Warunkiem zaliczenia zajęć jest:
- obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności w semestrze)
- zdanie egzaminu na ocenę pozytywną
Kryteria oceniania
Wiedza:
- na ocenę 2 (ndst.): student nie posiada nawet podstawowej wiedzy na temat komunikacji niewerbalnej
- na ocenę 3 (dst.): student zna podstawowe pojęcia związane z komunikacją niewerbalną, kanały przekazów niewerbalnych i ich funkcjonalne znaczenie; rozumie podstawy różnic indywidualnych w zakresie komunikacji niewerbalnej; student nie odwołuje się jednak do konkretnych teorii psychologicznych i kluczowych badań empirycznych w zakresie komunikacji niewerbalnej
- na ocenę 4 (db.): student zna nie tylko podstawowe pojęcia związane z komunikacją niewerbalną, kanały przekazów niewerbalnych i ich funkcjonalne znaczenie oraz podstawy różnic indywidualnych w zakresie komunikacji niewerbalnej, ale również konkretne modele teoretyczne i dokonania najważniejszych badaczy zajmujących się komunikacją niewerbalną, zna wyniki kluczowych badań empirycznych w zakresie komunikacji niewerbalnej
- na ocenę 5 (bdb.): student doskonale orientuje się w zagadnieniach związanych z komunikacją niewerbalną (zna kanały komunikacji niewerbalnej, ich funkcjonalne znaczenie, podstawy różnic indywidualnych w zakresie komunikacji niewerbalnej, dokonania najważniejszych badaczy i wyniki badań empirycznych); oprócz tego dobrze zna metodologię prowadzonych badań z zakresu komunikacji niewerbalnej, w tym psychometryczne narzędzia pomiaru zdolności percepcji, rozpoznawania i rozumienia komunikatów niewerbalnych
Umiejętności
- na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi samodzielnie czytać i interpretować tekstów poświęconych komunikacji niewerbalnej, nie potrafi ocenić wartości naukowej dostępnych danych
na ocenę 3 (dst.): student samodzielnie czyta teksty naukowe poświęcone lecz słabo interpretuje dostępne dane, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji, ale nie do końca potrafi ocenić wartość naukową przytaczanych danych
- na ocenę 4 (db.): student samodzielnie czyta i interpretuje teksty poświęcone komunikacji niewerbalnej, słucha ze zrozumieniem ustnej prezentacji teorii i badań empirycznych z tego zakresu i potrafi ocenić ich poprawność metodologiczną i wartość poznawczą; rozumie zależność pomiędzy rozważaniami naukowymi na temat komunikacji niewerbalnej a praktyką psychologiczną
- na ocenę 5 (bdb.): student wykazuje się dużą samodzielnością w czytaniu i interpretowaniu tekstów naukowych z zakresu komunikacji niewerbalnej, potrafi wyciągać na ich podstawie uogólnione wnioski, potrafi przenosić przeczytane informacje na grunt praktyki psychologicznej
Kompetencje:
Oceniany jest stopień analitycznego podejścia do zagadnień związanych z komunikacją niewerbalną oraz otwartość na różnice indywidualne i kulturowe w zakresie komunikacji niewerbalnej
Studenci regularnie uczestniczący w wykładzie mają prawo do egzaminu zerowego, w którym spośród 5 znanych wcześniej tematów wybierają jeden.
|