Metody dydaktyczne
Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy):
Seminaryjna - Opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji
studentów. W trakcie seminarium nauczyciel akademicki: wprowadza w temat, organizuje i kieruje
dyskusją, porządkuje, podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny: przygotowania do
dyskusji, formy wypowiedzi, udziału w dyskusji. Uczy rzeczowej, merytorycznej dyskusji; sprzyja
wymianie poglądów, prowadzenia dialogu.
Wykład konwersatoryjny - Wykład połączony z bezpośrednią aktywnością samych słuchaczy,
skierowaną na rozwiązanie problemów teoretycznych lub praktycznych. Największą jego wartością
jest postawienie na tej samej płaszczyźnie mistrza i ucznia oraz zapewnienie udziału studentów
poszukiwaniu odpowiedzi, dochodzeniu do prawdy i bronieniu własnego stanowiska. Wykład ten
jest swoistym dialogiem pomiędzy wykładowca a słuchaczami, którzy poprzez działanie dochodzą
do rozwiązania problemu. Nazwa wykładu pochodzi od łac. conversari - obcować.
Posiada szereg walorów kształcących. Ograniczeniem w stosowaniu jest duża grupa studentów.
Referat problematyzujący omawiane zagadnienia
Student referuje zagadnienie będące tematem przewodnim zajęć ucząc się logicznej prezentacji treści. Traktuje te metodę jako wprowadzenie do metody Seminaryjnej oraz wykładu konwersatoryjnego
Wszystkie powyżej opisane metody podające stosuję wymiennie.
Metody dydaktyczne
Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy):
Seminaryjna - Opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji
studentów. W trakcie seminarium nauczyciel akademicki: wprowadza w temat, organizuje i kieruje
dyskusją, porządkuje, podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny: przygotowania do
dyskusji, formy wypowiedzi, udziału w dyskusji. Uczy rzeczowej, merytorycznej dyskusji; sprzyja
wymianie poglądów, prowadzenia dialogu.
Wykład konwersatoryjny - Wykład połączony z bezpośrednią aktywnością samych słuchaczy,
skierowaną na rozwiązanie problemów teoretycznych lub praktycznych. Największą jego wartością
jest postawienie na tej samej płaszczyźnie mistrza i ucznia oraz zapewnienie udziału studentów
poszukiwaniu odpowiedzi, dochodzeniu do prawdy i bronieniu własnego stanowiska. Wykład ten
jest swoistym dialogiem pomiędzy wykładowca a słuchaczami, którzy poprzez działanie dochodzą
do rozwiązania problemu. Nazwa wykładu pochodzi od łac. conversari - obcować.
Posiada szereg walorów kształcących. Ograniczeniem w stosowaniu jest duża grupa studentów.
Referat problematyzujący omawiane zagadnienia
Student referuje zagadnienie będące tematem przewodnim zajęć ucząc się logicznej prezentacji treści. Traktuje te metodę jako wprowadzenie do metody Seminaryjnej oraz wykładu konwersatoryjnego
Wszystkie powyżej opisane metody podające stosuję wymiennie.
|