Literatura: |
Literatura:
Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; oraz artykuły dostępne online
Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself
Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page
Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury.
Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April
Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page
Wybrane artykuły z Harvard Business Review
Renuka Rayasam, Who's the boss?, In some companies, it's nobody, Bbc.com, 20150107, http://www.bbc.com/capital/story/20150106-whos-the-boss-nobody
Gianpiero Petriglieri, Emotions Are Data,[in:] Harvard Business Review, May 9, 2014 Toohttps://hbr.org/2014/05/emotions-are-data-too&cm_sp=Article-_-Links-_-Top%20of%20Page%20Recirculation
Vineet Nayar, Managing 3 Types of Bad Bosses, [in:] Harvard Business Review, December 1, 2014, https://hbr.org/2014/12/managing-3-types-of-bad-bosses
Steve Martin, To Persuade Others, Give Them Options, [in:] Harvard Business Review, December 2, 2014, https://hbr.org/2014/12/to-persuade-others-give-them-options
Hugh Courtney, Dan Lovallo, Carmina Clarke, Deciding How to Decide, [in:] Harvard Business Review, From the November 2013 Issue, https://hbr.org/2013/11/deciding-how-to-decide?cm_sp=Topics-_-Links-_-Read%20These%20First
Jim Dougherty, 5 Steps to Building Great Business Relationships, [in:] Harvard Business Review December 5, 2014 https://hbr.org/2014/12/5-steps-to-building-great-business-relationships
Carolyn O'Hara, Proven Ways to Earn Your Employees’ Trust, [in:] Harvard Business Review, June 27, 2014, https://hbr.org/2014/06/proven-ways-to-earn-your-employees-trust/?cm_sp=Nav%2520Landing-_-Modules-_-Focus%2520on
Gary Hamel, First, Let’s Fire All the Managers, [in:] Harvard Business Review, From the December 2011 Issue, https://hbr.org/2011/12/first-lets-fire-all-the-managers
|
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Kryteria oceniania: Zajęcia prowadzone są tylko i wyłącznie w języku angielskim. Na każde zajęcia pisze skrypt abstrakt w języku angielskim 3-5 stron tekstu, który jest streszczeniem prezentowanej tematyki. Dodatkowo podaję literaturę przedmiotu, z którą powinni się przed zajęciami zapoznać.
Po przedstawieniu poszczególnych zagadnień w trakcie konwersatorium dyskutujemy wspólnie wszystkie wyłaniające się zagadnienia szczegółowe. Studenci w tej części zajęć często pracują w małych grupach zadaniowych a następnie wyniki ich prac prezentowane są na forum przez wybranego zawsze innego sprawozdawcę. Te następnie dyskutowane są na forum ogólnym. Umożliwia to aktywizacje studentów, którzy często pomimo dużych kompetencji językowych maja opory w używaniu języków obcych. Aktywizując swoje komunikacji językowe w tym przypadku w języku angielskim studenci pracują aktywnie nad podniesieniem swoich zdolności interpersonalnych, retoryki, mediacji i komunikacji w sytuacjach społecznych w językach obcych. Niewątpliwie aktywne uczestnictwo w zajęciach jest jednym z walorów prowadzonych prze ze mnie zajęć. Drugim jest obowiązek przyswojenia wiedzy z zakresu tematyki poszczególnych zajęć. Zrozumienie i przyswojenie całości wiedzy zweryfikowane zostanie w trakcie końcowej rozmowy zaliczającej przedmiot.
Podsumowujące kryteria oceniania: Obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, weryfikująca przyswojenie całości wiedzy rozmowa sprawdzająca przyswojenie całości materiału w języku angielskim.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne
Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy):
Seminaryjna - Opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji
studentów. W trakcie seminarium nauczyciel akademicki: wprowadza w temat, organizuje i kieruje
dyskusją, porządkuje, podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny: przygotowania do
dyskusji, formy wypowiedzi, udziału w dyskusji. Uczy rzeczowej, merytorycznej dyskusji; sprzyja
wymianie poglądów, prowadzenia dialogu.
Wykład konwersatoryjny - Wykład połączony z bezpośrednią aktywnością samych słuchaczy,
skierowaną na rozwiązanie problemów teoretycznych lub praktycznych. Największą jego wartością
jest postawienie na tej samej płaszczyźnie mistrza i ucznia oraz zapewnienie udziału studentów
poszukiwaniu odpowiedzi, dochodzeniu do prawdy i bronieniu własnego stanowiska. Wykład ten
jest swoistym dialogiem pomiędzy wykładowca a słuchaczami, którzy poprzez działanie dochodzą
do rozwiązania problemu. Nazwa wykładu pochodzi od łac. conversari - obcować.
Posiada szereg walorów kształcących. Ograniczeniem w stosowaniu jest duża grupa studentów.
Referat problematyzujący omawiane zagadnienia
Student referuje zagadnienie będące tematem przewodnim zajęć ucząc się logicznej prezentacji treści. Traktuje te metodę jako wprowadzenie do metody Seminaryjnej oraz wykładu konwersatoryjnego
Wszystkie powyżej opisane metody podające stosuję wymiennie.
|