Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Foundations of modern management. Perspectives and approaches WH-KU-SP-I-3-Found
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2016/17

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura:

Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; oraz artykuły dostępne online

Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself

Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page

Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury.

Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April

Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page

Wybrane artykuły z Harvard Business Review

Renuka Rayasam, Who's the boss?, In some companies, it's nobody, Bbc.com, 20150107, http://www.bbc.com/capital/story/20150106-whos-the-boss-nobody

Gianpiero Petriglieri, Emotions Are Data,[in:] Harvard Business Review, May 9, 2014 Toohttps://hbr.org/2014/05/emotions-are-data-too&cm_sp=Article-_-Links-_-Top%20of%20Page%20Recirculation

Vineet Nayar, Managing 3 Types of Bad Bosses, [in:] Harvard Business Review, December 1, 2014, https://hbr.org/2014/12/managing-3-types-of-bad-bosses

Steve Martin, To Persuade Others, Give Them Options, [in:] Harvard Business Review, December 2, 2014, https://hbr.org/2014/12/to-persuade-others-give-them-options

Hugh Courtney, Dan Lovallo, Carmina Clarke, Deciding How to Decide, [in:] Harvard Business Review, From the November 2013 Issue, https://hbr.org/2013/11/deciding-how-to-decide?cm_sp=Topics-_-Links-_-Read%20These%20First

Jim Dougherty, 5 Steps to Building Great Business Relationships, [in:] Harvard Business Review December 5, 2014 https://hbr.org/2014/12/5-steps-to-building-great-business-relationships

Carolyn O'Hara, Proven Ways to Earn Your Employees’ Trust, [in:] Harvard Business Review, June 27, 2014, https://hbr.org/2014/06/proven-ways-to-earn-your-employees-trust/?cm_sp=Nav%2520Landing-_-Modules-_-Focus%2520on

Gary Hamel, First, Let’s Fire All the Managers, [in:] Harvard Business Review, From the December 2011 Issue, https://hbr.org/2011/12/first-lets-fire-all-the-managers

Efekty uczenia się:

KU1_W07 KU1_W15 KU1_W16

KU1_U03 KU1_U12 KU1_U14 KU1_U15

KU1_K01 KU1_K02 KU1_K03 KU1_K04 KU1_K09

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania: Kryteria oceniania: Zajęcia prowadzone są tylko i wyłącznie w języku angielskim. Na każde zajęcia pisze skrypt abstrakt w języku angielskim 3-5 stron tekstu, który jest streszczeniem prezentowanej tematyki. Dodatkowo podaję literaturę przedmiotu, z którą powinni się przed zajęciami zapoznać.

Po przedstawieniu poszczególnych zagadnień w trakcie konwersatorium dyskutujemy wspólnie wszystkie wyłaniające się zagadnienia szczegółowe. Studenci w tej części zajęć często pracują w małych grupach zadaniowych a następnie wyniki ich prac prezentowane są na forum przez wybranego zawsze innego sprawozdawcę. Te następnie dyskutowane są na forum ogólnym. Umożliwia to aktywizacje studentów, którzy często pomimo dużych kompetencji językowych maja opory w używaniu języków obcych. Aktywizując swoje komunikacji językowe w tym przypadku w języku angielskim studenci pracują aktywnie nad podniesieniem swoich zdolności interpersonalnych, retoryki, mediacji i komunikacji w sytuacjach społecznych w językach obcych. Niewątpliwie aktywne uczestnictwo w zajęciach jest jednym z walorów prowadzonych prze ze mnie zajęć. Drugim jest obowiązek przyswojenia wiedzy z zakresu tematyki poszczególnych zajęć. Zrozumienie i przyswojenie całości wiedzy zweryfikowane zostanie w trakcie końcowej rozmowy zaliczającej przedmiot.

Podsumowujące kryteria oceniania: Obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, weryfikująca przyswojenie całości wiedzy rozmowa sprawdzająca przyswojenie całości materiału w języku angielskim.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne

Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy):

Seminaryjna - Opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji

studentów. W trakcie seminarium nauczyciel akademicki: wprowadza w temat, organizuje i kieruje

dyskusją, porządkuje, podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny: przygotowania do

dyskusji, formy wypowiedzi, udziału w dyskusji. Uczy rzeczowej, merytorycznej dyskusji; sprzyja

wymianie poglądów, prowadzenia dialogu.

Wykład konwersatoryjny - Wykład połączony z bezpośrednią aktywnością samych słuchaczy,

skierowaną na rozwiązanie problemów teoretycznych lub praktycznych. Największą jego wartością

jest postawienie na tej samej płaszczyźnie mistrza i ucznia oraz zapewnienie udziału studentów

poszukiwaniu odpowiedzi, dochodzeniu do prawdy i bronieniu własnego stanowiska. Wykład ten

jest swoistym dialogiem pomiędzy wykładowca a słuchaczami, którzy poprzez działanie dochodzą

do rozwiązania problemu. Nazwa wykładu pochodzi od łac. conversari - obcować.

Posiada szereg walorów kształcących. Ograniczeniem w stosowaniu jest duża grupa studentów.

Referat problematyzujący omawiane zagadnienia

Student referuje zagadnienie będące tematem przewodnim zajęć ucząc się logicznej prezentacji treści. Traktuje te metodę jako wprowadzenie do metody Seminaryjnej oraz wykładu konwersatoryjnego

Wszystkie powyżej opisane metody podające stosuję wymiennie.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 13:15 - 14:45, sala 407
Piotr Dejneka 23/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Nowy Gmach
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)