna uwarunkowania tegoż rozwoju, jak również jego zagrożenia; - na ocenę dobrą, słuchacz zna dobrze procesy duchowe i uwarunkowania związane z rozwojem religijno-duchowego człowieka oraz zagrożenia jemu towarzyszące; - na ocenę dostateczną, słuchacz wybiórczo orientuje się w procesach duchowych i uwarunkowaniach rozwoju religijno-wewnętrznego człowieka, oraz jego zagrożeniach. Efekt U1: - na ocenę bardzo dobrą, słuchacz swobodnie posługuje się informacjami z zakresu teologii duchowości, potrafi je integrować do obiektywnej wiedzy na temat rozwoju wewnętrznego człowieka; - na ocenę dobrą, słuchacz posiada ogólne informacje z zakresu teologii duchowości ale nie potrafi ich odnieść do obiektywnej wiedzy na temat rozwoju duchowego człowieka; - na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo posługuje się informacjami z zakresu teologii duchowości. Efekt U2: - na ocenę bardzo dobrą, słuchacz wykazuje się umiejętnością wskazania wzorców w duchowym rozwoju człowieka z możliwością nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami; - na ocenę dobrą, słuchacz wykazuje się umiejętnością wskazania wzorców w duchowym i osobowym rozwoju człowieka, bez umiejętności nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami; - na ocenę dostateczną słuchacz zna przesłanie teologii życia duchowego jako przedmiotu akademickiego. Efekt KS1: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za rozwój duchowy drugiego człowieka i potrafi wskazać elementy życia wewnętrznego odpowiedzialne za formację; - na ocenę dobrą, słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za rozwój duchowy drugiego człowieka ale nie potrafi wskazać elementów życia wewnętrznego, odpowiedzialnych za jego formację; - na ocenę dostateczną, słuchacz rozumie znaczenie formacji duchowej we współczesnym świecie. Efekt KS2: - na ocenę bardzo dobrą, słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją duchową człowieka, przy zachowaniu priorytetów teologicznych związanych z rozwojem osobowości chrześcijańskiej; - na ocenę dobrą, słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją duchową człowieka ale nie potrafi ustalić w niej priorytetów teologicznych związanych z osobowością chrześcijańską; - na ocenę dostateczną, słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości rozwoju życia wewnętrznego ale nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją duchową człowieka. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Włodzimierz Gałązka | |
Group instructors: | Włodzimierz Gałązka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta: 30 godz. - aktywny udział w wykładzie 20 godz. - praca badawcza własna 20 godz. - przygotowanie do egzaminu 5 godz. - konsultacje 75 godz. - razem 3 ECST |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.