Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Rola ojcostwa w formacji i posłudze diakonów stałych

General data

Course ID: WT-SST-ROF
Erasmus code / ISCED: 08.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0221) Religion and theology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Rola ojcostwa w formacji i posłudze diakonów stałych
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) podstawowa znajomość terminologii z zakresu teologii duchowości i diakonatu. Posiadanie wiedzy na temat rozwoju duchowego duchowego człowieka.

Short description: (in Polish)

Kod zespołu Teams: b6iwgte

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W1 - ma wiedzę na temat powiązania formacji duchowej diakonów stałych w kontekście roli ojcostwa z teologią, naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla formacji duchowo – ludzkiej człowieka.

W2 - ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat teologii życia diakonów stałych.

W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju diakonów stałych poprzez ojcostwo oraz jego zagrożenia

U1 - potrafi posługiwać się faktami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat posługi diakonów stałych

U2 - potrafi ukazać teologię życia diakonów stałych na rzecz nawiązywać współpracę z różnymi podmiotami;

KS1 - ma świadomość odpowiedzialności za drugiego człowieka i potrafi organizować dla niego formację duchowo - ludzką;

KS2 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją przy zachowania priorytetów teologicznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Efekt W1:

- na ocenę bardzo dobrą, słuchacz posiada pogłębioną wiedzę na temat powiązania teologii duchowości z życiem diakonów stałych oraz z naukami humanistycznymi i społecznymi, w zakresie przydatnym dla rozwoju wewnętrznego człowieka;

- na ocenę dobrą, słuchacz posiada ogólną wiedzę na temat powiązania teologii duchowości z życiem diakonów stałych oraz z naukami humanistycznymi i społecznymi, w zakresie przydatnym dla rozwoju wewnętrznego człowieka;;

- na ocenę dostateczną, słuchacz dysponuje, jedynie wiedzą teologiczną i jej wpływem na duchowy rozwój człowieka.

Efekt W2:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na rozwoju duchowego człowieka;

- na ocenę dobrą słuchacz posiada podstawową znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat rozwoju duchowego człowieka;

- na ocenę dostateczną słuchacz dysponują wybiórczą znajomością nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa;

Efekt W 3:

- na ocenę bardzo dobrą, słuchacz opanował pogłębioną wiedzę z zakresu procesów duchowych rozwoju człowieka, zna uwarunkowania tegoż rozwoju, jak również jego zagrożenia;

- na ocenę dobrą, słuchacz zna dobrze procesy duchowe i uwarunkowania związane z rozwojem religijno-duchowego człowieka oraz zagrożenia jemu towarzyszące;

- na ocenę dostateczną, słuchacz wybiórczo orientuje się w procesach duchowych i uwarunkowaniach rozwoju religijno-wewnętrznego człowieka, oraz jego zagrożeniach.

Efekt U1:

- na ocenę bardzo dobrą, słuchacz swobodnie posługuje się informacjami z zakresu teologii duchowości, potrafi je integrować do obiektywnej wiedzy na temat rozwoju wewnętrznego człowieka;

- na ocenę dobrą, słuchacz posiada ogólne informacje z zakresu teologii duchowości ale nie potrafi ich odnieść do obiektywnej wiedzy na temat rozwoju duchowego człowieka;

- na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo posługuje się informacjami z zakresu teologii duchowości.

Efekt U2:

- na ocenę bardzo dobrą, słuchacz wykazuje się umiejętnością wskazania wzorców w duchowym rozwoju człowieka z możliwością nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami;

- na ocenę dobrą, słuchacz wykazuje się umiejętnością wskazania wzorców w duchowym i osobowym rozwoju człowieka, bez umiejętności nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami;

- na ocenę dostateczną słuchacz zna przesłanie teologii życia duchowego jako przedmiotu akademickiego.

Efekt KS1:

- na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za rozwój duchowy drugiego człowieka i potrafi wskazać elementy życia wewnętrznego odpowiedzialne za formację;

- na ocenę dobrą, słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za rozwój duchowy drugiego człowieka ale nie potrafi wskazać elementów życia wewnętrznego, odpowiedzialnych za jego formację;

- na ocenę dostateczną, słuchacz rozumie znaczenie formacji duchowej we współczesnym świecie.

Efekt KS2:

- na ocenę bardzo dobrą, słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją duchową człowieka, przy zachowaniu priorytetów teologicznych związanych z rozwojem osobowości chrześcijańskiej;

- na ocenę dobrą, słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją duchową człowieka ale nie potrafi ustalić w niej priorytetów teologicznych związanych z osobowością chrześcijańską;

- na ocenę dostateczną, słuchacz ma świadomość złożoności rzeczywistości rozwoju życia wewnętrznego ale nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją duchową człowieka.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Włodzimierz Gałązka
Group instructors: Włodzimierz Gałązka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta:

30 godz. - aktywny udział w wykładzie

20 godz. - praca badawcza własna

20 godz. - przygotowanie do egzaminu

5 godz. - konsultacje

75 godz. - razem

3 ECST

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)