Obecność podczas zajęć jest obowiązkowa, dopuszcza się trzy (3)
usprawiedliwione nieobecności. Przy ostatecznej ocenie będą brał pod uwagę aktywność studentów podczas zajęć, ich obeznanie w problematyce filozoficznej, lektury i - choć trudno to wymierzyć - pasję metafizyczną, dzięki której możliwy jest w ogóle rozwój myśli i strategii filozoficznych. Kryteria oceniania:
Wiedza:
- na ocenę 2 (nast..): student nie potrafi podać definicji kultury, nie rozróżnia dziedzin kultury i filozofii, nie zna głównych paradygmatów uprawiania filozofii kultury. Nie zna treści tekstów zadawanych na poszczególne zajęcia, był nieobecny na zajęciach ponad 3 razy.
- na ocenę 3 (dst.): Wybiorczo zna treści z zdanych na zajęcia tekstów, ale nie potrafi ich interpretować i ukazać związków pomiędzy filozofią a kulturą.
- na ocenę 4 (db.): poprawnie ukazuje specyfikę filozofii kultury, potrafi wskazać i omówić związki filozofii z kulturoznawstwem, antropologią kulturową, naukami politycznymi. Dobrze zna treści zawarte w zadanych na zajęcia tekstach.
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w dyscyplinie jaką jest filozofia kultury, zna jej przedstawicieli. Doskonale zna treści zawarte w zadanych na zajęcia tekstach.
Umiejętności:
- na ocenę 2 (nast..): student nie potrafi samodzielnie czytać i interpretować teksów z zakresu filozofii kultury, nie potrafi ocenić wartości poznawczej zawartej w tekstach przedstawionych na zajęciach. Nie przedstawił tematu i spisu treści pracy magisterskiej z filozofii kultury, nie napisał w terminie wersji końcowej swojej pracy.
na ocenę 3 (dst.): student słabo zna teksty z filozofii kultury podane na zajęciach, nie potrafi ich właściwie interpretować, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji, ale nie do końca potrafi ocenić jej wartość poznawczą i wyciągnąć wnioski. Ma trudności w uzasadnieniu możliwości zajmowania się przez filozofię treściami kultury. Przynajmniej raz zaprezentował samodzielnie zadany wcześniej temat na podstawie zaproponowanego tekstu. Nie jest aktywny na zajęciach, nie uczestniczy w dyskusji, nie przedstawia swoich opinii i wniosków.
- na ocenę 4 (db.): student poprawnie czyta i interpretuje teksty filozoficzne z zakresu filozofii kultury, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji idei i argumentów filozoficznych, potrafi ocenić ich wartość poznawczą, zabiera głos przedstawiając swoje opinie i wnioski. Umie racjonalnie uzasadnić swoje zdanie. Był nieobecny na zajęciach mniej niż trzy razy.
- na ocenę 5 (bdb.): student doskonale czyta i interpretuje teksty filozoficzne z zakresu filozofii kultury, zna argumenty filozoficzne na związki pomiędzy filozofią a kulturą, potrafi ocenić ich wartość poznawczą. Doskonale zna treści tekstów zadanych na poszczególne zajęcia, potrafi samodzielnie interpretować zadane teksty, wyciąga wnioski i formułuje własne opinie. Student bierze aktywny udział w dyskusjach na zajęciach, wykazuje się samodzielnością krytycznego i racjonalnego myślenia i formułowania ocen. Był nieobecny na zajęciach mniej niż trzy razy. Poprawił wedle wskazań prowadzącego tekst swojej pracy magisterskiej, zastosował się do zaproponowanych wskazówek.
Kompetencje:
Oceniany jest stopień racjonalnego podejścia do filozofii kultury jako dziedziny interdyscyplinarnej. Potrafi ukazać implikacje rodzące się na styku treści filozoficznych i kulturowych. Wyciąga wnioski z poznanych treści wykazując orientację w refleksji nad treściami kultury i ich konsekwencjami w życiu społecznym i politycznym. Potrafi w sposób logiczny i jasny formułować myśli w formie pisemnej (praca licencjacka), właściwie układa plan pracy, jest kompetentny w analizie wybranych przez siebie treści i tematów z filozofii kultury, przedstawia racjonalnie uzasadnione wnioski i oceny.
|